|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Emisja CO2 przy produkcji benzyny |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
toft napisał/a: | NIe rozumiem dlaczego uważasz ze nikt nie wie ile emituje z rafinerii? | Chodziło mi o to że firmy samochodowe nie dodają emisji CO2 z rafinerii do emisji z rury wydechowej (może nie wiedzą, może jest pomijalnie mała, i nie podają prawdy w danych technicznych itp),
natomiast emisję z EV liczymy z emisji elektrowni i to bezwzględnie w maksymalny sposób.
Później podaje się że Auris jest bardziej eko niż Leaf. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
No ale do emisji z elektrowni też nie dokładasz emisji związanej z wydobyciem węgla... idąc tym tropem należałoby dodać do emisji rafinerii jeszcze emisję związaną z transpotem i wydobyciem surowca... |
|
|
|
|
highend
stażysta Leaf Driver
Wiek: 47 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 187 Skąd: BIELSKO-BIAŁA/TYCHY
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
paliwo do EV: prąd, produkuje go elektrownia, do której jest dostarczany węgiel.
paliwo do spalinowca: diesel/benzyna, produkuje go rafineria, do ktorej dostarczana jest ropa naftowa
czyli auto EV jezdzi na wegiel
a spalinowiec nie pojedzie na ropę naftową *trzeba ją przetworzyc*
widzisz roznice?
do spalinowca dochodzi jeszcze jeden krok - przetworzenie *rafinacja ropy naftowej*
elektrownia ponadto *albo glownie* produkuje prad dla przemyslu i dla nas wszystkich. Zeby to bylo fair porownanie, musialbys miec w domu urzadzenia zasilane paliwem (jak w slynnej reklamie Nissana Leafa).
Chcialbys miec w domu szczoteczke do zebow zasilaną dieslem? Albo telewizor odpalany rozrusznikiem na benzyne? Nie? To dlaczego chcecie miec auta na paliwo, a TV na benzyne jest be?
Co wiecej - prad mozna wytworzyc ze zrodel odnawialnych, pole do popisu jest ogromne. A rope naftowa to mozesz co najwyzej sie pomodlic by jej starczylo jeszcze na 20 lat. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
Ostatnio zmieniony przez highend Nie 09 Gru, 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
No właśnie nie idźmy tym tropem,
-tylko emisja na wyprodukowanie 1kwh energii elektr,
-i emisja na wyprodukowanie 1l benzyny
i to chciałbym porównać. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Jeśli dobrze rozumiem to emisja dla nissana leafa opiera się na fakcie iż zużywa on srednio ileś kwh energii na 100 kilometrów te zaś kwh wymagają spalenia wegla i wytworzenie co2 ?tak? Natomiast ilość co2 podawana dla samochdu spalinowego opiera sie na prostym fakcie że spala on 5 litów ropy na sto kilometrów co w przeliczeniu daje jakieś tam 140 -150 g co2? Natomiast postulujecie zeby do tych 150g dodać jeszcze te co2 które wymagane sa do przetworzenia surowca w np olej napędowy.
Zgada się do tej pory?
Otoż się nie zgadza. Ponieważ do emisji nissana leafa powinienies dodać emisję co2 potrzebną na wyprodukowanie jego bardzo drogiego (w porownaniu do spallinowca) zbiornika paliwa jakim są jego baterie...
jesli chesz dodawać do co2 ze spalania paliwa co2 zużyte do jego produkcji a wiec umozliwiajace samochodowi jezdzenie to w EV musisz uwzglednic co2 z baterii... Przeciez na kabel nie jezdzisz...
Właśnie dlatego takie przeliczenie nie ma sensu.
Tylko całościowe uwzględnienie całego cyklu życia samochodu daje odpowiedz na pytanie co jest bardziej ekologiczne jeśli już mierzyc to tym nieszczęsnym co2 jako markerem zużytej energii. |
|
|
|
|
highend
stażysta Leaf Driver
Wiek: 47 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 187 Skąd: BIELSKO-BIAŁA/TYCHY
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
zatem wniosek jest jeden: porównywanie aut EV i spalinowców używając do tego ilości emisji CO2 jest po prostu bez sensu.
Dla mnie sprawa jest oczywista:
- auto EV bierze prąd, który używamy na codzień zużywając dziennie na wszystkie urządzenia elektryczne od 5-10kwh (domek jednorodzinny, mniej w nocy - chyba, że ktoś ma ogrzewanie elektryczne albo... ładuje auto EV nocą). Prąd produkuje elektrownia. Jest tak, że czy my go używamy, czy nie (ktoś inny używa) - elektrownia go i tak produkuje
- a spalinowiec truje wtedy kiedy jeździ.
Konkluzja:
auto EV czy stoi czy jeździ - nie truje
spalinowiec już nie.
Dalej juz wiemy: w dużych miastach np. we Włoszech jest okrutnie gorąco - spalinowce robią SMOG. EV by ten problem rozwiązało.
w Polsce jest gorzej bo zimą ludzie palą różnym gów..... w domach i przy tym co wydziela się z kominów to spalinowe auta są wzorem czystości.
Zatem porównywanie emisji auta EV i spalinowego ma się tak jak porównanie domku jednorodzinnego zasilanego prądem do domku jednorodzinnego zasilanego ... paliwem (spróbujcie to sobie wyobrazić ). |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
toft napisał/a: | Ponieważ do emisji nissana leafa powinienies dodać emisję co2 potrzebną na wyprodukowanie jego bardzo drogiego (w porownaniu do spallinowca) zbiornika paliwa jakim są jego baterie... | Oj..... tu się nie zgodzę
Aby było sprawiedliwie, należałoby policzyć energochłonność (emisję) przy produkcji samochodu spalinowego.
Zbiornik paliwa - OK. Na pewno w spalinowym jest prostszy (w uproszczeniu dwie wytłoczki zgrzane razem).
Ale silnik ???????
Tak się składa, że bywam w zakładach związanych z branżą automotiv i widzę jaki syf do powietrza emitują maszyny produkujące części.
A nikt chyba nie zaprzeczy, że więcej części jest w samochodzie spalinowym.
Jednym słowem - uznałbym emisję przy produkcji obydwu typów pojazdów za porównywalną a więc do pominięcia w naszych rozważaniach. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Co do jednego zgadzam się i próbuję to uświadomić. Co2 to nie jest sposób którym coś mozna tu łatwo i miarodajnie porównać..
Tomasz - sprawa z dodatkiem co2 z produkcji paliwa do paliwa była postawiona tak że to suma co2 która umozliwia jezdzenie pojazdu.
W spalinowcu jezdzenie umozliwia spalanie paliwa i zuzycie energi do przetworzenia surowca na paliwo.
W EV jezdzenie umozliwia spalanie węgla i zużycie energii do przetworzenia surowca celem wykonania baterii (ktoa tez sie w pewnym sensie zużywa/utylizuje z kolejnymi cyklami) EV = prąd z wegla i energia potrzebna do zrobienia baterii...
Teraz ile jaki element przy wytworzeniu zuzywa co2 tu nie podejme dyskusji...
Jednak Cena mitsubishi imiev vs spalinowy mały samochód...
A prawda jest taka ze do cześci hybryd i elektrycznych producenci często dopłacają nie zarabiając bezposrednio na ich sprzedazy...
Stad patrz jeszcze raz: jeśli porównywac to całty cykl życia produktu... |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
highend napisał/a: | zatem wniosek jest jeden: porównywanie aut EV i spalinowców używając do tego ilości emisji CO2 jest po prostu bez sensu. |
Też tak myślę ale w rzeczywistości się porównuje tak paskudnie, że najlepiej prąd do domu z agregatu produkować.
Ulotka Instytutu na Rzecz Ekorozwoju dotowana bardzo z różnych stron (Unia i nasz rząd)
Cytat: | Aby jednak rzetelnie porównać rzeczywisty wpływ na środowisko, należy porównać dwa
podobne co do charakterystyk samochody. Jak się okazuje, elektryczny Nissan Leaf (80 kW,
280 Nm) emituje niewiele mniej CO2 w przeliczeniu na kilometr niż spalinowa Toyota Auris (diesel
1.4, 66 kW, 205 Nm). Przeliczenie zużycia energii przez pojazd na emisję zanieczyszczeń przez
polskie elektrownie wykazuje emisję 118 g/km, podczas gdy dla Toyoty Auris wynosi ona 124 g/km. |
Każdy post w zasadzie wnosi nowe argumenty dla mnie zwolennika EV, obok mojego domu (3 km) była fabryka benzyny syntetycznej i to mnie fascynowało - teraz etap przeróbki węgla na benzynę można pominąć, to klimatolodzy się czepiają! |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012
|
|
|
Mmoto jeśli tak blisko mieszkasz tej fabryki,to z ciekawości zapytam z ilu kg węgla kamiennego produkowano jeden litr paliwa pewnie coś w rodzaju benzyny?Bo obecnie to się nie opłaci zapewne?Zostało jeszcze coś z tej fabryki,była zdaje się zbombardowana w czasie II WŚ. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 10 Gru, 2012
|
|
|
Cytat: | Przy odgazowaniu 1000 kg węgla otrzymuje się:
gaz koksowniczy 330 m³ (20%) o przeciętnym składzie: 50% H2, 34% CH4, 8% CO, 4% olefin, 4% N2, 1% CO2
koks 650 kg (65%)
smoła węglowa ok. 50 kg (5%)
woda pogazowa (ok. 10%) (NH3 + H2SO4 → (NH4)2SO4 ) – zawierająca amoniak powstały z rozkładu związków azotowych. Wykorzystywana jest do produkcji soli amonowych stosowanych jako nawozy sztuczne. |
Z 330 m³ gazu generatorowego raczej niewiele się wykraplało, no chyba że mieli do dyspozycji jakąś super-zamrażarkę.
Biorąc pod uwagę że taki 'Tygrys' palił w terenie 9l/km sam pomysł na takie 'odzyskum' wydaje się absurdalny W sam raz na wojnę, która rządzi się swoimi prawami
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 10 Gru, 2012
|
|
|
mar56 napisał/a: | Zostało jeszcze coś z tej fabryki,była zdaje się zbombardowana w czasie II WŚ. |
Zbombardowana też
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|