ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przeróbka roweru na elektryczny
Autor Wiadomość
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Nie 06 Mar, 2011   Przeróbka roweru na elektryczny

Witam wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem. Chciałbym poradzić się was jakie podzespoły wybrać do swojego roweru elektrycznego.
Rower elektryczny będzie mi potrzebny do przemieszczania się w mieście, docelowo do pracy;) Mam już dość tych korków w mieście, wypalonej bez sensu benzyny oraz marnowania czasu. Trasa będzie liczyła w 2 strony około 20-kilku km, trasa ma jedną większą górę :-/ Tygodniowo powinienem zaoszczędzić około 50zł na benzynie.
Gdy rower się sprawdzi sprzedam jeden z samochodów, pozbędę się chociaż jednej skarbonki.
Czy silnik o mocy 500W wystarczy czy lepiej zaopatrzyć się w 750W, czym się różni ten sam silnik 36v od 48v?
Gdzie zamontować silnik, z przodu czy z tyłu?
Testował ktoś zestawy silników oferowane na allegro? Jak z jakością? Znacie może inne źródła, interesują mnie silniki godne polecenia, bardzo wytrzymałe.
Zależałoby mi też na Vmax 35-40km/h, taka prędkość by mnie już zadowoliła.
Jakie akumulatory będą do tego potrzebne, zależy mi na tym żeby były jak najmniejsze, pojemne i wytrzymałe;) Jakie macie pomysły na montaż akumulatorów, bagażnik, rama czy jeszcze coś innego?
Kto jeździ na LiFePO4 jak wam się sprawują? Czy rozładowanie do "zera" wypływa na ich żywotność? Czy ktoś zamawiał je od naszych skośnookich braci? Lepsze aku będzie 36V czy 48V?
Podoba mi się takie położenie aku:

Czym je ładujecie? Czy każda ładowarka się do tego nadaje?
Chciałbym żeby moja maszyna wyglądała podobnie jak na tych zdjęciach:

Ten po prawej stronie, akumulatory włożone w pokrowiec wyglądają bardzo estetycznie.
Na przeróbkę chciałbym wydać około 2 tys, zależy mi na niskiej awaryjności oraz wytrzymałości.
Bardzo proszę o porady, linki i przede wszystkim ceny. Będę wam bardzo wdzięczny!!!
 
 
Ramer
początkujący


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 36
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Też chcę aby mój rower wyglądał podobnie do tego po prawej.
Torbę pod ramę kupiłem tu:
http://allegro.pl/duza-sa...1389428123.html
Koszt 20 zł

Silnik kupiłem na Allegro. 36V/500W kosztował mnie 650 zł z wysyłką.
http://allegro.pl/show_us...php?uid=1397022
- może sprzedawca jest na tym forum ?
Silnik już zmontowany w kole.

W tę torbę zmieszczę 3 akumulatory żelowe 9Ah/12V i sterownik.
http://allegro.pl/akumula...1492033902.html
To tylko przykład na szybko, ale akumulatory taniej kupisz poz Allegro.

Jeszcze tego nie złożyłem w całość bo brak mi obecnie czasu, ale zmieniająca się pogoda i wychodzące coraz częściej słoneczko dodaje mobilizacji. Tak więc to kwestia tygodni.

Prędkość jaką mam zamiar uzyskać to 30 km/h, a zasięg ok. 20 km z ładowania.
Jako że do pracy mam 15 km mam zamiar ładować go w pracy i w domu. (dokupię drugą ładowarkę aby nie wozić ze sobą)
Nie chcę inwestować w drogie Lifepo4 więc na razie kupię żele. Koszt ok. 200 zł
Przy Lifepo4 zapłacił bym ok. 1000 zł. Lepiej czekać aż stanieją.

Zmieniając kontroler (a może ten by wytrzymał 48V) i dokładając jeden akumulator osiągnął być te Twoje 40km/h. Tylko czy warto w korku między samochodami jechać te 40km/h. U mnie nie warto bo korek ogromny. Wszystko stoi w miejscu, a jak ktoś zmieni pas to nawet nie wyhamuje z takiej prędkości. No i w tę torbę nie zmieścisz dodatkowego akumulatora.
Zresztą może okazać się że mój rowerek po złożeniu pojedzie te 35 km/h
Wiem od forumowicza że taki sam silnik jak mój wyciągnął 30km/h przy kołach 26cali, a ja mam 28 cali

Silnik montuj z tyłu bo z przodu przy tych prędkościach urwiesz (ułamiesz) widelec.
Rama najlepiej stalowa. Co jak co. Ciężka jest, ale wytrzymalsza na pęknięcia i tańsza niż aluminiowa. Zresztą kilka kilo nie zrobi różnicy. No chyba że stać Cię na rower do DH za kilka tysi.

Fajny tarczowy hamulec w tym rowerku na zdjęciu.
W następnym rowerze też taki będę miał bo to przydatna rzecz więc jak jeszcze nie masz rowerku to szukaj takiego z tarczą.

Koszt całej przeróbki w moim przypadku zamknie się w 1000 zł

Jeszcze fajniejsze silniki znajdziesz na www.ekonapedy.com
Zajrzyj bo jest tam też sporo ciekawego opisu.
Gdzie kupisz to twoja sprawa.
Te chyba porządniejsze, ale wszystko zależy czy chcesz wydać ten dodatkowy tysiąc.

Może ktoś z grupy doradzi czy warto...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Jak za 650zł kupiłeś cały zestaw (silnik + kontroler + manetka itd ....) i to razem z przesyłką to całkiem dobry interes zrobiłeś.
Normalnie chodzą około +/- 800zł + przesyłka.
 
 
Ramer
początkujący


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 36
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Jak za 650zł kupiłeś cały zestaw (silnik + kontroler + manetka itd ....) i to razem z przesyłką to całkiem dobry interes zrobiłeś.
Normalnie chodzą około +/- 800zł + przesyłka.


Sprzedawca wystawia na licytację od 1zł
Minimalna cena z tego co zauważyłem to 600 zł
Jako że zakup w zimę zainteresowanie może było mniejsze
Ostatecznie wyszło jak wyszło
http://allegro.pl/rower-e...1385736429.html

Też uważam że tanio.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Tak obserwuję te ceny zestawów i ja bym tego nie kupił (podkreślam, ja). Za te pieniądze można upolować cały rower. Ale trzeba "polować", bo nie trafiają się codziennie ;) Mnie udało się parę sztuk takim "polowaniem" zdobyć, ale jak ktoś lubi majsterkować od podstaw ... ;)
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Dziękuje za posty. Byłbym wdzięczny Ci za to jakbyś strzelił fotkę jak wyglądają aku w twojej torbie.
Powiedzcie mi jaki silnik mam wybrać 36/48V 500W czy 36/48V 750W? Czym będą się różnić? Zaznaczam że mam jedną większą górkę, ale spokojnie ją pokonam jak wspomogę silnik;)
Czy sprzedawca z allegro daje jakąś gwarancję, paragon itp? Zależało by mi na zakupie mocnego silnika na lata, który nie będzie strasznie prądożerny oraz nie kipnie pod górkę. Jeżeli chodzi o pojemność skusiłabym się na 20AH a ładowanie odbywałoby się tylko i wyłącznie w pracy;)
Raczej skuszę się na LiFePO4, lipo podobnej mocy do twoich żeli będą ważyć ok 4,5 kg i wymiary:
210 x 180 x 75 mm
110 x 180 x 140 mm
345 x 110 x 75 mm
Może nie tyle waga ale żywotność tych aku kusi mnie do zakupów. Wiecie może czy ktoś w Polsce handluje tymi aku lub czy macie kogoś sprawdzonego z zagranicy.
Powiedzcie mi proszę jak się zachowuje rower podczas deszczu? W ogóle można wtedy nim jechać?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Ramer daj znać jak to już poskładasz "do kupy" i uruchomisz.
Bardzo jestem ciekaw Twoich odczuć co do tego zestawu.
Interesują mnie wszelkie aspekty: zarówno pulsy jak i minusy (dotyczące samego montażu jak i eksploatacji).

PS. Relatywnie niska cena wynika prawdopodobnie z udziału kosztów transportu. Z tego co widziałem to ten człowiek handluje różnymi rzeczami. Jeśli np. miałby ciągnąć kontener (chociażby 20') dowolnego towaru nie do końca wypełniony to dorzucenie kilku czy kilkunastu zestawów powoduje iż ponosi w zasadzie tylko koszty zakupu i cła a transport jest jakby "za free".
W dodatku nie musi tego targać przez całą Polskę z Gdyni :) (jest z Pucka)
U mnie sytuacja jest inna bo ściągam tylko elementy do konwersji i to na razie w ilościach przy których koszty shippingu zasadniczo rzutują na cenę końcową.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

A ty tomasz już coś złożyłeś? Możesz wypowiedzieć się do mojego ostatniego posta?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

Złożyłem :)



Ale nie przejechałem jeszcze setek kilometrów (jak niektórzy na tym forum) aby czuć się na kompetentny aby doradzać :roll:
Generalnie jednak uważam, że warto mieć lekki zapas mocy więc może 750W zamiast 500.
Przecież na dobrą sprawę wszystko zależeć będzie od stylu Twojej jazdy.
Jeśli ktoś będzie cisnął "do oporu" z silnikiem 500W to zużyje więcej energii niż ktoś dysponujący silnikiem 750 czy 1000W ale jadący umiarkowanie ("na luzaka").
Oczywiście jest pewne ryzyko, że przyzwyczaisz się do większej mocy i chętniej będziesz jej używał co grozi krótszym życiem akusów ;)
Tyle odnośnie silnika.
Co do zasilania to nie chciałbym się za dużo wypowiadać bo jest wiele szkół na ten temat.
Generalnie jak kogoś stać to kupuje Litowce we wszelkich ich odmianach.
Jak komuś nie zależy na masie a chce zejść z kosztami to dociąża się żelówkami i ... też daje radę.
Ja na razie muszą dymać do domu po schodach (w biurze mam trochę lepiej) więc póki co będę szedł w kierunku "downsizingu" i postaram się zejść z masą mojego pierwszego roweru z obecnych 28kg do 25kg (zmienię silnik na ok 33% słabszy ale o 50% lżejszy od dotychczasowego).
Gdybym nie mieszkał w bloku to już pracowałbym nad jakimś potworkiem zasilanym na 72V lub "dual-drivem". Niestety będę musiał z tym poczekać.
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

Widzę że rower na pierwszym zdjęciu ma silnik min z 500W a aku? Jakiej pojemności, gdzie i za ile kupiłeś, na ile km Ci wystarcza? Jak z silnikiem, czy się grzeje? Czy jechałeś swoimi konstrukcjami w deszcz? Na zdjęciu nr 2 widzę już że jest inny typ silnika, czy jest lepszy od 1? Jakiej mocy, czy się grzeje? Jakie aku, podoba mi się też zaczep pod siodełka, ile kosztowały konstrukcje? Czy kupiłeś w Polsce? Czy ktoś Ci dał na to jakąś gwarancje? Co tam schowałeś w torbie z przodu?:P
Dzięki za odpowiedzi;)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

Ale Kolega dociekliwy :)

1) Wszystkie graty (poza rowerami i sakwą na kierownicę) kupiłem sobie w Chinach (to znaczy wysyłkowo :) ).
2) Gwarancji to ja udzielam bo od producenta nie mogę niestety liczyć na wsparcie (za duże odległości aby cokolwiek odsyłać).
3) Silnik na pierwszym zdjęciu ma akurat nominalnie 750W/36V ale te które mam na 500 i 1000W wyglądają identycznie.
4) Silnik nie grzeje się (przynajmniej nie stwierdziłem)
5) Zagrzał mi się kiedyś trochę sterownik ale jak "męczyłem" zestaw w ramach testów. Przy spokojnej jeździe nic się nie grzeje. Przy większych mocach (okolice 1kW) trzeba już jednak zapewnić odprowadzenie ciepła.
6) Aku na pierwszym zdjęciu ma 36V i 12Ah (podobno) i jest to LiFePO4 (przynajmniej teoretycznie). Kupiłem razem z pierwszym zestawem.
7) Ten drugi silnik to już jest z przekładną i ma nominalnie 250W/36V. Mocowanie było w komplecie z akumulatorem (36V6Ah LiFePO4).
8) Do sakwy wrzuciłem sterownik. Będę to jeszcze zapewne modyfikował jak się zrobi ciepło i zacznę znowu jeździć.
9) Co do wyższości jednego silnika nad drugim .... z jednej strony mamy niższą wagę a z drugiej .... mniejszą moc. Trudno te dwie rzeczy pogodzić chociaż Kolega z forum wyciska z podobnego (nominalnie 250W/24V) znacznie więcej .... przynajmniej do czasu jak padną planetki ;)
10) Nie jeździłem jak dotąd w dużym deszczu (mżawka się nie liczy :) ).
11) Trudno mi jednoznacznie określić zasięg maksymalny bo staram się nie jeździć do pełnego wyładowania (w sumie jest BMS ale nie sprawdzałem na jakim poziomie odcina).
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

Tomasz, podaj wh na km dla dużego silnika.
Planety w silniku 24v250W po około 900km:

Natomiast trzeba sobie zdawać sprawę iż silniczek jest malutki... Myślę, że wskazane byłoby nie przekraczać około 500W ciągle (przy czym nie dłużej niż pól godziny) i okolu 700-800W chwilowo w szczycie... Silnik zniesie nawet x2 chwilowo ale pytanie jak długo...
PS
Codziennie myślałem ze podjadę ale zawsze coś... W końcu przelałem bo nie mam kiedy i jak. ostatecznie może wysyłka?
Pozdrawiam zelektryzowanych rowerzystów:)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

toft napisał/a:
Tomasz, podaj wh na km dla dużego silnika.
No sorry ale nie mierzyłem :) i będziecie musieli zaczekać aż się ociepli bo ja jestem zmarźluch ;)
toft napisał/a:
Planety w silniku 24v250W po około 900km:
Całkiem nieźle. Dodam tylko, że "pracuję" nad zdobyciem silników z metalowymi planetami. Niestety nie będą miały otworów pod mocowanie tarczy hamulcowej.
toft napisał/a:
Codziennie myślałem ze podjadę ale zawsze coś... W końcu przelałem bo nie mam kiedy i jak. ostatecznie może wysyłka?
W każdej chwili. Tylko odpisz na maila i sprecyzuj jaka ma być ta manetka ostatecznie ;)
 
 
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
... i będziecie musieli zaczekać aż się ociepli bo ja jestem zmarźluch ;)

Chyba żartujesz ja jeżdże nawet jak było w Krakowie -19°C rano :) tylko, że mam rower ze wspomaganiem, a nie tylko wciskam guzik to wtedy jest ciepło od środka najwyżej nos zmarznie i ewentualnie rzęsy :smile:
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

Panowie a co z deszczem? Nikt mi nie odpowiedział w jakiej opcji będzie lepszy silni 500W 36V/48V czy 750W 36V/48V? Aku dobierać w sposób silnik 36V aku 36V czy 48V?
Kto ma LiFePO4? Ile już przejechaliście? Czym ładujecie? Jak z awaryjnością ładowarek?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group