ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Potrzebuje opini na temat zestawu z silnikiem BLDC.
Autor Wiadomość
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Cytat:
Mieliśmy na zlocie rower z silnikiem 10kW i nie było tak tragicznie ;)

No tak... Tylko jak dało się manetkę na full to trzeba się było dobrze kierownicy trzymać :)
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Prawdziwe 10kW w rowerze da jazdę na chyba 1 minutę (pewnie na sam start), bo inaczej trzeba by odpowiednią ilość akumulatorów (ilość energii, obciążalność, waga aku. itp.); czyli nie da się jeździć.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Wow 10kw. Macie jakieś filmiki z tym potworem?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 17 Paź, 2012   

http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Od 1:30.
Chociaż jak dla mnie to bardziej motocykl z pedałami a nie rower :)
Już bardziej konstrukcje 7h7 można nazwać pełnoprawnymi rowerami (chociaż ciut ciężkie - co jednak oczywiste ze względu na silniki i baterie) a te "kilka" kW i tak powoduje, że przy odrobinie nieuwagi sprzęt jedzie a Ty zostajesz w miejscu :D
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

Zgadzam się Tomaszu_Kombi. Bez rowerzysty mój Ev wyrywa na dęba po obkręceniu szybko manetki przy wadze 48kg. Jak zbiera się grupa gapiów zawsze odłączam zasilanie go jak to róźne ludzi łapskami łapią za manetkę i do oporu. Nie lubię takiego zachowania.

Szkoda Tomaszu_Kombi że na filmiku nie pokazują konstrukcji. Z chęcią bym zobaczył jak wygląda ten silnik 10KW i ogólne informację z kąd pochodzi i gdzie można taki dostać.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

Ojtam ojtam ..... słabo szukasz :)

Zdjęcia ze Zlotu EV 2011 były publikowane m.in. na www.samochodyelektryczne.org i można na nich znaleźć tą maszynę (na Arbitrze też kilka osób linkowało do swoich galerii zdjęć ze Zlotu).
A silnik chyba był ten lub podobny: http://extremebldc.com.pl/?typ-blm-n30z,19

Edzia: tutaj trochę fotek i między innymi parę zbliżeń tego "roweru": http://arbiter.pl/galeria/pojazdy.elektryczne
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

Przejrzałem zdjęcia i jednak miał łańcuch... Stawiałem po foto w poście że z braku potrzeby właściciel pozostał przy samych pedałach ;)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

Dziękuje za linki serdecznie.:). Wolał bym DC niż BLDC. Sterownik do tego silnika kosztuje aż 2000zł a skąd jeszcze na silnik i akumulatory, ogromna inwestycja :shock: . Racja to już nie jest rower ani nawet motorower :grin: .
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

Dc vs BLDC jeśli chodzi o sterowniki to to nie jest imho wyznacznik bo d ojakiejs tam mocy (u tu 1 1,5kw) to mozna i te i te zdobyc tanio (głownie na necie ebayu lub sklepach netowych...)
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Paź, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ja tylko przypominam, że 4kW popchnie samochód osobowy na równej asfaltowej drodze.

4kW to moc motoroweru i wystarczy może rozpędzić się do 50km/h przy Cx 0.95 z dwoma osobami ;)
Popchnąć samochód można też samodzielnie na równej drodze, a jak wiadomo moc człowieka nie jest tego rzędu wielkości...

Żeby nie być "gołosłownym":
Zwiększenie pojemności/mocy a prawo
Gościa odwiedzili smutni Panowie-wygląda na to że to nie fikcja literacka, tylko takie rzeczy się zdarzają-jak myślicie dlaczego? :D
Dlatego warto postudiować kodeks drogowy i prawo cywilne zanim się zbuduje jakiś "wehikuł", no chyba że ktoś ma zamiar jeździć nim po podwórku własnym, tylko trzeba uważać, żeby złodziej sobie nie zrobił krzywdy jak się nim zainteresuje, bo może wygrać sprawę w Polskim sądzie ;)

A tutaj zobaczcie jak
policja sprawdza moc jednosladów :D
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 20 Paź, 2012   

Ja już od dawna cały czas konstruuję samochody EV z coraz nowszymi rozwiązaniami i dokładnie od dawna badam wszelkie parametry. Ty "eneuro" nie jeździsz takim EV i ciągle nie wiesz o czym pisujesz, a mało dokładnie czytasz innych.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 20 Paź, 2012   

eneuro napisał/a:
Żeby nie być "gołosłownym"
Cóż, jakbyś uważał w szkole na polskim to dowiedziałbyś się że jest w 'literaturze' coś takiego jak STYL wypowiedzi, ma on to do siebie że zwykle jest indywidualny dla każdego autora textu, a styl wypowiedzi z tego Twojego linka do złudzenia przypomina Twój, więc ja w tego linka absolutnie nie wierzę (pomijam już abstrakcję opisanej sytuacji) :razz: Za dużo tutaj piszesz żeby takich oczywistych cech nie wyłapać :D

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
laminat 
początkujący


Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
A moje wnioski są całkowicie odwrotne. Napęd na przednie koło w rowerze jest najlepszy. W aucie jest podobna moda.
Mamy nawyki z napędów pedałami i łańcuchem, wówczas jest wygodniej zbudować mechanizm na tylne koło.
Oczywiście, że pochylenia ciała mają znaczenie, ale to wynik nawyków.


Bzdura, po pierwsze nie porównuj czterech kółek do dwóch. Napęd na przednie osie w 4 samochodach to jest żadna moda tylko kompromis nad bezpieczeństwem i kierowcami laikami. Prawdziwe samochody mają nadal tylni napęd :p BMW i Mercedes.

Po drugie w samochodzie nie masz silnika na kołach, więc ciężar własny nie wpływa aż tak na skręcanie kołami. Jednak i tak się różnica. Prowadzenie samochodu z tylnym napędem jest o wiele przyjemniejsze nie chodzi o drifting, lecz o prowadzenie i skrętność.

Koła skrętne powinny być jak najlżejsze to poprawia ich skrętność i łatwość w prowadzeniu. Dlatego np. aluminiowe koła wyparły stalowe.

Jakby twoja teoria się potwierdzała to większość motorów miałaby napęd na przednie koło :razz:

toft napisał/a:
Zaletą silnika z przodu jest to że z tyłu masz normalne koło. Normalne czyli normalny wielotryb np typu kaseta pasujący do przerzutek które masz już w rowerze itd. Możesz też mieć np wtedy wielobiegową przekładnie zamkniętą w piaście... Wada to.. no właśnie trakcja i widełki przy wyższych mocach...


Przecież z silnikami w piaście na tylną oś też możesz założyć wielotryb.

Wracając do tematu czy ktoś używa takiego silnika jak zapytał się autor tematu ?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Prawdziwe samochody, to nie niemieckie samochody z wielu przyczyn, to już TOYOTA jest o wiele bardziej bezawaryjna, a MERC nawet się przewracał w pewnym teście, do tego awaryjność spalinowych silników MERCÓW np. klasa A.

Rowerami elektrycznymi z silnikami w kołach jeżdżę jako jeden z pierwszych w Polsce i trochę o wiem o silniku w kole przednim i silniku w kole tylnym.
Masz złe tradycjonalistyczne nawyki.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
laminat 
początkujący


Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 10
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Mówimy o układzie jezdnym a nie napędzie i awaryjności samochodów :lol: Miałem i Toyotę ale wole BMW właśnie na brak przegubów w przednich kołach, które strzeliły w Toyocie :) . Chciałem tylko ciebie nakierować na tok myślenia, ale widzę że to bez sensu. W samochodzie nie masz silnika zamocowanego na obręczach :)

Jak wymyślisz przekazanie napędu koła w rowerze lub w motorze na przednie koło gdzie silnik nie ma wpływu na kręcenie kierownicą (brak ciężaru-silnika na widelcu) to wtedy możesz to porównywać to jako tako do samochodu gdzie silnik jest w ramie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group