ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Chyba najtansza wersja wspomagania elektrycznego wg korieg
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 06 Lut, 2013   

Możesz podać parametry rowerka?,
bo jak pamiętam 250W 24V i aku 25V 25 ah.
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Śro 06 Lut, 2013   

rower górski , rama stalowa kierownica + mostek alu klamkomanetki szit-mano
Koła 26 cali alu opony szerokie ze znacznym protektorem. Silnik MY1016 250W 24V zasilany dwoma pakietami 28,5Ah - 2x (5s15p) łącznie po naładowaniu 42V - spiete szeregowo , Przełozenie 12,2. Waga pakietu 7,5 kg , waga silnika zebatki i mocowania ok 3kg
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 06 Lut, 2013   

To silnik masz przewoltowany(36V),normalnie jest 7s na 24V,no chyba że lifepo4 to 8s.Stąd te rewelacyjne wyniki jak na 250W.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Lut, 2013   

Sąsiad sie mnie pyta czy sprzedam mu ten rower bo strasznie mu sie podoba. Pytam Ile płaci.. On do mnie : 400zł .. Wybuchnąłem śmiechem.. :lol: jak policzyłem mu same czesci to zbladł w szczegolnosci gdy usłyszał ile taki ku kosztuje..... Jego mina Bezcenna
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Mam zdjęcie najnowszej wersji wspomagania ;)

 
 
Irenty 
początkujący
Irenty


Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 19
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob 09 Lut, 2013   

witam.
Jest to pierwszy post na tym forum, dlatego witam wszystkich. Piszę w tym wątku bo mam pytanie odnośnie silnika do budowy taniego napędu. Buduje rowerek poziomy ( trzeci) ale ten chcę wyposażyć z silnik do wspomagania pod górkę. Jak niektórzy wiedzą ( Ci co jeździli takimi rowerkami), że najgorzej jest właśnie od górkę. Dlatego chcę wprawić silniczek napędzane tylne koło 24". Napęd mechaniczny będzie na przednim kole. I tak czytałem kilka wątków na tym forum ( i nie tylko) i chciałem uzyskać radę, który silnik by zastosować czy taki w kole ( ale czytałem że on słaby jest pod górkę) czy mid-drive. Chodzi mi o silnik na najwyżej 24V i tak myślałem o czymś takim jak 1016 (24v 250w) lub 1018( 24v 250w lub 450w) ze strony http://www.magmapolska.pl/page3.html . Silnik tyko jak wspomniałem do wspomagania głównie pod górkę. Nie chodzi mi o szybkość tylko moc pod górkę. Nie bardzo orientuję się w tym temacie dlatego pytam. Czy taki silnik co pisałem zda swoje zadanie?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013   

Popatrz na ilość "Nm" i sprawa staje się oczywista.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Lut, 2013   

Silnik o większej mocy będzie oczywiście mocniejszy. Zależy jakie górki masz na myśli i z jaką szybkością chcesz je pokonywać. Silnik zewnętrzny wymaga więcej pracy przy przeróbce.
 
 
Irenty 
początkujący
Irenty


Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 19
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Popatrz na ilość "Nm" i sprawa staje się oczywista.

O Nm to wiem, ale chodzi mi o to że są silniki z przekładnią co mają np. na tej stronie co podałem 9,47 Nm i 350obr/min a są co mają 1Nm i 2600 obr/min i tu trzeba zastosować przekładnie, i tu moje pytanie który lepiej? który ciszej pracuje itp. od Was co już takiego coś robili. Nad mienie, że narazie chcę zastosować 2x aku żelowe ( dość ciężkie :sad: ) ale jak to zda egzamin to chcę zastosować coś lżejszego. To ma być jak pisałem dodatek do roweru a nie główny napęd.

zeeltom napisał/a:
Silnik o większej mocy będzie oczywiście mocniejszy. Zależy jakie górki masz na myśli i z jaką szybkością chcesz je pokonywać. Silnik zewnętrzny wymaga więcej pracy przy przeróbce.

nie chodzi mi o wysokie góry, tylko normalne górki jakie są na naszych drogach zwłaszcza bocznych, rowerem poziomym bez problemu można wjechać nawet po 100km jazdy, ale poziomym to już inna bajka. Szybkość utrzymana w przedziale tak myślę 20-30 km/h oczywiście przy wspomaganiu pedałowania. Napęd przedni mechaniczny na przekładni Nexus 8 i koło 20". Rowerek już powoli robię na bazie ramy od Giant Revive, który też miał silnik z pedałami, ale silnika nie mam. Z tym że jak na poziomy przystoi będę w pozycji leżącej 30 cm nad ziemia, tzn siedzenie będzie :) .
A jeżeli chodzi więcej pracy przy przeróbce to nie mam z tym większego problemu, im więcej roboty tym bardziej się człowiek wciąga :D .
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013   

Irenty

Sprawa jest bardzo prosta z obliczeniem Nm.

1. 9,47 Nm i 350obr/min - tutaj masz moment po przełożeniach w silniku - bez uwzględnienia jeszcze przełożenia zębatka silnika / zębatka koła. Jeżeli przyjmiemy, że przełożenie zębatki silnika na zębatkę koła wynosi 1: 1,5 to stosunek całkowity wynosi 9,47 +(9,47:2)=~`14,21 Nm

2. drugi przykład nie uwzględnia przełożenia więc musimy je podstawić.
Silniki bez przekładni wewnętrznej montowane na łańcuszek chiński czy pasek zębaty forumowicze dają przełożenia/sugerują w okolicach 1:10 / 1:11 więc sprawa jest prosta.
Drugi przykład moim zdaniem ma ograniczenia w przełożeniach ponieważ ciężko jest zdobyć większe zębatki .

Pierwszy przykład sam w sobie ma już siłę 9,47Nm + przełożenie które zastosujesz.
A tutaj mój przykład zastosowania silnika z przekładnią wew. + przełożenie zew.

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1378

Przy takich rozwiązaniach warto jeszcze się zastanowić nad rozwiązaniem aby zastosowane silniki nie dawały żadnego oporu podczas jazdy ''rowerem'' czyli zastosowanie wolnobiegu.

Jarek-LT
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013   

Jarek-LT napisał/a:
forumowicze dają przełożenia/sugerują w okolicach 1:10 / 1:11 więc sprawa jest prosta.
przy silniku 250W 2750 obr. minimum 1:12 do 1:14
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

7,27 też daje radę ruszyć ze 150 kilo ale pod górkę nie wjeźdża i skutecznie wykańcza silniki 250W 2500 obr... Ale na płaskim 30 km/h lekko idzie (choć rozpędzenie to wieczność)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Obecnie mam juz nakręcone 55km od ostatniego ładowania aku 10 dni temu. Jazda trybem mieszanym, pomagam nogami pry ruszaniu i dopiero właczam silnik przy predkosci ok 12~15km/h. W wiekszosci jazda po terenie płaskim ( chodniki miejskie i sciezki rowerowe) po tym dystansie mam aku rozladowany do poziomu 3,30V na cele, Staram sie tak operowac manetka aby pobór prądu nie przekraczał mi 20A przy ruszaniu i 15A podczas jazdy.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Mar, 2013   

Do autora wątka/konstruktora.
Czy, a jeśli tak, to za jaką sumę zrobiłbyś zestaw akumulatorów dających napięcie 36V, 48V, a mieszczących się w pojemniku o szerokości 13 cm na ramie damki (stąd podaj także orientacyjną pojemność takiego zestawu)?

 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   

Co ty mi takie pytania zadajesz? podajesz mi jeden wymiar 13cm i myslisz ze jestem wszechwiedzący.
podaj wiecej parametrów to pogadamy.
Pełne wymiary pudełka na aku, bo nie wiadomo ile mozna upchnąc akumulatorów ,jak bedziesz balansował taki pakiet itp.. , gdzie dokladnie bedfzie zamontowany i jakiej pojemnosci sie spodziewasz

To tak jak bym cie zapytał ile butelek z wodą włozysz do plecaka/// nie pdajac ci wymiarów plecaka tylko litry wody mieszczace sie w butelkach

Takie tematy to na priv. Nie chce tu robic sobie zadnej reklamy ze sprzedaje akumulatory itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group