Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Poszukiwana jakaś lekka płyta |
Autor |
Wiadomość |
Mafiu1975
początkujący Komar & VOLTA
Wiek: 48 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013 Poszukiwana jakaś lekka płyta
|
|
|
Witam
Może ktoś będzie tak uprzejmy i doradzi mi jakiś dobry materiał, chodzi o jakąś lekką płytę którą można by zastąpić oryginalną sklejkę zakrywającą baterie w bagażniku mojej Volty. Zważyłem tą sklejkę i sama pokrywa ma 35kg a wszystkie elementy razem około 50kg. Szkoda ciągnąć tyle balastu zwłaszcza że muszę ciągnąć prawie pół tony ołowiu . Dobrze by było zaoszczędzić trochę kg.
sklejka.JPG Tak wygląda ta ciężka sklejka |
Pobierz Plik ściągnięto 432 raz(y) 81,5 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Może herex będzie dobry, dosyć mocny, występuje w różnych gęstościach (pianka PVC), stosuje się to jako przekładkę do laminatów epoksydowych przy budowie jachtów, szybowców etc. w celu redukcji masy bez utraty ogólnej wytrzymałości konstrukcji, raczej tani.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Użykownik tego FORUM: "bpuchowski" wykona Ci takie coś bardzo leciutkie i z odpowiednimi wzmocnieniami. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mafiu1975
początkujący Komar & VOLTA
Wiek: 48 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Dzięki za pomoc , już do niego napisałem zobaczymy czy zechce mi pomóc. |
_________________
|
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Arkusz poliwęglanu komorowego 10mm. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
albo zwykły kawałek akrylu albo pcv. Lub coś z innej bajki - kup litr lub dwa żywicy do włókna węglowego i tkaninę z włókien węglowych. Zrób formę, zapastuj dobrze ze 3-6 razy rozdzielaczem do form i laminuj wałeczkiem. Wyjdzie mega mocne, leciutkie (2-3 warstwy tkaniny spokojnie wystarczą) no i ten wygląd! Pamiętam jak kiedyś miałem w ręku maskę z włókna węglowego do Hondy Integry - 1,45 kg ważyła zaledwie. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Poliwęglan bylby dobry,ale musiałby być wzmocniony,jakimś materiałem na zewnątrz bo by popękał.Jakaś blacha aluminiowa lub pokryty żywicą z matą szklaną lub carbonem |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Jeszcze musi zabezpieczać akumulatory przy dachowaniu np. auta EV (np. wklejone lekkie podłużne kątowniczki i inne dodatki). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mafiu1975
początkujący Komar & VOLTA
Wiek: 48 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Myślałem o spienionym PCV grubości 12mm, miałem w rękach 8mm i wydawało mi się zbyt elastyczne. Może 12mm było by ok , muszę jeszcze oglądnąć taką płytę może się nada. Co do drugiego rozwiązania to jest drogie i nie chcę aż tyle inwestować .
Ale dzięki za zainteresowanie. |
_________________
|
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Bardzo skuteczną nakładką na poliwęglan będzie poklejenie jej pasami brezentu, podobnie jak na załączonej fotce.
Jeśli końce brezentu będą właściwie przymocowane do nadwozia to te pół tony ołowiu powinny utrzymać.
kamizelka.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 440 raz(y) 38,13 KB |
|
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
Mafiu1975
początkujący Komar & VOLTA
Wiek: 48 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Ten Poliwęglan komorowy mi się podoba, a co do ołowiu to jest pod spodem nie na płycie. Pomimo tego pasuje żeby płyta była dość wytrzymała bo ładowność to 500kg choć nie sądzę żebym kiedyś tyle woził w moim EV. |
_________________
|
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Wiem, że ołów jest pod spodem, ale pisałem to w kontekście ewentualnego dachowania, o którym ktoś coś wspominał. Poliwęglan łatwo usztywnić niskoprężną pianką budowlaną w sprayu. Wystarczy dokupić za grosze metrową koszulkę termokurczliwą i mamy gotowa rurkę do wprowadzenia pianki w profile. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
Mafiu1975
początkujący Komar & VOLTA
Wiek: 48 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Pomysł dobry , może jutro wytestuje i zobaczymy czy się spisze, jaka będzie różnica w wadze między tą sklejką a taką płytą i jaka wytrzymałość na obciążenie. |
_________________
|
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
wiciu_r napisał/a: | pisałem to w kontekście ewentualnego dachowania, o którym ktoś coś wspominał. | Zbyszek wspomniał, może niech lepiej się przyzna się ile razy dachował Zabawne jest to że o dachowaniu wspomina się w kontekście pojazdów które mają najniżej z możliwych umieszczony środek ciężkości, w jakich okolicznościach można dachować takim pojazdem Który z seryjnych producentów pojazdów zabezpiecza swoje samochody przed dachowaniem Nikt przecież klatki bezpieczeństwa nie montuje klientowi do poruszania się po drogach publicznych Tyle rurek w środku kabiny byłoby cholernie niepraktyczne w codziennym użytkowaniu. Choć benzyna 'do góry nogami' zachowuje się zgodnie z grawitacją, nikt z tego jakoś problemu nie robi.
Zresztą jeśli już komuś zdażają się takie dachowania dosyć często (Zbyszek?), to prawdopodobnie problem leży nie po tej stronie kierownicy, po której szukacie.
Mój samochód ma jeden z wyższych (dachów oczywiście) na rynku (Punto MKI), prawko 13 lat, parę stłuczek. Konkretne dzwony 0. Dachowania 0. Czego i Wam życzę
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
bpuchowski
stażysta
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 135
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
a ja proponuję kompozyt poliestrowo szklany na przekładce pcv ze wzmocnieniami pod zawiasy zamki itd. Wszystko zrobione w próżni
masa około 4 kg/m2 |
|
|
|
|
|