ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Wybór silnika do roweru
Autor Wiadomość
brt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   Wybór silnika do roweru

Witam,
Potrzebuję rady co do wyboru silnika do roweru: koła 26'' hamulce V Brake, zależy mi raczej na lekkim rozwiązaniu - napęd jako wspomaganie pedałowania, zastanawiam się nad takimi:
1. Bafang 250W 36 V - tył: http://www.elifebike.com/...1-7X-M6KK.52SRH
2. Bafang 250W 36 V - przód: http://www.elifebike.com/...2-8A-RDN6.8TKXR
3. QQ 350W 36V - tył: http://www.elifebike.com/...1-3Y-12GE.4Q2HX
Wg danych ze strony nr 1 i 2 mają podobne parametry, z tym że 2 jest trochę tańszy, natomiast 3 jest o 1 kg lżejszy ale przekracza dozwolone 250W.
Czy dobrze myślę, że każdy z tych silników ma wolnobieg i bez zasilania nie powinien stawiać dodatkowego oporu, aby dało się także korzystać z roweru w tradycyjny sposób.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Bartek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Witaj!

1) tak - każdy z tych silników ma wolnobieg i jazda "bez prądu" nie będzie powodowała dodatkowych oporów
2) potrzebujesz sam silnik ? (jeśli cały zestaw to dla czego nie chcesz go kupić w Polsce ?)
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
brt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Potrzebuję prawie cały zestaw, planowałem zapleść silnik w kole, które mam teraz w rowerze, więc obręcz nie potrzebna, dodatkowo hamulce i przerzutki mam w jednej manetce i nie ma jak wymienić ich na takie z wyłącznikiem silnika jak są w zestawach. Na elifbike znalazłem wyłącznik, który można założyć na linkę http://elifebike.com/peng...2-9J-RAW1.60KHW ,a przynajmniej domyślam się że tak to działa.
Poza tym nawet licząc z przesyłką i ewentualnie VAT wychodziło taniej niż te które u nas znalazłem.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Robsonik20 napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=ztqIAzxERnU&feature=relmfu

Jak w filmie "Rejs": i nic się nie dzieje, nic się nie dzieje...
Za takie filmiki w YouTube powinny być jakieś kary!
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

jerzyz napisał/a:
Robsonik20 napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=ztqIAzxERnU&feature=relmfu

Za takie filmiki w YouTube powinny być jakieś kary!

A niby dlaczego-nie każdy wie, że te silniki mają... nylonowe przekładnie :D
Gość tutaj wymienił je na stalowe...
"steel planetry gears in place of nylon stock ones"
Na pewno nie wydałbym kilkaset PLN za nylonowy silnik, a gdybym nie wiedział to tak by mogło być ;)
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

To nie jest nylonowy silnik,ma tylko nylonowe planetki,zresztą są one mocne pod warunkiem nie przegrzania silnika,sam jeżdżę na takich i sobie chwalę,w srodku jest tak,wieniec jest metalowy,dzięki temu jest cichy i nie musi pracować w oleju.Jeżdżę bezawaryjnie już 1,5 roku prawie codziennie,ale nie kombinuję z przewoltowaniem.Poza tym jest b.lekki co moim zdaniem jest jego wielką zaletą bo nie uszkadza roweru(nie lecą szprychy,amory,tulejki itp.) i nie odczuwa się że się jedzie z silnikiem.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012   

Czyli jaka optymalna temperatura? Po kilku ostrzejszych jazdach (przyspieszanie z manetką na full, hamownie, znowu przyspieszanie) przy wyższej temperaturze otoczenia silnik mam wyraźnie ciepły - conamniej tak jak sterownik zamknięty w sakwie. Nie żeby się dotknąć nie dało ale dłużej przytrzymać to już trochę parzy. Silnik chodzi na znamionowych parametrach, ale nie mam jeszcze zamontowanego żadnego wskaźnika prądu, stawiam więc winę na nieekonomiczny sposób jazdy i zastanawiam się czy dodatkowo nie kontrolować temperatury silnika. Dzięki temu wiedziałbym na ile jeszcze mogę sobie pozwolić bez szody dla silnika, a może nawet uratuje mnie to przed jego skatowaniem na dłuższym podjeździe pod górkę.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012   

mar56 napisał/a:
To nie jest nylonowy silnik,ma tylko nylonowe planetki,zresztą są one mocne pod warunkiem nie przegrzania silnika,sam jeżdżę na takich i sobie chwalę,w srodku jest tak,

Dzięki za fotkę ;) Musiałbym tego nie widzieć, żeby go kupić, bo... naprawdę przypomina rozkręconą zabawkę dla dzieci :D
No, ale może technologia poszła aż tak do przodu... że nie potrzeba już stali ;)
 
 
brt
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

eneuro napisał/a:
Musiałbym tego nie widzieć, żeby go kupić, bo... naprawdę przypomina rozkręconą zabawkę dla dzieci :D

W takim razie jaki silnik warto kupić, przy założeniu że nie potrzeba mi dużych mocy - nie chcę przekroczyć ograniczeń prawnych i zależy mi żeby dużo nie ważył.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

W zasadzie to odpowiedź już dostałeś. Możesz jeszcze pooglądać trochę przykładów konwersji z takimi małymi (lekkimi) silnikami na tym forum.
Musisz tylko nie przejmować się opiniami osób które nie zrobiły jeszcze żadnego roweru elektrycznego a wtrącają swoje trzy grosze w każdym wątku na forum i wszystko krytykują.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   Re: Wybór silnika do roweru

brt napisał/a:
Witam,
Potrzebuję rady co do wyboru silnika do roweru: koła 26'' hamulce V Brake, zależy mi raczej na lekkim rozwiązaniu - napęd jako wspomaganie pedałowania, zastanawiam się nad takimi:
1. Bafang 250W 36 V - tył: http://www.elifebike.com/...1-7X-M6KK.52SRH
...
Bartek

Używam tego silnika i jestem bardzo zadowolony.
Jeżeli chcesz sam zaplatać koło radzę zamówić w elifebike szprychy odpowiedniej długości. Przejechałem na ich szprychach 800 km po górach bez żadnych problemów. Są to szprychy 13G, czyli mają średnicę 2,3 mm (wchodzą w zwykłą obręcz bez rozwiercania).
Tu opis mojego roweru http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1398
chętnie odpowiem na dodatkowe pytania.
pozdrawiam
borsukl
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

tomasz_kombi napisał/a:
Możesz jeszcze pooglądać trochę przykładów konwersji z takimi małymi (lekkimi) silnikami na tym forum.

Szkoda tylko, że nie ma danych ile tysięcy km na nich robicie zanim rozsypie się ta wbudowana przekładnia z wolnobiegiem ;)
No chyba bezszcztkowy silnik bez przekładni trochu dłużej powinien się kręcić, więc na dłuższą metę inwestycja w BLDC bardziej opłacalna...
Inwestycja 80$ w silnik 250W, z nylonową przekładnią jakoś słabo wygląda przy pierwszym lepszym silniku 1000W GoldenMotor za ok. 100$ do ściągnięcia z Holandii...
Jako, że chcę mieć 4kW i możliwość zarejestrowania mojego pojazdu EV, kompletnie nie interesuje mnie konwersja roweru, bo po co wkładac tam silnik 250W, jak tyle mocy to mam sam, w deszczowy dzień i tak średnia frajda jechać rowerem :D
No chyba, że tylko po to aby mieć co robić i pochwalić się że się jest EV, bo zimą i tak bardziej przyda się fajny rower treningowy z generatorem energii, a do tego wystarczy altek za 100 PLN ;)
Więc, nie widzę sensu wkładać silnika mniejszego niż 1000W, a co najwyżej ograniczać pobór mocy tak aby nie przekraczać średnio np. 250W, tyle że nie na jakiś "prostackich" sterach, czasami upychanych przez niektóre osoby do silnmików DC w dziale ogłoszeń, które idą z dymem przy pierwszym dłuższym przeciążeniu :D
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

eneuro napisał/a:

Szkoda tylko, że nie ma danych ile tysięcy km na nich robicie zanim rozsypie się ta wbudowana przekładnia z wolnobiegiem ;)

Jak mi się rozsypie to uroczyście cię zawiadomię
eneuro napisał/a:

nie interesuje mnie konwersja roweru, bo po co wkładac tam silnik 250W, jak tyle mocy to mam sam, w deszczowy dzień i tak średnia frajda jechać rowerem :D

jak zdążyłem się już zorientować to twoja moc polega głównie na rozwlekłych teoretycznych dywagacjach :)

eneuro napisał/a:

Więc, nie widzę sensu wkładać silnika mniejszego niż 1000W...

Ja natomiast nie widzę sensu używania do wspomagania silnika o większej mocy niż 500W, ze względu na jego ciężar oraz ciężar akumulatora, niezbędnego do sensownego wspomagania.
Ta opinia wynika z praktycznego użytkowania roweru ze wspomaganiem.
pozdr
borsuk
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

@borsuk 10/10 :-)
Tak trzymać.

@eneuro
Skoro jak napisałeś, temat Cię nie interesuje, to może przestań już trolować bo robi się to męczące.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group