ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Najmocniejsza dostepna opcja silnika BLDC w piascie.
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   Najmocniejsza dostepna opcja silnika BLDC w piascie.

Witam



Zainteresowałem się silnikami tego rodzaju do roweru. Interesuje mnie moc ponad 2KW. Rower nie musi być szybki, ale musi mieć moc. Rower który ma być poddany przeróbce to rower górski z pełną amortyzacją i dobra solidną ramą.
Chodzi mi głównie o przyspieszenie, aby podczas zabawy silnik nie dławił mi się ale ruszał ze zrywem i dobrze pokonywał wzniesienia. Jeżeli chodzi o tego rodzaju silniki jestem zupełnie zielony.

Proszę o pomoc w wyborze silnika.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

http://www.ebay.com/itm/B...=item2a1762cb78

Gdzie można dostać oprócz Ebaya taki silnik bo niestety dochodzi te popaprane cło i vat:/
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

Ja pomykam po górach na dość mocnym silniku BLDC i powiem Ci jak sprawa stoi.
Dysponuję mocą prawie 4kw i jeśli udaje mi się jechać szybciej niż 8km/h - przejadę każdą dziurę i wjadę na KAŻDĄ górę.
Problem jest, gdy nierówność terenu nie pozwala utrzymać tej minimalnej prędkości.
Mam silnik bez przekładni i przy prędkości do 8km/h jest kiepsko. Silnik szarpie, ma małą dynamikę, jest głośny i w ogóle widać, że strasznie się męczy i nie może rozwinąć skrzydeł)
Moc jest, ale nie tyle ile przy 15km/h - taka już jest natura silnika bez przekładni - to raczej sprintery niż woły robocze.

Dlatego moja rada - jeśli chcesz jeździć w ciężkim terenie (czyli powoli) częściej niż po równym - pomyśl albo nad BLDC z przekładnią albo pokombinuj nad MID.

Silniki z przekładnią umożliwią zryw i moc przy małych prędkościach terenowych, ale ciężko z nich wykrzesać 2000W. MID to znów trzeba przerabiać połowę roweru, montować to żelastwo, dorabiać obejmy, a zazwyczaj wygląda to potem że żal.ru. Tak źle i tak niedobrze :)

Ja z tego powodu wolałem nie ryzykować z silnikiem przekładniowym - wybrałem silnik bez przekładni, a poszedłem w zwiększenie mocy (przewoltowanie z 36V -> 66V) no i po prostu jak trafiam na szczególnie trudny odcinek to pełna moc i rwiemy do góry. Straty pewne są (nieoptymalne obroty silnika) ale mnie one nie denerwują - po pierwsze i tak trwają tylko chwilę zazwyczaj, nie mam za bardzo alternatywy rozsądnej no i jednak lubię też poszaleć na asfalcie/szutrze :)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

http://allegro.pl/silnik-...2783603556.html

Co myślisz o tym silniku Tas?.
Łatwo go przewoltować?.
Jaka moc można wykrzesać?.
Jak jest ze sterownikami, czy przy przewoltowaniu można zostawić orginalny czy trzeba wymienić?
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

Może nie koniecznie wół roboczy ale tak jak napisałeś Ja także lubię pośmigać na szutrze. Jak wydoić 4KW i z jakiego silnika taką moc? Chciał bym silnik na 72V. Crystalyte ma taki za 600 dolców. Moc maxymalna 3,6 KW. to dla mnie nie osiągalny silnik bo drogi i do tego osprzęt i akumulatory.

Proszę Cię o pomoc Tas w wyborze i instrukcji w modernizowaniu takiego zestawu.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

Kwotę jaka posiadam to 2000Tys zł.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

Każdy silnik da się przewoltować.
Tylko weź pod uwagę, że albo wybierzesz model który ktoś już kiedyś podkręcił ryzykując spalenie (i się udało i jeździł tak i jest to w miarę bezpieczne) albo musisz sam zaryzykować by się dowiedzieć. Czy lubisz ryzyko - sam decyduj :)

W moim przypadku moc wygląda tak, że zwiększając napięcie 2x (36V 500W) na silniku - zwieszam jego moc 8x (66V 3.6kw). To samo robi się z ciepłem odprowadzanym w obudowę. Więc czy silnik wytrzyma - zależy od grubości uzwojeń, masy silnika, jego pojemności cieplnej itp. A jako, że są pewne modele bardziej podatne na przewltowanie od innych...

Sterownika nie przewoltujesz. Tzn zrobisz to, ale ryzyko uszkodzenia jest o wiele większe niż silnika. Najlepiej już od razu kup sterownik na dane napięcie. Moc sterownika też jest do zakwestionowania - ja mam chińczyka o mocy maksymalnej 1500W, a krzesam z niego wspomniane 3.6kw mocy ciągłej, co nie uważam za ostateczną granice ani dla silnika ani dla wspomnianego sterownika.

Co do projektu, na którym możesz się wzorować - znajdziesz w dziale "Konstrukcje".
Mój silnik to Nine Continent 9c800r - kupisz go w w kraju, na miejscu bez czekania (chyba wersja 6x10 - ta szybsza, ale jest jakaś jeszcze - 8x8 czy coś - o większym momencie i mniejszej trochę prędkości maksymalnej), chiński sterownik 1500W i wszystko napędzam tanimi LiPolami - śmiga aż łzy z oczu wiatr wyciska :P
Nie rób zasilania więcej jak 66V, a będziesz mógł użyć sterownika bez ograniczenia mocy.

Budżet masz dobry - nawet Ci zostanie na nie jedno piwo świętujące udaną konstrukcję hehe

Swoją drogą - Panie Macieju - zasłużyłem chyba na ten rabat za reklamę i nowych klientów, co nie? ;)
W końcu jakościowy produkt należy zachwalać, a dobrych klientów nagradzać :P
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 18 Lis, 2012, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

tomeczekokok napisał/a:
Kwotę jaka posiadam to 2000Tys zł.


Za takie pieniądze, to można dom kupić ;) I samochód. I basen. I jeszcze zostanie na różne pojazdy EV :D
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

tomeczekokok napisał/a:
Jak wydoić 4KW i z jakiego silnika taką moc?

Jeżeli chcesz w sposób ciągły wpakować 4kW bez najmniejszej obawy o spalenie silnika to pozostaje jedna opcja Crystalyte 5403.
Jest jedna wada, widełki w rowerze muszą mieć rozstaw 150mm.
W następnej kolejności jest Crystalyte np HS3540 ale tutaj w sposób ciągły silnik przyjmie w okolicach 2kW.
Dalej są silniki 9C które mają prawie identyczne możliowści przyjęcia 2kW jednak ze względu na mniejszą wagę przy większej mocy ulegną wcześniejszemu spaleniu niż np Crystalyte HS3540.
Z przekładnią nie polecam przy takiej mocy bo od razu zajeździsz przekładnie, zazwyczaj przekładnia wytrzymuje w okolicach 2-2.5kW ale nei w sposób ciągły bo mniejszy silnik i mniejsze odprowadzanie ciepła, pozatym przy takiej mocy często trzeba będzie zmieniać zębatki.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

Cytat:
Co do projektu, na którym możesz się wzorować - znajdziesz w dziale "Konstrukcje".
Mój silnik to Nine Continent 9c800r - kupisz go w w kraju, na miejscu bez czekania (chyba wersja 6x10 - ta szybsza, ale jest jakaś jeszcze - 8x8 czy coś - o większym momencie i mniejszej trochę prędkości maksymalnej), chiński sterownik 1500W i wszystko napędzam tanimi LiPolami - śmiga aż łzy z oczu wiatr wyciska
Nie rób zasilania więcej jak 66V, a będziesz mógł użyć sterownika bez ograniczenia mocy.


Mogę potwierdzić, mam ten sam silnik a moc (krótkotrwała), którą mierzyłem u siebie to ponad 7kW. Wszystko przy 48V. Silnik 6x10 to wersja szybsza i znaczy tyle co 6 zwojów z 10-cioma drutami. Ten sam silnik 8x8, odpowiednio 8 zwojów i 8 drutów.
Jezdziłem na nim, jednak jak dla mnie jest zbyt zamulony w porownaniu do 6x10.

Co sie tyczy halasu przy niskich obrotach:

http://www.youtube.com/embed/RZPrBhcay8w

Silnik 9C 6x10 przy komutacji blokowej i sinusie.

Cytat:
Swoją drogą - Panie Macieju - zasłużyłem chyba na ten rabat za reklamę i nowych klientów, co nie?
W końcu jakościowy produkt należy zachwalać, a dobrych klientów nagradzać


No to jest już nas dwóch :mrgreen:
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

Cytat:
Nie rób zasilania więcej jak 66V, a będziesz mógł użyć sterownika bez ograniczenia mocy.

Czemu nie używać napięcia wyższego niż 66V. Ja teraz też chcę przevoltować sobie jeden silnik i myślałem nad pakietem 18s LIPO czyli około 75v. Chcę zastosować taki sterownik 72 V 25-30A
 
 
bartusia 
początkujący
Electra Vince 3i


Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

U mnie przy 75V obciazenie w peaku to nawet 35A przy silniku Crystalyte HT3525.
Ten wytrzyma?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

Z mojego punktu widzenia to wygląda tak:
U mnie w piku mam 65A(!!!) i mi parę razy wybiło główny bezpiecznik (mam nadprądowy 60A)

Chodzi o to, że silnik pobiera tyle, ile chce. Sterowniki chińskie nie mają ograniczenia prądu i dają taką moc, jaką zechce silnik. Dlatego nie patrz jaki prąd i moc mają sterowniki bo to 'pic na wodę' i wystarczy podłączyć zamiast Crystalyte takiego NineContinent, tam przewody grube i masywne i od razu prąd skacze o 200%. Po prostu prąd zależy od silnika, a nie od sterownika.

Ja mam 1500 watowego 'China Republic No Name' z wybitym 1500W na obudowie, a ssam z niego prawie 4kw mocy ciągłej. Tak to po prostu działa. Jakbym podłączył inny silnik to moc się zmieni adekwatnie do tego silnika.

Z tym 66V miałem na myśli to, że silnik przy takim napięciu pobiera nieomal 4kw/~65A - co przy braku jakiegokolwiek zabezpieczenia prądu jest mocą, którą ten silnik łyknie bez problemu. Jeśli dasz 72V (a precyzyjnie mówiąc będziesz mieć 76V bo lipole są 4.2V/szt i mają płaską charakterystykę...) to moc skoczy pewnie do ponad 5.5kw, co przy obciążeniu ciągłym nikt nie testował i może grozić to spaleniem/przegrzaniem. A nic nie zyskasz w zamian - zwiększysz prędkość maksymalną z 65 na 70km/h. Naprawdę nie pyli się bo to sztuka dla sztuki :)

No ostatecznie, jak już chcesz zalansowac na 72V to przynajmniej kup normalny firmowy hamerykański sterownik wyższej klasy, w którym na 100% jest ograniczenie prądu, a nie tylko napis i nic więcej :) Bo niespodzianki są kosztowne hehe
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 19 Lis, 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

A ten sterownik 72 V co pisałem o nim powyżej ma ograniczenie prądowe ?? Czy nie ?? Ktoś wie jak to z nim jest ??
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

wydaje mi się, że nie ma, puste miejsce jest na rezystory pomiarowe, z tego co widzę :D

Musisz mieć taki z 18 mosfetami. Po pierwsze straty energii będą mniejsze, bo prąd rozłoży się na więcej bramek. Będzie tez większy więc lepiej będzie odprowadzać ciepło i będzie mieć lepszą bezwładność cieplną. No i 18 mosfetów jest domeną mocnych sterowników - z zapasem mocy.

Moim zdaniem (nie wiem czy słusznie) są:
- 3-6 mosfetów - sterowniki małej mocy
- 9-12 mosfetów - sterowniki średniej mocy
- 18 mosfetów i wiecej - sterowniki dużych mocy

A u Ciebie.. 72V x 30A = 2100W
A ten sterownik ma wybite na obudowie: Rated Power: 500W.
Przekręcenie go o 400% raczej nie wygląda zbyt optymistycznie ;) (prawdopodobnie przegrzeje się po 200m i być może przepali).

Po prostu sam musisz zadbać, by w instalacji występowały moce, na które jest sterownik kupowany. Sterownik (chińskie, a czy inne lepsze mają, nie wiem bo nie miałem nigdy żadnego firmowego) sam nic nie ograniczy.
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 19 Lis, 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group