Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Potrzebuje opini na temat zestawu z silnikiem BLDC. |
Autor |
Wiadomość |
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012
|
|
|
Cytat: | Mieliśmy na zlocie rower z silnikiem 10kW i nie było tak tragicznie |
No tak... Tylko jak dało się manetkę na full to trzeba się było dobrze kierownicy trzymać |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012
|
|
|
Prawdziwe 10kW w rowerze da jazdę na chyba 1 minutę (pewnie na sam start), bo inaczej trzeba by odpowiednią ilość akumulatorów (ilość energii, obciążalność, waga aku. itp.); czyli nie da się jeździć. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 17 Paź, 2012
|
|
|
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Od 1:30.
Chociaż jak dla mnie to bardziej motocykl z pedałami a nie rower
Już bardziej konstrukcje 7h7 można nazwać pełnoprawnymi rowerami (chociaż ciut ciężkie - co jednak oczywiste ze względu na silniki i baterie) a te "kilka" kW i tak powoduje, że przy odrobinie nieuwagi sprzęt jedzie a Ty zostajesz w miejscu |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012
|
|
|
Zgadzam się Tomaszu_Kombi. Bez rowerzysty mój Ev wyrywa na dęba po obkręceniu szybko manetki przy wadze 48kg. Jak zbiera się grupa gapiów zawsze odłączam zasilanie go jak to róźne ludzi łapskami łapią za manetkę i do oporu. Nie lubię takiego zachowania.
Szkoda Tomaszu_Kombi że na filmiku nie pokazują konstrukcji. Z chęcią bym zobaczył jak wygląda ten silnik 10KW i ogólne informację z kąd pochodzi i gdzie można taki dostać. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012
|
|
|
Przejrzałem zdjęcia i jednak miał łańcuch... Stawiałem po foto w poście że z braku potrzeby właściciel pozostał przy samych pedałach |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012
|
|
|
Dziękuje za linki serdecznie.:). Wolał bym DC niż BLDC. Sterownik do tego silnika kosztuje aż 2000zł a skąd jeszcze na silnik i akumulatory, ogromna inwestycja . Racja to już nie jest rower ani nawet motorower . |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012
|
|
|
Dc vs BLDC jeśli chodzi o sterowniki to to nie jest imho wyznacznik bo d ojakiejs tam mocy (u tu 1 1,5kw) to mozna i te i te zdobyc tanio (głownie na necie ebayu lub sklepach netowych...) |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2012
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Ja tylko przypominam, że 4kW popchnie samochód osobowy na równej asfaltowej drodze. |
4kW to moc motoroweru i wystarczy może rozpędzić się do 50km/h przy Cx 0.95 z dwoma osobami
Popchnąć samochód można też samodzielnie na równej drodze, a jak wiadomo moc człowieka nie jest tego rzędu wielkości...
Żeby nie być "gołosłownym":
Zwiększenie pojemności/mocy a prawo
Gościa odwiedzili smutni Panowie-wygląda na to że to nie fikcja literacka, tylko takie rzeczy się zdarzają-jak myślicie dlaczego?
Dlatego warto postudiować kodeks drogowy i prawo cywilne zanim się zbuduje jakiś "wehikuł", no chyba że ktoś ma zamiar jeździć nim po podwórku własnym, tylko trzeba uważać, żeby złodziej sobie nie zrobił krzywdy jak się nim zainteresuje, bo może wygrać sprawę w Polskim sądzie
A tutaj zobaczcie jak
policja sprawdza moc jednosladów |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2012
|
|
|
Ja już od dawna cały czas konstruuję samochody EV z coraz nowszymi rozwiązaniami i dokładnie od dawna badam wszelkie parametry. Ty "eneuro" nie jeździsz takim EV i ciągle nie wiesz o czym pisujesz, a mało dokładnie czytasz innych. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2012
|
|
|
eneuro napisał/a: | Żeby nie być "gołosłownym" | Cóż, jakbyś uważał w szkole na polskim to dowiedziałbyś się że jest w 'literaturze' coś takiego jak STYL wypowiedzi, ma on to do siebie że zwykle jest indywidualny dla każdego autora textu, a styl wypowiedzi z tego Twojego linka do złudzenia przypomina Twój, więc ja w tego linka absolutnie nie wierzę (pomijam już abstrakcję opisanej sytuacji) Za dużo tutaj piszesz żeby takich oczywistych cech nie wyłapać
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
laminat
początkujący
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 10
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | A moje wnioski są całkowicie odwrotne. Napęd na przednie koło w rowerze jest najlepszy. W aucie jest podobna moda.
Mamy nawyki z napędów pedałami i łańcuchem, wówczas jest wygodniej zbudować mechanizm na tylne koło.
Oczywiście, że pochylenia ciała mają znaczenie, ale to wynik nawyków. |
Bzdura, po pierwsze nie porównuj czterech kółek do dwóch. Napęd na przednie osie w 4 samochodach to jest żadna moda tylko kompromis nad bezpieczeństwem i kierowcami laikami. Prawdziwe samochody mają nadal tylni napęd :p BMW i Mercedes.
Po drugie w samochodzie nie masz silnika na kołach, więc ciężar własny nie wpływa aż tak na skręcanie kołami. Jednak i tak się różnica. Prowadzenie samochodu z tylnym napędem jest o wiele przyjemniejsze nie chodzi o drifting, lecz o prowadzenie i skrętność.
Koła skrętne powinny być jak najlżejsze to poprawia ich skrętność i łatwość w prowadzeniu. Dlatego np. aluminiowe koła wyparły stalowe.
Jakby twoja teoria się potwierdzała to większość motorów miałaby napęd na przednie koło
toft napisał/a: | Zaletą silnika z przodu jest to że z tyłu masz normalne koło. Normalne czyli normalny wielotryb np typu kaseta pasujący do przerzutek które masz już w rowerze itd. Możesz też mieć np wtedy wielobiegową przekładnie zamkniętą w piaście... Wada to.. no właśnie trakcja i widełki przy wyższych mocach... |
Przecież z silnikami w piaście na tylną oś też możesz założyć wielotryb.
Wracając do tematu czy ktoś używa takiego silnika jak zapytał się autor tematu ? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012
|
|
|
Prawdziwe samochody, to nie niemieckie samochody z wielu przyczyn, to już TOYOTA jest o wiele bardziej bezawaryjna, a MERC nawet się przewracał w pewnym teście, do tego awaryjność spalinowych silników MERCÓW np. klasa A.
Rowerami elektrycznymi z silnikami w kołach jeżdżę jako jeden z pierwszych w Polsce i trochę o wiem o silniku w kole przednim i silniku w kole tylnym.
Masz złe tradycjonalistyczne nawyki. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
laminat
początkujący
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 10
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012
|
|
|
Mówimy o układzie jezdnym a nie napędzie i awaryjności samochodów Miałem i Toyotę ale wole BMW właśnie na brak przegubów w przednich kołach, które strzeliły w Toyocie . Chciałem tylko ciebie nakierować na tok myślenia, ale widzę że to bez sensu. W samochodzie nie masz silnika zamocowanego na obręczach
Jak wymyślisz przekazanie napędu koła w rowerze lub w motorze na przednie koło gdzie silnik nie ma wpływu na kręcenie kierownicą (brak ciężaru-silnika na widelcu) to wtedy możesz to porównywać to jako tako do samochodu gdzie silnik jest w ramie. |
|
|
|
|
|