ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Naprawa silnika w rowerze REX
Autor Wiadomość
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2012   

Dziękuję za wytłumaczenie. Czyli EABS w silniku z wolobiegiem na nic mi się nie przyda, a High Voltage break wire to przewód do połączenie innego rodzaju klamek hamulcowych niż posiadane przeze mnie (Low Voltage). Ciekawi mnie jeszcze ten sygnał prędkości, muszę się tam wpiąć oscyloskopem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   

Jeśli klamki mają styki mechaniczne, to można je normalnie użyć, tylko trzeba podać 5V na jeden z przewodów, a drugi podpiąć właśnie do tego złącza HV,
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 64
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   

Cytat:
Poproszę o kilka rad jak konserwować? Smar silikonowy?


Jak masz silnik z przekładnią i plastikowe tryby nylonowe to muszą one być stale posmarowane takim lepkim smarem do przekładni plastikowych,nie musi być go dużo,tyle tylko żeby były pokryte tryby.Zwykły smar typu ŁT-4 nie nadaje się.
Ostatnio kupiłem smar taki biały silikonowo-teflonowy do przekładni plastikowych w drukarkach, zrobiony w polskim instytucie chemii przemysłowej w W-wie,chcę go wypróbować w przekładniach silnika rowerowego nie wiem jak się sprawdzi.
Na swoim rowerku z przekładnią zrobiłem już powyżej 6k km i jak na razie wszystko OK. :grin:
W przekładniach podobnych rozmiarów silników chińskich są prawdopodobnie te same tryby w planetach więc gdyby jakiś tryb padł to taki silnik może zostać dawcą części zamiennych dla innych silników.
Kilka zdjęć silnika z przekładnią:
https://dl.dropbox.com/u/70184251/SS850026.JPG
https://dl.dropbox.com/u/70184251/SS850027.JPG
https://dl.dropbox.com/u/70184251/SS850032.JPG

Przy okazji mała reklama skrzynki dropbox,dobrze sprawdza się jako magazyn danych,wszyscy którzy z tego linka zainstalują u siebie dropboxa mogą liczyć na dodatkowe 500MB miejsca,więcej info w googlach.
Tutaj zapraszam
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012   

Może i było to smarowane u mnie, ale po dostaniu się tam wody zardzewiały łożyska, które są metalowe stwarzając duże opory i zęby się ścięły.
 
 
berla 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 59
Skąd: Leszno
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012   

Kolego zeeltom, koła zębate można zamówić tu http://www.akcesoria.cnc.info.pl/kola_zebate.htm tylko trzeba wiedzieć jak jest moduł i oczywiście ilość zębów ;) Sam kupowałem u nich nie raz i żadnego problemu nie było.
A co do obróbki przez tokarza to nie będzie on miał z tym żadnego problemu.
I tak jak wyżej napisano-musi być smarowane, niekoniecznie olejem-odpowiedni smar wystarczy ale mimo to będzie ciut głośniej jak na plastikach.

Pozdrawiam
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012   

W Żyrardowie nikt się nie chciał podjąć dorobienia kółek zębatych. Syn właściciela roweru znalazł gdzieś w Polsce wykonawcę i ten za 90 zł dorobił takie same kółka z jakiegoś plastiku. Włożone do rowerka działają prawidłowo. Rowerek już jeździ. Trzeba zwracać uwagę na klin na osi, bo przy pierwszym wkładaniu wyleciał i silnik zaczął obracać się do tyłu :D . Żeby było śmieszniej dostał takie obroty, że licznik pokazywał ponad 90 km/h. Niestety mocy było prawie zero.
 
 
jaca622 
początkujący
jaca622


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 40
Skąd: Police
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

z jakiegos plastiku mozna to na drukarce 3d bezproblemowo wydrukowac
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

jaca622,



Moje gratulacje, na zimę jak znalazł :mrgreen:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

Plastik z drukarki 3D (ABS, PLA) będą moim zdaniem zbyt miękkie do rowerowego silnika. Poliamid byłby co najmniej wystarczający.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

To chyba kolega 7h7 drukował do takiego silnika z poliamidu. Może zrobi na zamówienie
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

Jest tego cała masa na aliexpress, pierwszy lepszy klik więc nie wiem czy opłaca się drukować, jednak to nie taka sama wytrzymałość jak odlew...
(słowa-klucze dla wyszukiwarki "bldc gear" lub "hub motor gear" :wink: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group