ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Poszukuję bezprzewodowego włącznika/wyłącznika
Autor Wiadomość
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013   Poszukuję bezprzewodowego włącznika/wyłącznika

Witam!
Poszukuję bezprzewodowego włącznika/wyłącznika z małym pilotem który będzie pracować przy 32-46V.
Takiego typu:
http://allegro.pl/zdalne-...2907917857.html
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013   

Bez dodatkowego przetwornika DC/DC dającego na wyjściu 12 lub 24V to chyba ciężko będzie znaleźć coś co by pracowało w podanym przez Ciebie zakresie napięć ...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sty, 2013   

Zrób odczep na akumulatorze na 12V.
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013   

Prądu to dużo nie bierze to mozna zbić na rezystorze,tak mi się wydaje.Ważna jest za to stabilność-bo od tego zależy ile sie odłoży.Dodatkowo zenery na wejściu dla zabezpieczenia,albo stabilizator 15V.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013   

To jest pakiet LiFePo4 36V. Chciałem trochę zmodyfikować baterię i dołożyć trochę bajerów :lol:
Dostałem odpowiedź od gościa z allegro:
centralki są na 12-14V . Sam przekaźnik wewnętrzny może przełączać dowolnie , nie jst związany z napięciem zasilania elektroniki samej centralki.
Innych nie mam.

Jak to można zaadoptować?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   

Zmierz prąd pobierany przy włączonym i wyłączonym przekaźniku i podaj. Coś dobierzemy.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   

Przekaźnik w zdalnym sterowaniu może przełączać takie napięcie bez problemu. Ale żeby przełączał to centralka musi mieć swoje odrębne zasilania 12V około 100mA. Mam wolne aku 12V ok. 4-5ah:), będzie na lata.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   

Chodziło mi o prąd pobierany przez odbiornik.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   

Maksymalny pobór prądu nie przekracza 50mA.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Czyli musisz mieć spadek napięcia o jakieś 28V. Dla prądu 0,05A daje to rezystor o wartości R=U/I 560 Ohm i mocy około 1,5 Wata. Dla pewności możesz po oporniku dać diodę zenera 12V, lub scalony stabilizator 12V.
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

A nie lepiej to zrobic profejonalnie i dobrze czyli zastsować przetwornice np. na LM2576
http://allegro.pl/a-175-s...2903689662.html
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Maksymalne napięcie wejściowe 40V a naładowany pakiet ma więcej.
A rozwiązanie z opornikiem nie jest profesjonalne? To typowy układ stabilizacji napięcia.
Im mniej elementów, tym mniejsza szansa na uszkodzenie :P
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Jaka masz stablizacje napiecie na rezystorze lub za pomoca rezystora - zadna ! bo rezystor ogranicza prad, a nie napiecie, ty chcesz korzystac z zasady spadku napiecia na R ale im wiekszy prad tym mniejsze napiecie wyjsciowe itd. to jest wielce nie profesjonalne.

Uklad sie wylaczy jezeli przekroczysz 50V mimo ze nominalnie ma 40V, dziala bo akurat na takim bazuje, mozna jeszcze zastosowac LM2576HV jest nominalnie na 56V.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 66
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Dla mających trochę pojęcia o lutowaniu,tania propozycja układu przetwornicy DC-DC na napięcie wejściowe 60V tutaj
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

http://allegro.pl/wyprzed...2916027850.html
Używam identycznego to gaszenia całego oświetlenia w domu. Działa od kilku lat non stop. W aucie też miałem podobne swojego czasu po poprzednim właścicielu. W Stand-by zużywa jakieś pojedyńcze miliampery - tyle co dioda LED albo mniej.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group