ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
ROZWIĄZANIE NAPĘDU W ROWERZE ELEKTRYCZNYM WSZYSTKIE OPCJE
Autor Wiadomość
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013   

Ale co sądzicie o tym silniku z przekładnią (na samej górze pliku/pierwszy), w takim zastosowaniu?
Wybrałbym silnik na 36V, ale zasilałbym go napięciem 24V, by go nie spalić, choćby z powodu braku sterowników?
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013   

Ten napęd z przekładnią teź bym sobie odpuśćił,widzę ze jesteś zdeterminowany na elektryka.Nie będę oryginalny ,moja propozycja silnik w kole 250W/36V obojętne czy z przekładnią planetarną czy Direct Drive ,sterownik ,manetka plus PAS,trzy aku źelowe 12V/10Ah,bez wspomagania przejedziesz co najmniej 35km a z PAS duźo dalej.A koszty silnik nowy coś koło 300-400zł,sterownik 150 zł(mam taki)manetka,PAS 50-60 zł,aku ponad 200 zł.
Razem góra 800zl taniej nie znajdziesz nowych rzeczy włącznie z aku.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Sty, 2013   

mar56, trzeba tez doliczyc ładowarkę do tych aku... koszta spore jak dla osoby ktora chce miec sprzęt "na już !"
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

jako ładowarkę prostownik z lidla. wg treści książeczki dołączonej do kompletu ożna ładować kilka baterii równoregle nawet żelowych ustowiając powodując klawiszem mode zapalenie kontrolki przypisanej piktogramowi z samochodem. ostatnio na giełdzie mieli ją za 45 zeta ale wcześniej zdążyłem kupić za 59 w lidlu. :wink:
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Lut, 2015   



Silnik z rolką można odsuwać za pomocą linki z dźwignią (jak przy hamulcach) bądź stopą dzięki odpowiedniemu występowi na obudowie silnika.

Napęd można zrobić także na zewnętrzną część obręczy, co umożliwi zastosowanie gumowej rolki o większej średnicy.

Aby to zrealizować jest potrzeby b. krótki silnik elektryczny, bądź silnik z wyprowadzeniem napędu pod kątem 90 stopni (przy okazji może być z przekładnią).
Przy okazji, jeśli ktoś taki krótki silnik znajdzie, to niech da znać.


[Ta przekładnia daje trochę za małe obroty, no i silnik jest trochę słaby. Chyba żeby silnik wykorzystywać do małego wspomagania i przy małej przędności przy maksymalnym przełożeniu przerzutek rowerowych może być sensownie. Albo zastosować gumową rolkę o większej srednicy dociskaną po zewnętrznym obwodzie obręczy.]
http://www.magma.sklep.pl/
[Są także prawe, do zastosowania np. na drugą stronę suportu.]
SILNIK ELEKTRYCZNY DC Z PRZEKŁADNIĄ 12V/100W LEWY
Silnik do samochodu do wycieraczek samochodowych, otwierania szyb samochodowych


Dane techniczne:
35 do 50 obr/min +-5 obr

Sam silnik ma Prawe i Lewe obroty.
Silniki są z przekładnią z obrotami:
- w prawą stronę
- w lewą stronę
Czyli prawo i lewostronne.
Na stronę z zębatką (trudniejsze w wykonaniu) potrzebny jest prawy silnik.

Silnik wolnobieżny - zastosowanie np. w drzwiach samochodów i innych konstrukcjach, gdzie wymagany jest odpowiednio duży moment obrotowy.

Kompletna karta katalogowa na stronie www.magmapolska.pl
http://www.magmapolska.pl...w-12v-24v-lewy/
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Wto 17 Lut, 2015, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Lut, 2015   

Dla mnie to wersja laboratoryjna. Bez szans na prawdziwą eksploatacje w kurzu, wodzie, sniegu itp
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Czego oczekują od elektrycznego roweru, takiego napędu do konwersji roweru nabywcy
Jeśli chcą P. odnieść sukces komercyjny, to odpowiednio:
- że nie trzeba będzie nic bądź niewiele wymienić (np. montujemy tarczę z rurowatym i ogumionym zakończeniem z wolnym kołem po lewej stronie suportu i do niej przylega gumowa rolka napędzana silnikiem)
- że zębatka suportu będzie miała pięćdziesiąt kilka zębów (inaczej nawet mistrz świata nie nadąży z pedałowaniem przy włączonym silniku nawet przy 50% mocy...)
- że silnik będzie można w czasie jazdy wypinać/odłączać od napędu
- że będzie można jeździć rowerem jak skuterem
- że będzie to rozwiązanie niedrogie

Co jeszcze, proszę o uwagi, propozycje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group