ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
SILNIKI MAGNETYCZNE
Autor Wiadomość
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
  Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   SILNIKI MAGNETYCZNE

Trochę poczytałem o silnikach magnetycznych czyli nie konwencjonalnych silnikach na magnesach neodymowych ( lub mocniejszych) które zużywają dużo mniej energii elektrycznej od tradycyjnych - w celu zwiększenia mocy i inicjacji ruchu wirnika.

Moje spostrzeżenia snują wnioski, że silniki takie nie zbudują perpetuum mobile ale na baterii w naszym EV można na silniku magnetycznym pokonać dużo większe odległości niż na silniku tradycyjnym (do 5 razy) gdyż silnik oparty jest na zasadzie działania magnesów stałych wytwarzających - ;ciąg; - ciąg wirnika, poprzez wytwarzanie pól magnetycznych w magnesach.
Nie jest oparty na zasadzie ''cewki; do wytworzenia ;ciągu wirnika;- poprzez zużywania prądu w tak dużej skali.

Cała moja teoria opiera się na - próbie przerobienia/zbudowania silnika magnetycznego używając zwykłego chińczyka.

Exspertem nie jestem, ale temat ciągle jest drążony, ( studiuję strony internetowe )- jak zwiększyć zasięg naszych pojazdów. W dobie wymyślania skuteczniejszych baterii chemicznie, natknąłem się również na zaniechanie przez państwa czy korporacje wprowadzenia silników magnetycznych do ogólnoświatowej produkcji.
Wniosek oczywiście nasuwa się jeden - potrzebny jest zbyt na energię elektryczną.

Nie natknąłem się również na fizyczny/techniczny opis budowy takiego silnika, nie wspominając o regułce matematycznej występujących tam magnesów...........
Jest wiele aspektów technicznych jak kąt pola, wielkość magnesu, siła pola czy odległość o siebie itp.


Rzucam TEMAT na forum aby wspólnie zebrać wiadomości na temat próby zbudowania silnika magnetycznego przy pomocy dostępnych części na rynku za wystarczającą kwotę.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

A czy to nie jest tak, że klasyczny silnik BLDC posiada sprawność maksymalną 85%, zatem na każde 100W włożonej energii elektrycznej daje nam 85W energii mechanicznej.
Zatem nie jest mozliwy wzrost zasięgu bo to by wynikało, że silnik ma dodatni stosunek strat i z 100W energii włożonej daje nam 500w energii mechanicznej.

Bliższe prawdy jest być może "5x mniejsze straty" zatem zamiast skuteczności 85% byłoby 96% co stanowi wzrost zasięgu tylko o 20%...

Skoro w idealnych warunkach przejechanie 1km wymaga 9Wh z uwagi na tarcie to dlaczego silnik na magnesy neodymowe miałby tajemniczo zużyć tylko 2Wh?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

tas napisał/a:
A czy to nie jest tak, że klasyczny silnik BLDC posiada sprawność maksymalną 85%, zatem na każde 100W włożonej energii elektrycznej daje nam 85W energii mechanicznej.

Wszystkie firmy mówią o sprawności silników ale nikt nie wspomina o sprawności kontrolerów.
Ile mają sprawności kontrolery? Bo może tęż chodzi i o to pudełeczko.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

No w sterowniku jedyną stratą jaka mi przychodzi na myśl to ciepło.
A skoro kontrolery nie grzeją się prawie wcale... więc i straty trzeba by uznać za nieduże w porównaniu do ich 'nośności'.
No bo jak inaczej? Tranzystory mają miliohmy, a energia nie może znikać... chyba :)
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Internet podaje, że straty cieplne w silniku magnetycznym są znikome ponieważ układ magnes / magnes nie wydziela ciepła natomiast oddziałuje siłą czyli ciągiem - matematycznie jeszcze bez wzoru.

Jeżeli chodzi o rodzaj silnika są to silniki wyłącznie DC - szczotkowe.

tas - ponoć tkwi w tym całe sedno, nie jest to perpetuum mobile ale silnik który zużywa miej energii niż oddaje w stosunku do zwykłego gdzie skala sprawności ustalonej kończy się na 100% ale podkreślam wirnik i stojan to magnesy neodymowe które ułożone w odpowiedni sposób w silniku obrotowym z wirnikiem wytwarzają siłę nie pobieranym prądem lecz polem magnetycznym zamontowanych magnesów, prąd podnosi moc i wywojuje inicjacje obrotu wirnika aby nie był zawieszony w polu magnetycznym.
Wprawiając go tylko i wyłącznie w ruch, silnik zaczyna żyć życiem magnetycznym magnesów. :cool:

Teoria mówi, że silnik taki rozładuje twoja baterie w bajku lecz kilometry będą nieporównywalne poprzez mniejsze zużycie prądu przez silnik magnetyczny. :cool:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

Czary i mój biedny umysł nie może tego przetrawić :P

Znaczy się silnik posiada sprawność >100%
Na każde 100W energii włożonej w układ (tarcie, opory, podtrzymanie ruchu) on generuje na przykład 400W mocy mechanicznej, czyli 300W wyciąga jakoś czarodziejsko z magnesów?! No jak to tak można twierdzić... :shock:

To brzmi jak ten magiczny "generator magnetyczny" co wyczytać o nim można wszystko, ale działającej wersji nikt nigdy na oczy nie widział...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

"Jarek-LT":
Coś mi się wydaje, że Ty silnikiem magnetycznym nazywasz zwyhkły silnik elektryczny, który zamiast cewk wzbudzenia w biegunach magnetycznych (elektromagnetycznych) ma magnesy.
Czyli używasz złej nazwy.
Takie silniki to silniki BLDC, czasem też silniki krokowe i np. silniki DC typu naleśnik (pancake, flat motor), one wszystkie mają magnesy, a przez to ich sprawność jest oczywiście większa niż tych silników bez magnesów, bo nie ma wymuszonej energii wzbudzenia. Czyli już są stosowane w zasadzie we wszystkich dobrych napędach np. rowerów EV, skuterów EV, samochodów EV, samolotów EV itp..

Magnetyczny silnik to prawidłowo taki, który napędza się samymi magnesami bez np. akumulatora, ale to jeszcze jest nierealne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

Zbyszek
Ja pisze o tym o czym Ty zaprzeczasz.......a się zgadzasz.

Magnetyczny silnik to prawidłowo taki, który napędza się samymi magnesami bez np. akumulatora,......................nazwa czy Twoja regułka nie ma tu zasadniczego znaczenia.

Na dzisiejszy dzień pisze właśnie o silniku magnetycznym z tą różnicą, że jednak musi nastąpić inicjacja ruchu wirnika aby działanie pól magnesów wprawiło wirnik w ruch,
gdy to nastąpi prąd/ aku już nie jest potrzebny.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

To widocznie Twoje opisy nie trafiają do mojej wyobraźni, bo z nich wynika co innego; pewnie brak precyzji.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Ale znalazłem coś takiego działającego:
Jednak są miejsca, że PerpetumMobile działa (chyba silnik magnetyczny) - tam napisali, że tylko w tym miejscu (można sprawdzić, bo podane współrzędne geograficzne) Magnes przyklejony do kawałka płyty CD itd..
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Załączony ciekawy opis pod filmem.
Dziwna sprawa.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 790
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Podobno przed wojną na warszawskich ogródkach działkowych (pod anteną radiową) wszyscy stosowali "bezpłatne" oświetlenie: kawałek drutu na żerdzi - żarówka - blaszany kubeł zakopany w ziemi.
A mniej serio:
Na tej samej stronie Youtub'a jest uroczy film http://www.youtube.com/wa...feature=related - roboty na pewno napędzane są silnikami magnetycznymi.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Na tym terenie nie widać żadnych źródeł antenowych.
To nawet Rosjanie pokazują fajne filmy indyjskie, a ten indyjski termiantor jest super (lepszy od słynnego gubernatora pochącego z Austrii) i on też wytwarza bardzo silne pole magnetyczne (ten indyjski).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Może ten WĄTEK się pokrywa z:
http://forum.arbiter.pl/v...?t=690&start=45
i może trzeba te POSTY dołączyć.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

No cóż, w dobie zerowej dyskusji doszedłem do forum elektroda, tam jest wiele spostrzeżeń o tym wątku...... :neutral:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

To jakiś fake. Ceweczka, a woltomierz pokazuje prąd stały. Jeśli się coś tam indukuje, to na pewno nie prąd stały. Poza tym, na filmie nie pokazano całego otoczenia. Może nad miejscem filmowania przechodzi nisko 110kV?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group