ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Poszukiwana jakaś lekka płyta
Autor Wiadomość
Mafiu1975 
początkujący
Komar & VOLTA



Wiek: 48
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   Poszukiwana jakaś lekka płyta

Witam
Może ktoś będzie tak uprzejmy i doradzi mi jakiś dobry materiał, chodzi o jakąś lekką płytę którą można by zastąpić oryginalną sklejkę zakrywającą baterie w bagażniku mojej Volty. Zważyłem tą sklejkę i sama pokrywa ma 35kg a wszystkie elementy razem około 50kg. Szkoda ciągnąć tyle balastu zwłaszcza że muszę ciągnąć prawie pół tony ołowiu . Dobrze by było zaoszczędzić trochę kg.

sklejka.JPG
Tak wygląda ta ciężka sklejka
Pobierz Plik ściągnięto 432 raz(y) 81,5 KB

_________________

 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Może herex będzie dobry, dosyć mocny, występuje w różnych gęstościach (pianka PVC), stosuje się to jako przekładkę do laminatów epoksydowych przy budowie jachtów, szybowców etc. w celu redukcji masy bez utraty ogólnej wytrzymałości konstrukcji, raczej tani.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Użykownik tego FORUM: "bpuchowski" wykona Ci takie coś bardzo leciutkie i z odpowiednimi wzmocnieniami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mafiu1975 
początkujący
Komar & VOLTA



Wiek: 48
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Dzięki za pomoc , już do niego napisałem zobaczymy czy zechce mi pomóc.
_________________

 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Arkusz poliwęglanu komorowego 10mm.
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

albo zwykły kawałek akrylu albo pcv. Lub coś z innej bajki - kup litr lub dwa żywicy do włókna węglowego i tkaninę z włókien węglowych. Zrób formę, zapastuj dobrze ze 3-6 razy rozdzielaczem do form i laminuj wałeczkiem. Wyjdzie mega mocne, leciutkie (2-3 warstwy tkaniny spokojnie wystarczą) no i ten wygląd! Pamiętam jak kiedyś miałem w ręku maskę z włókna węglowego do Hondy Integry - 1,45 kg ważyła zaledwie.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Poliwęglan bylby dobry,ale musiałby być wzmocniony,jakimś materiałem na zewnątrz bo by popękał.Jakaś blacha aluminiowa lub pokryty żywicą z matą szklaną lub carbonem :lol:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Jeszcze musi zabezpieczać akumulatory przy dachowaniu np. auta EV (np. wklejone lekkie podłużne kątowniczki i inne dodatki).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mafiu1975 
początkujący
Komar & VOLTA



Wiek: 48
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Myślałem o spienionym PCV grubości 12mm, miałem w rękach 8mm i wydawało mi się zbyt elastyczne. Może 12mm było by ok , muszę jeszcze oglądnąć taką płytę może się nada. Co do drugiego rozwiązania to jest drogie i nie chcę aż tyle inwestować .
Ale dzięki za zainteresowanie.
_________________

 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Bardzo skuteczną nakładką na poliwęglan będzie poklejenie jej pasami brezentu, podobnie jak na załączonej fotce.
Jeśli końce brezentu będą właściwie przymocowane do nadwozia to te pół tony ołowiu powinny utrzymać.

kamizelka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 440 raz(y) 38,13 KB

_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Mafiu1975 
początkujący
Komar & VOLTA



Wiek: 48
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Ten Poliwęglan komorowy mi się podoba, a co do ołowiu to jest pod spodem nie na płycie. Pomimo tego pasuje żeby płyta była dość wytrzymała bo ładowność to 500kg choć nie sądzę żebym kiedyś tyle woził w moim EV.
_________________

 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Wiem, że ołów jest pod spodem, ale pisałem to w kontekście ewentualnego dachowania, o którym ktoś coś wspominał. Poliwęglan łatwo usztywnić niskoprężną pianką budowlaną w sprayu. Wystarczy dokupić za grosze metrową koszulkę termokurczliwą i mamy gotowa rurkę do wprowadzenia pianki w profile.
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Mafiu1975 
początkujący
Komar & VOLTA



Wiek: 48
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Pomysł dobry , może jutro wytestuje i zobaczymy czy się spisze, jaka będzie różnica w wadze między tą sklejką a taką płytą i jaka wytrzymałość na obciążenie.
_________________

 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

wiciu_r napisał/a:
pisałem to w kontekście ewentualnego dachowania, o którym ktoś coś wspominał.
Zbyszek wspomniał, może niech lepiej się przyzna się ile razy dachował :?: Zabawne jest to że o dachowaniu wspomina się w kontekście pojazdów które mają najniżej z możliwych umieszczony środek ciężkości, w jakich okolicznościach można dachować takim pojazdem :?: Który z seryjnych producentów pojazdów zabezpiecza swoje samochody przed dachowaniem :?: Nikt przecież klatki bezpieczeństwa nie montuje klientowi do poruszania się po drogach publicznych :idea: Tyle rurek w środku kabiny byłoby cholernie niepraktyczne w codziennym użytkowaniu. Choć benzyna 'do góry nogami' zachowuje się zgodnie z grawitacją, nikt z tego jakoś problemu nie robi.

Zresztą jeśli już komuś zdażają się takie dachowania dosyć często (Zbyszek?), to prawdopodobnie problem leży nie po tej stronie kierownicy, po której szukacie.

Mój samochód ma jeden z wyższych (dachów oczywiście) na rynku (Punto MKI), prawko 13 lat, parę stłuczek. Konkretne dzwony 0. Dachowania 0. Czego i Wam życzę ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
bpuchowski
stażysta


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 135
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

a ja proponuję kompozyt poliestrowo szklany na przekładce pcv ze wzmocnieniami pod zawiasy zamki itd. Wszystko zrobione w próżni
masa około 4 kg/m2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group