ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Holowanie hulajnogi - e-scootera
Autor Wiadomość
zendar
[Usunięty]

  Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   Holowanie hulajnogi - e-scootera

Posiadam hulajnoge elektryczną (e-scooter), silnik 350 W, instalacja 24 V (2 x aku 12 V kwasowy).
Co się stanie, gdy hulajnodze braknie energii i zacznie być holowana przez dłuższy czas?
Zarówno na włączonym "zapłonie" (przekręcony kluczyk w stacyjce) jak i przy wyjętym kluczyku.
Czy jest to szkodliwe dla elektroniki?
Czy jest możliwość ładowania akumulatorów przez napędzany holem silnik?
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Nic się nie stanie bo hulajnoga ma wolnobieg który nie pozwala napedzać silnika podczas obracania koła ale obraca je przez zasilany silnik. Jeżeli chodzi o odzysk energii to temat na dłuższą rozmowę.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
zendar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Czy aby na pewno ma ten wolnobieg? W układzie prowadzenia łąńcucha nic takiego nie zauważyłem, musiałoby to być w obudowie silnika.
Ponadto holowanie hulajnogi jest znacznie lżejsze, gdy kable od zasilania silnika odepnę od instalacji. Stąd zresztą moje pytania, boję się że przy awaryjnym holowaniu coś się usmaży.

Co do ładowania - gdy holuję hulajnogę, na wyjściu przewodów silnika będzie się generowało napięcie, tak?
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

zendar napisał/a:
Ponadto holowanie hulajnogi jest znacznie lżejsze, gdy kable od zasilania silnika odepnę od instalacji.
Dlaczego więc chcesz koniecznie holować na podłączonym sterowniku, skoro możesz go odpiąć jeśli masz wątpliwości :?

Pozdro.:
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zendar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Choćby dlatego, że aby odpiąć silnik od instalacji muszę odkręcić 8 nakrętek z nie najszczęśliwszym dostępem. Razy dwa, bo potem trzeba to spiąć.

Być może dla Was są to prymitywne pytania, jednak bardzo proszę o wytłumaczenie mi tych zagadnień.

Dopowiem jeszcze, że sterownik mam taki: sterownik (org. wyzionął ducha przy ostrym podjeździe)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Spoko tak tylko z ciekawości pytałem ;)
Może masz po prostu zablokowany ten wolnobieg, co do jego lokalizacji to jest on nakręcony na felgę i jest do niego przykręcona za pomocą czterech śrub zębatka koła.

Wygląda m/w tak


Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Kup sterownik w sklepie magmy. Mój wytrzymał prąd zwarcia i chodzi przy dużych prądach nawet się nie grzejąc. Proponuje wyprowadzić przewody na zewnątrz i założyć włącznik. 25A włącznik wystarczy a cena jego to 5 zł:).

Zapraszam do obejrzenia:)
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1512
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
zendar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Sterownik mam obecnie dobry.

Co do napędu, to skuter ma dwa koła z tyłu i napęd jest poprzez łańcuch przełożony przez zębatkę na ośce, więc chyba nie ma wolnobiegu.

Radzisz założyć wyłącznik, czyli jednak jest ryzyko uszkodzenia elektroniki przez holowanie?

Jeżeli odetnę wyłącznikiem silnik, to mogę go od przy okazji podpiąć do jakiegoś regulatora ładowania i ładować nim aku?
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Powiem tak. Odzysk energii to jest bardzo praco chłonna i umysłowo sprawa. Dla laika praktycznie nie wykonalna. Trzeba stosować regulatory napięcia i prądu poza tym czas ładowania np akumulatorów kwasowych to 6 godzin minimum wiec nie wiem czy chciał bys być cholowany tyle czasu:). Opór jest normalny. Podłączony masz odbiornik do silnika wiec on robi opór. Uszkodzić raczej nie ale nie potrzebnie masz tarcie i straty.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Czw 08 Lis, 2012   

Jeśli tam masz silnik szczotkowy i przekroczysz obroty silnika przy których dostarcza on napięcie większe od baterii to po prostu rozpocznie się praca prądnicowa i ładowanie poprzez diody wsteczne.Ale przekroczenie określonych obrotów wyżej i wyżej spowoduje bardzo duży przyrost napięcia a co za tym idzie prądu do zniszczenia sterownika (rozerwanie tranzystorów-jeśli są z diodami) bądz akumulatorów włącznie.Najlepiej mieć amperomierz w szeregu-wtedy widzisz jakim prądem jest ładowanie i możesz krzyknąć do holującego by zwolnił.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group