ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Open Source Car
Autor Wiadomość
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 57
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 01 Lis, 2006   

Flex napisał/a:
Jednak to co zobaczyłem w poniedziałek upewniło mnie, że da się zrobić elektryczny, miejski pojazd z bateriami mieszczącymi się w walizce o wadze do 30 kg.
Jeśli ktoś chciałby się przyłączyć, to czekam na kontakt.

Cóż, to z grubsza odpowiada temu, co chciałbym właśnie zrobić. Ostateczną decyzję o rozpoczęciu budowy podejmę prawdopodobnie dopiero, jak się uporam z remontem warsztatu (co powinno nastąpić już niebawem).
Miło byłoby oczywiście mieć współkonstruktora, z którym "na bieżąco" można dyskutować, rozwiązywać problemy i tworzyć nowe rozwiązania. Kłopot w tym, że szansa na znalezienie kogoś zainteresowanego współpracą w promieniu 500 m od mojego mieszkania, jest niestety bliska zeru. A tylko wtedy taka współpraca miałaby naprawdę sens.
Współpraca "internetowa" może dotyczyć jedynie ogólnej koncepcji, nijak za to nie pomoże, gdy śrubka okaże się o 3 milimetry za krótka a kabelka nie udaje się wcisnąć w pozostawiony nań kanalik :D
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Lis, 2006   

Nocny Ptaku, ale dobrze ze jest ten internet...mi wiele ludzi pomaga, ostatnio na CNC Forum, gdzie zboczyłem w celu uzupełnienia mojego "work shop' :) ) Temat obróbki metali mnie na tyle wciagnał ze stał się własnym tematem...i musze się pilnowac i z kasa i z powrotem na główny temat e-mobile:)
Wskocz na CNC Forum w sprawach śrubek..na pewno Ci pomogą...no a ja moge Ci czasem cos wytoczyc/wyfrezowac..w miekkim materiale...na ile moje maszyny wytrzymają....i czas:)

Zdradź trochę...w watku..."moja koncepcja e-pojazdu" co masz w planach??

Wiesiek
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 57
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 01 Lis, 2006   

rudzik6 napisał/a:
Zdradź trochę...w watku..."moja koncepcja e-pojazdu" co masz w planach??

Wiesiek, czy ty czasem nie marudzisz za bardzo :P ???
Akurat Zbyszek i Ty wiecie o moich planach stosunkowo dużo.
Jeszcze będziesz miał dosyć moich maili z kolejnymi pytaniami, bo tak się składa, że (przez jakiś czas przynajmniej) będę podążał drogą wytyczaną aktualnie przez Ciebie.
Potem - co chyba oczywiste - na kolejnym zakręcie skręcę w inną stronę i nasze drogi się rozejdą. Odtąd już sam będę musiał się zmagać z trudnościami pioniera i samodzielnie przecierać szlaki moim następcom... 8)
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
mikar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lis, 2006   

Czy zadanie polega na zbudowaniu pojazdu lub zaprojektowaniu by był zgodny z prawami fizyki, czy narysowaniu jak ma wyglądać i gdzie ma mieć miejsce na popielniczkę?

Dwuosobowy, 300km, 130km/h to nie jest miejski pojazd elektryczny.
Co do Twojego pomysłu, 45km/h i 70km zasięgu kojarzę z segwayem z dodatkowymi akumulatorami (kilkakrotnie więcej akumulatorów ;-) wersja sprzedawana ma zasięg kilkunastu km). O ile pojazd nie przeobraził się w coś wielkości Smarta, myślę, że mógłby działać.
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lis, 2006   

NocnyPtak napisał/a:
rudzik6 napisał/a:
Zdradź trochę...w watku..."moja koncepcja e-pojazdu" co masz w planach??

Wiesiek, czy ty czasem nie marudzisz za bardzo :P ???
Akurat Zbyszek i Ty wiecie o moich planach stosunkowo dużo.
Jeszcze będziesz miał dosyć moich maili z kolejnymi pytaniami, bo tak się składa, że (przez jakiś czas przynajmniej) będę podążał drogą wytyczaną aktualnie przez Ciebie.
Potem - co chyba oczywiste - na kolejnym zakręcie skręcę w inną stronę i nasze drogi się rozejdą. Odtąd już sam będę musiał się zmagać z trudnościami pioniera i samodzielnie przecierać szlaki moim następcom... 8)


A własnie sie mylisz, bardzo mnie cieszy, ze nie jestem sam:) kto wie, czy mnie nie przegonisz, bo ja jestem zbyt rozproszony po róznych innych niby ciekawych sprawach, na czym cierpi moja robota;)..no i wiek juz nie ten;) A wtedy to ja bede czerpał z Twoich doswiadczeń. Szkoda, ze nie mieszkamy bliżej...Wiesz, podziwiam Ciebie, jestes własciwie humanistą a tak naprawdę technicznie jesteś bardziej sprawny niz ja ..umysł scisły....Chyba najtrudniej utrzymac samodyscyplinę i samoorganizację..i trzymac się celu i go zakończyc.

Wiesiek
 
 
Flex
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lis, 2006   

Mikar --> Te parametry to nie taka bajka jak Ci się wydaje. W ubiegły poniedziałek przyjechał koleś od tego projektu do nas razem z tym samochodem i powiem Ci, że po około godzinie, po tym jak się prawie wszyscy tym samochodem przejechali (a robili to tak intensywnie, że aż przekładnię szlak trafił) spojrzałem na panel kontrolny i zobaczyłem, że zostało jeszcze 102 km do przejechania.
A jeśli chodzi o to co mamy zaprojektować to po pierwsze zastanawiamy/liśmy się nad konceptem, a to czy i gdzie będzie popielniczka to odległa sprawa i na tym etapie nie istotna.
Nasz profesor myślał chyba, że będzie to nowa konstrukcja (sam Oskar to trzecie dziecko tego zespołu) ale okazało się, że oni chcą zmienić/nadać wygląd temu autu i to szybko.
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lis, 2006   

Hej Flex...no super sprawa...ten projekt nadwozia i wymiary , wraz z kierowca i pasażerem pasuja idealnie do mojego pojazdu..to ma bys 4-kołowiec, ale maksymalnie opływowy i własnie dwu osobowy z miejscami jeden za drugim. Całosc bedzie na stalowej ramie, akumulatory po obu bokach kierowcy i pasażera i z przodu i z tyłu, nadwozie z włókna szklanego i aluminium, jedynie wzmocnienia/pałaki ze stali. Największy problem to szyba...najlepiej byłoby zamówic w kształcie jak bym chciał..ale to koszty, szyba musi miec atest...plexi odpada (jedynie na próby) dobra byc może bedzie szyba od BMW C1..ale mam tez juz szybe od VOLVO, ma takie wymiary że po przecięciu (waterjet) bedzie mozna maksymalnie ja pochylic.
Masz super stronkę...podane wymiary, przekroje...
Przymierzam sie do maszynki CNC do styropianu...aby sobie powycinac elementy nadwozia...
Powiedz, czy uzywasz programu np. SolidWorks i COSMOSFloWorks, ten ostatni pozwala na wirtualny tunel aerodynamiczny...
Może masz mozliwośc wypozyczyc mi program COSMOSFloWorks...albo inny...np. na dwa miesiace?

pozdrawiam

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lis, 2006   

Flex..programy mogą byc w języku niemieckim lub angielskim..bez róznicy

Wiesiek
 
 
Flex
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

Witam!
Nie pamiętam już co jest na tej stronie ale rama jest całkowicie z Alu z wykorzystaniem konstrukcji typu space-frame (brzmi kosmicznie ale to zwykła konstrukcja kratownicowa i w dodatku nie cała rama wpisuje się w opis tej technologii).
Z przodu jest nawet strefa zgniotu (z tyłu jej jednak brak ;) . Siedzi się na płaskiej skrzynce z akku które ważą jakieś 200 kg i maja system chłodzenia/utrzymywania jednakowej temperatury dla każdego ogniwa (bardzo ważne). Silnik ma 20kw nominalnie i jeśli wierzyć kierownikowi projektu to jego maxymalna moc to 40,5 kW. Napęd jest przeniesiony przez 2 biegową automatyczną przekładnie, która wykorzystuje jakiś element od smarta.
Szyba przednia była robiona gdzieś w Finlandii i szło to z problemami więc to przycinanie istniejących szyb to wcale nie głupi pomysł, nie wiem jak się ma wtedy atest na tą szybę.
Jest mowa aby wykorzystać jakieś ekologiczne naturalne włókno ze Szwajcarii do karoserii, ale ten temat był najbardziej nieścisły z całej prezentacji i facet sam sobie zaprzeczał. Jak dla mnie najlepiej by było wykorzystać ABS i ewentualnie połączyć go w newralgicznych miejscach z włóknem.
Stronka nie jest moja i jak napisałem wcześniej, nawet się dobrze z nią nie zapoznałem.
Programu Solid Works nie obsługuję ale może się to niedługo zmieni…. Chociaż u nas ma on opinie programu dla ekstremistów i nie jest wymagany (całe szczęście)
O COSMOSFloWorks pierwsze słyszę i dlatego mogą być problemy nie do przejścia z wypożyczeniem ;) ale chętnie wypożyczę teścia na czas nie określony.
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

Nie pamiętam już co jest na tej stronie ale rama jest całkowicie z Alu z wykorzystaniem konstrukcji typu space-frame (brzmi kosmicznie ale to zwykła konstrukcja kratownicowa i w dodatku nie cała rama wpisuje się w opis tej technologii).
Czy możesz dowiedziec się z jakiego stopu aluminium jest to wykonane?

Z przodu jest nawet strefa zgniotu (z tyłu jej jednak brak ;) .
Przejrzałem dokładnie wszystko co jest na stronie, rzeczywiście, sa strefy, zastanawia mnie tylko co dzieje się z pasażerem na tylnym fotelu...jak dokładnie trafia szczęka w fotel kierowcy?;)) Ale o tym ani słowa na stronie;)

Siedzi się na płaskiej skrzynce z akku które ważą jakieś 200 kg i maja system chłodzenia/utrzymywania jednakowej temperatury dla każdego ogniwa (bardzo ważne).
Ciekawe, fotele sa zamocowane dosyc nisko..nie widze miejsca na akku...?

Silnik ma 20kw nominalnie i jeśli wierzyć kierownikowi projektu to jego maxymalna moc to 40,5 kW. Napęd jest przeniesiony przez 2 biegową automatyczną przekładnie, która wykorzystuje jakiś element od smarta.
Założę sie że silnik AC z falownikiem...

Szyba przednia była robiona gdzieś w Finlandii i szło to z problemami więc to przycinanie istniejących szyb to wcale nie głupi pomysł, nie wiem jak się ma wtedy atest na tą szybę.
A możesz sie dowiedzie, czy ta szyba jest do kupienia? A gdyby tak..czy ma atesty? A co do przeciętej szyby...bedzie przecięta w połowie tak że zostanie wykorzystana częśc od strony kierowcy, gdzie znajduja sie odpowiednie znaki z atestami...mam nadzieje, ze nie beda marudzic, ustawa mówi, ze ma byc szyba która po rozbiciu zachowuje przejrzystośc i nie kaleczy...o ile pamietam nic wiecej dla pojazdów typu SAM.

Jest mowa aby wykorzystać jakieś ekologiczne naturalne włókno ze Szwajcarii do karoserii, ale ten temat był najbardziej nieścisły z całej prezentacji i facet sam sobie zaprzeczał. Jak dla mnie najlepiej by było wykorzystać ABS i ewentualnie połączyć go w newralgicznych miejscach z włóknem.
Ja pozostanę przy stalowej dolnej ramie do której bedą zamocowane elementy zawieszenia, akumulatory, fotele, naped itp...A górna częśc ramy bedzie z aluminium, prawdopodobnie rury duralowe, całosc pokryta
włóknem szklanym i laminowana na bazie styropianowego kopyta:)

Stronka nie jest moja i jak napisałem wcześniej, nawet się dobrze z nią nie zapoznałem.
Zainspirowała mnie trochę, zdjęcia śa z zabezpieczeniem copy protect ;)
Ale wygląd ramy pod nadwoziem ...bardzo pomocny;)

Programu Solid Works nie obsługuję ale może się to niedługo zmieni…. Chociaż u nas ma on opinie programu dla ekstremistów i nie jest wymagany (całe szczęście)
O COSMOSFloWorks pierwsze słyszę i dlatego mogą być problemy nie do przejścia z wypożyczeniem ;) ale chętnie wypożyczę teścia na czas nie określony.[/quote]


Jak mozesz...postaraj sie.

No i zdawaj nam relacje z prac...przynajmniej ja bede ci wdzięczny.

Miłej pracy i wyduś z nich maksimum wiedzy dla siebie...takich ludzi nam tutaj trzeba:)

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

Silnik ma 20kw nominalnie i jeśli wierzyć kierownikowi projektu to jego maxymalna moc to 40,5 kW.

Zaraz zaraz...przeciez tam jest jednocylindrowy silnik 230cm3 ??
Czy mówimy o tym samym pojeździe?? ;)

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

Jeju..masz rację.... Ty mówisz o czyms innym..a ja zachwyciłem sie konstrukcją i zainspirował mnie ten pojazd co podałes link... : http://www.clever-project.net/ i wyszło zabawnie...sorry ;)


Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

A możesz podac link do tego pojazdu o którym mówisz?...Bo mam wrazenie, ze wczesniej własnie byłem na jakiejs innej stronie wskazanej przez ciebie...a potem znowu chciałem tam zajrzec i trafiłem na cos innego..ale pomyslałem, ze moze to własnie to...tylko tak sobie myslałem..dlaczego to pojazd na gaz??

Wiesiek
 
 
Flex
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

rudzik6 napisał/a:

Czy możesz dowiedziec się z jakiego stopu aluminium jest to wykonane?

Nie jestem pewien czy mogę ale spróbować można. Była jakaś mowa o stopach z magnezem ale więcej nie pamiętam.

rudzik6 napisał/a:

Ciekawe, fotele sa zamocowane dosyc nisko..nie widze miejsca na akku...?


Akku są NiMH (w przyszłości mają być litowe) Wysokość wanny z bateriami to jakieś max 30cm. Zaczynają się krótko przed siedzeniem kierowcy i idą aż do końca auta


rudzik6 napisał/a:
Założę sie że silnik AC z falownikiem...

silnik faktycznie AC


rudzik6 napisał/a:
A możesz sie dowiedzie, czy ta szyba jest do kupienia? A gdyby tak..czy ma atesty?


O kurde! ciężkie pytanie :) spytać się mogę ale napewno jeszcze nie teraz. To jest niby open source car, tak jak linuks, ale prawda jest taka, że jak była mowa o tym aby dane wsadzić na nasz tak zwany workspace w internecie, to się okazało, że lepiej nie bo ktoś z zewnątrz może to pokopiować, ponieważ dostęp do nas jest otwarty. Taki to samochód o otwartym kodzie ;) Nie wyobrażam sobie więc na początku pracy wyskoczyć z pytaniem czy mi sprzedadzą szybę. Ale na koniec pewnie się spytam :)
Czy szyba ma atesty to nie mam pojęcia i na nadruku zwróciłem tylko uwagę, że napisali tam OSKAR ....... Ale raczej ma wszystkie atesty, bo ktoś się pytał czy można użyć pleksi i ............ wiadomo.

rudzik6 napisał/a:
całosc pokryta
włóknem szklanym i laminowana na bazie styropianowego kopyta:)

Ciężka wyjdzie ci ta kareta ;) będą problemy z wibracjami......ale pomysł na jedną tanią sztukę inny być nie może chyba. Ten który przyjechał do nas miał całkowicie ręcznie wyklepaną karoserie. Jednak na taki wybryk to sobie prywatnie nikt nie pozwoli.

rudzik6 napisał/a:
Zainspirowała mnie trochę, zdjęcia śa z zabezpieczeniem copy protect ;)

Mówisz chyba o innym projekcie. Ten pierwszy link który dałem to ciekawostka. Link do projektu OSCAR podałem później.

rudzik6 napisał/a:
No i zdawaj nam relacje z prac...przynajmniej ja bede ci wdzięczny.

da się zrobić, jednak nasze prace będą chyba dalekie od rozwiązań napędu itp. Oni chcą mieć nowy design na jakieś targi na początku przyszłego roku i to będzie nasz cel. (tak mi się wydaje)

rudzik6 napisał/a:
Miłej pracy i wyduś z nich maksimum wiedzy dla siebie...takich ludzi nam tutaj trzeba:)


;) sie wie!
 
 
Flex
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2006   

rudzik6 napisał/a:
A możesz podac link do tego pojazdu o którym mówisz?


http://www.akasol.de/?node=3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group