ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Watomierz LCD V02
Autor Wiadomość
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   Watomierz LCD V02

Witajcie. Pojawiły się informacje że watomierz LCD może powodować uszkodzenie sterownika lub czujnika halla.

Do tej pory myślałem że problem jest tylko z wektorowymi ale dzisiaj dostałem informację o uszkodzeniu sterownika przez watomeirz.

Do czasu wyjaśnienia sprawy wstrzymuje sprzedaż tych watomierzy.
Z tego powodu zalecam podłączenie pomiaru prędkości przez zewnętrzny czujnik hallotronowy.

Do wszystkich osób które kupiły LCD V02. Napiszcie w jakiej konfiguracji u was podłączony jest watomierz.
1. Jaki sterownik
2. Jaki watomierz
3. Skąd pobierana jest informacja o prędkości.

Jeżeli watomierz u was działa bez zarzutów również napiszcie w jakiej konfiguracji.
Być może uda się zlokalizować przyczynę usterek.
 
 
midi 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Radom
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Posiadam watomierz LCD V2, konfiguracja jest taka:
sterownik GT 1500, silnik NC 9x7, pakiet 20s
Zasilanie watomierza pobierane bezpośrednio ze sterownika, znalazłem w środku puste pole lutownicze na którym jest 5V i z niego pobrałem zasilanie, prędkość mierzona jest za pomocą jednego z oryginalnych hali w silniku, pomiar prądu realizowany jest także z bocznika w sterowniku. Wszystko działa od kilu miesięcy bezproblemowo, mało tego , z mojej winy zniszczyłem jeden watomierz , zachciało mi się zmienić miejsce montażu watomierza na rowerze i brakowało mi około centymetra długości kabla, tak więc mocno pociągnąłem i dym poleciał z urządzenie. W środku okazało się że koszulki z taśmy wielożyłowej w miejscu podłączenia do płytki obsunęły się tak że wystawało około 1cm gołych przewodów które się ze sobą zwarły. Sterownik GT 1500 w żaden sposób nie ucierpiał i wszystko na szczęście działa bez problemu. Gdy by miejsce lutowania taśmy do płytki było dodatkowo zaklejone klejem na gorąco być może nie doszło by do tego zdarzenia.
Takie oto są moje doświadczenia z watomierzem Michała który jak na razie nie spowodował żądnych problemów. Dobrze by było by osoba która zgłosiła problem podesłała by do Ciebie sterownik celem ustalenia co się w nim zepsuło, można by spróbować ustalić czy np. wysokie napięcie weszło do sterownika przez hala itp.
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Mam w ciągu 2-3 miesięcy teraz 9 przypadek zwrotu sterownika od klienta, z tego co ustaliłem chodzi o wersję przewodową (nie wiem, czy we wszystkich przypadkach, bo dopiero po 5 czy 6 zacząłem dociekać co jest grane, że rózne sterowniki mają bardzo podobne usterki), tylko w przypadku instalacji bocznika + pomiar halli i zasilaniu tego ze sterownika.

Najczęstszy przypadek dla sterownika blokowego, o ile przeżyje:
Pojawia się jakieś napięcie na przewodzie sygnałowym halli (?) i uwala w sterowniku odczyt sygnału ze wszystkich czujników halla. Objaw jest taki, że nawet po wymianie halli (czasem pali wszystkie halle w silniku, choć nie zawsze) sterownik nie pracuje już czujnikowo - nie pojawia się stan niski halli bo na przewodzie sygnałowym ze sterownika jest względem masy 4-5V (losowo, cecha wspólna usterek).

Najczęstszy przypadek dla sterownika wektorowego:
Kurde no, wybuch :shock: :sad: w chwili włączenia sterownika i chęci dania gazu, potrafi odparować połowa tranzystorów. 2 sterowniki udało się wstępnie odpalić (procek ubity), okazało się, że upaliło cały moduł przetwornicy, sygnałowe przewody halli tak samo zwarcie do +5V przez procka.

Najczęściej rower jeździ ze 2 tyg i dopiero wtedy tak się dzieje (choć bywało, że padło od razu po włączeniu).
W jednym przypadku właściciel sterownika zanotował, że po podłączeniu watomierza do sterownika siadało napięcie +5V (pomiar na przewodzie manetki i czujników halla) do poziomu ~3.5V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 14 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Tas jak możesz napisz ile z tych przypadków dotyczyło lcd v02. Mówisz o 9 przypadkach ale dlaczego ci ludzie potem nie dali mi znać ze coś było nie tak. A jak sie watomierze po takiej usterce zachowywały? Działały normalnie czy ludzie je wyrzucali.

Ja wiem o przypadkach 1. paska BT 2. pawelnextinfo BT i dzisiaj usłyszałem to od 3. tomasz-gniezno LCD V02.
Ostatnio zmieniony przez michal214 Pią 14 Paź, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Michał, ale ja nie wiem które watomierze tak na 100% dokłądnie i w każdym przypadku, zrozum, że do mnie ludkowie odsyłają sterowniki na gwarancję albo na naprawy bo się zepsuł i nic nie mówią, że mieli watomierze, a i pewnie sami nie mają pojęcia o tym, że to może grać rolę. Ja dostaję, patrzę, ubity, no dobra, potem przychodzi drugi, trzecie, piąty, myślę sobie co jest cholera, niemożliwe to jestem w ciągu roku mam 5 uszkodzonych, a teraz tyle jest w miesiąc.... Kminie kminie, potem trafiaja do mnie rowery gdzie watomierz na BT rozładowuje aku do 0 (dawałem o nich znać, ) albo zakłóca pracę sabvotona (też dawałem o tym znać bo dojscie do tego, że to watomierz zakłóca zajęło mi 3 dni roboty bo nawet bym się nie domyślił), w międzyczasie przychodzi szósty sterownik to kminie co jest, może to watomierz, to dzwonie do tych co miałem jeszcze namiar i każdy ma watomierz. W zeszłym tyg kolejny przypadek, znowu watomierz, dzisiaj kolejny przypadek to tylko spytałem telefonicznie czy był watomierz, był. BINGO, mam dziada! :)
No to piszę na forum, bo to się robią duże straty i trzeba jakoś interweniować.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

To ze piszesz to badzo dobrze, może uda sie ludzi ostrzec. Dla mnie ważne jest również zlokalizowanie najlepiej konkretnej przyczyny np. W samym watomierzu.
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

U mnie ze sterownikiem Barmala faktycznie były problemy. Po podłączeniu watomierza rower przestał jeździć. Z tego co pamiętam problem polegał na znacznym obniżeniu napięcia stanu wysokiego z halla, do którego był podłączony. Wstawiłem między watomierz i sterownik tranzystor i problemy ustąpiły.
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 23
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 266
Skąd: Bralin
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Ja też miałem opisane w moim temacie problem związany z hallami i watomierzem, na szczęście ułamały mi się przewody od watomierza i nie miałem czasu naprawić... Póki co nic nie przejawia jakichkolwiek objawów uszkodzenia, szczęście w nieszczęściu :???:

Watomierz mam zasilany z zewnętrznej przetwornicy 12v>5v, rozumiem, że po odłączeniu go od hallotronu silnika i podłączeniu do halli na szprychach w kole problem powinien całkowicie zniknąć ?
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Arczi76 Czy sterownik uległ uszkodzeniu czy hall w silniku się spalił?

Tomek Z informacji jakie mam problem jest związany z obciążaniem przez procesor czujnika halla. Jeżeli podłączysz pomiar prędkości z czujnika hallaotronowego przy kole problem o którym tu mówimy nie wystąpi.

Z tym, że na moim chińskim sterowniku tego problemu w ogóle nie ma. Wygląda na to, że problem dotyczy współpracy watomierza z konkretnymi modelami sterowników dlatego tak ważne jest żeby ludzie mający problemy pisali również jaki sterownik podpinali. Dzięki temu stworzy się mała baza wiedzy.
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

U mnie nic się nie zepsuło na szczęście, pewnie dla tego, że nie dało się jeździć i odłączyłem od razu watomierz.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Z sabvotonem od czerwca chodzi wszystko pięknie, zasilany z osobnej przetwornicy 5V(ladowarka od tel), sygnal prędkość z czujnika halla w silniku, za twoją sugestią dodany rezystor 10k(bez niego zakłócalo prace sterownika i silnik pracował głośniej)
 
 
lydkamen 
początkujący


Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Bialystok
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Prawdopodobnievi u mnie sabovton przestal dzialac. Watomierz lcd v02 wpiete +5V mam z zasilania sabka z zasilania hali. I pomiar predkosci z wyjscia sabka do licznika zew. Uwalilo mi wszystkie hale. Nie daja pelnego napiecia 0-5V. Tylko losowo jakies 3V
_________________
Paweł
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Jak możesz to opisz czy to się stało od razu po podpięciu. Czy jeździłeś tak jakiś czas.
Czy mógłbyś narysować prowizoryczny schemat jak instalacja z watomierzem wygląda u Ciebie?
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 49
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 127
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Nieco teoretyzując uszkodzenie halli i wejścia sygnału halli w sterowniku może być spowodowane jedynie pojawieniem się tam wysokiego potencjału z + baterii.
Do watomierza jest doprowadzony + baterii który wewnątrz może "przeskoczyć" na halle lub + 5V watomierza i tym samym sterownika. Tylko że wtedy watomierz też idzie z dymem i tu się pojawia pytanie czy po usterkach sterowników watomierze są nadal sprawne?.

Pytanie do Michała: Jak zrealizowałeś pomiar napięcia baterii w watomierzu? Dzielnik rezystorowy? Może za dzielnikiem jakiegoś zenera jeszcze warto dać bo jak rezystorek od strony minusa się oberwie to całe napięcie na procka leci.
To tylko takie moje luźne dywagacje, bo nie znam schemtau watomierza
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Do pomiaru napięcia akumulatora jest dzielnik napięcia. W dzielniku 390k i 5k. Napięcie z dzielnika idzie do ADC.

Z kolei pomiar prędkości jest przez rezystor 1k5. Rezystor bezpośrednio do procesora. Wyjście procesora ustawione jako floating czyli niewymuszające stanu na wyjściu.

Moim zdaniem najbardziej prawdopodobną przyczyną usterek może być fakt, że zasilanie watomierzy czasami podłączane jest do tych samych pinów co zasilanie halli. Watomierz pobiera zbyt duży prąd i napięcie +5V w całym sterowniku przysiada i psuje układ niskiego napięcia. Być może niektóre sterowniki mają na tyle wydajny układ zasilania +5V że nie ma takiego problemu.

Ale to nie wyjaśnia uszkodzenia halli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group