|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Symulator zasięgu roweru elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 13 Lut, 2013
|
|
|
Ok, rozumiem ogólny zamysł aby podać ludziom prosty kalkulator zasięgu...:) TO jest okej...
Nie chciałbym być posądzony o krytykanctwo ale... http://www.youtube.com/watch?v=G6zFs37adLs... W tym kontekście te 11kmh setupu z hubem pod górkę 32% jest imho nadal mocno nierealne...
Mam wrażenie że poprostu masz liniowe te wzory a tu jakiś wspólczynnik korekcyjny by się przydał...
Druga uwaga.. Naprawe łatwiej byłoby manipulować gdyby wszystkie wskaźniki chodziły w trybie on line... Czemu niby wsólczynnik tarcia mozna dostosowywać a momentu już nie?
Naprawdę się nie chcę czepiać:) to takie luznie uwagi... zrobisz co chcesz:)
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Śro 13 Lut, 2013
|
|
|
Nie twierdze że się nie pomyliłem wiec podaje poniższe wzory (może ktoś to zweryfikować ?):
Opór tocznie dla płaskiego:
waga * współczynnik * przyspieszenie_ziemskie * predkosc(m/s)
lub
Opór toczenia dla wzniesienia:
waga * cos(kąt wzniesienia) * (współczynnik + tan(kąt wzniesienia)) * przyspieszenie_ziemskie * predkosc(m/s)
Moment można regulować tylko rozmiarem obręczy - Przecież ten parametr jest stały dla silnika i wzrasta lub maleje w zależności od przełożenia energii silnik - droga. Zresztą wpływa on tylko na szybkość oddawania energii przez silnik czyli na przyspieszenie.
Jeśli przy danej prędkości opory toczenia i opory powietrza przekraczają moc maks silnika to momentem obrotowym i tak się nic nie zdziała.
Tutaj kilka filmików jak ludzie jeżdżą pod górki na silnikach.
Szkoda że nie podają mocy silników.
http://www.youtube.com/watch?v=3TkNI7pTVeM
http://www.youtube.com/watch?v=RIHJPOL3_HQ
http://www.youtube.com/watch?v=oGdxtYWll8M - tutaj wjazd pod górkę ale po trawie, a to już całkiem inny opór podłoża
Zauważ też że nawet jeśli da się wiecheć pod taką górkę przy mocy max 1500W z prędkością 11 km/h to było by to bardzo trudne chociaż by ze względu na utrzymanie równowagi na rowerze.
Tutaj też fajny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=0_QTfPl4rKw
Czemu nie można zmieniać dynamicznie parametrów silnika?? Chyba dlatego że nie takie było "założenie wstępne". Myślę że taki kalkulator "dobór silnika do potrzeb" to temat na osobną aplikację. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013
|
|
|
Super, wielkie dzięki od wiosny zajęcia z młodzieżą, a tu taka niespodzianka nie będę musiał się nagłowić jak przekazać zależności, rzutnik na ścianę i będzie ok. |
|
|
|
|
Tommygun [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Widzę, że symulator cały czas ewoluuje.
Jestem przed zakupem zestawu do konwersji i to chyba z Bartkiem korespondowałem w zeszłym tygodniu, bo otrzymałem w mailu link do tej strony i czekam tylko na zebranie odpowiedniej kwoty (celuję w magic pie 3).
Jak widzę, nachylenie zmieniło wartości liczbowe, dla pewności zapytam - wartość liczbowa to jest % nachylenia wzniesienia, tak? Można by dodać symbol % przy tym parametrze, byłoby bardzie intuicyjne.
Dzięki też za wyjaśnienie oporów. Teraz widzę, że przedobrzyłem i jak w góralu założę opony z szosowo-ścieżkowym bieżnikiem lub nawet slick i do tego dobrze ja napompuję, to nie muszę chyba ruszać parametru.
Wiadomo jaki opór względem przyjętego w kalkulatorze asfaltu stawia kostka betonowa, z której w większości są zbudowane ścieżki rowerowe?
Edit: fajny byłby jednak też symulator drogi. Przykładowo - na tym symulatorze "przejechałem" planowaną trasę do pracy korzystając z map google, spisałem odległości pomiędzy poszczególnymi punktami, wiem ile jest podjazdów, jaka nawierzchnia, jeżeli dłużej pod górkę, to potraktowałem jako jeden z etapów trasy.
Świetne byłaby możliwość zaprogramowania trasy np. trasa złożona z 8 głównych odcinków, 1 odcinek - 650m płasko, 30 km/h, 2 - podjazd ok 15% przez 200 m, prędkość 12 km/h, 3 - 2,5 km trasą z 4 zatrzymaniami (światła) przy prędkości 30 km/h itd... Na końcu "symuluj" i po chwili mielibyśmy już pewną wiedzę.
Ja np. symuluje trase ok 25 minut i sprawdzam różnice pomiędzy 36V 10 Ah, a 12 Ah oraz 48V 10 i 12 Ah, czyli min. 4 symulacje, w każdej symuluje zatrzymanie na światłach, każde wzniesienie, nawet małe ale jednak.
Wiem, że to pewnie już osobny program ale podrzucam jako pomysł, nie byłoby konieczności symulowania w czasie rzeczywistym. Proponowany wcześniej suwak czasu na pewno bardzo by się przydał.
Bardzo doceniam pracę, bardzo mi rozjaśniło kilka rzeczy.
TZ |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Tak, wzniesienie liczone jest w %. Fakt... przydałoby się małe wyjaśnienie na symulatorze.
Jak na razie współczynnik oporu dla kostki brukowej pozostaje "utajniony"
Podejrzewam że może on być niższy, bo kostka ma powierzchnię mniej chropowatą i suchą.
Asfalt jest trochę klejący. No tylko pozostają nierówności między kostkami...
Na wiosnę jak się ociepli zacznę testy różnych nawierzchni itp.
Zamysł tego symulatora był taki żeby pokazać jakie zależności zachodzą pomiędzy parametrami jazdy.
Co do planowania trasy to jest już taki pomysł Raczej będzie to osobne narzędzie żeby nie komplikować za bardzo tego co jest - Ten ma być "w miarę" prosty. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Dla mnie, ważne jest aby podstawowe funkcje ustawić w kilku kliknięciach. |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Na podstawie tego symulatora jak się ociepli wybieram się moim Trikke do pracy (36km).
Jak mi te 36V 19Ah wystarczy to OK, ale jak nie to będę gryźć |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Cytat: | ale jak nie to będę gryźć | |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Lut, 2013
|
|
|
Którzy Amerykanie, ci z USA, albo ci z Kanady, a może ci z Chile, lub może ci z Wenezueli ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Śro 20 Lut, 2013
|
|
|
Cytat: | Którzy Amerykanie, ci z USA, albo ci z Kanady, a może ci z Chile, lub może ci z Wenezueli ? |
USAlandczycy |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Lut, 2013
|
|
|
A, ci. Oni mają dość dużo samochodów EV, ponoć ponad jeden na 1000 mieszkańców. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Śro 20 Lut, 2013
|
|
|
Hej. Dopracowałem kilka kosmetycznych pierdół dla lepszej czytelności i przerobiłem okno raportu na formę graficznego wykresu - Teraz ładnie wszystko widać |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
Trochę aktualizacji...
Dodałem możliwość wybrania wyglądu silnika w opcji generowania linka: http://www.electricbikesi...ndex,12,pl.html
Teraz silnik może wyglądać jak: (MagicPie3, SmartPie, Czarny HUB, Srebrny HUB i mała aluminiowa przekładniówka)
Kilka przykładów:
http://www.electricbikesi...n=26&engineIn=2
http://www.electricbikesi...n=26&engineIn=3
http://www.electricbikesi...n=26&engineIn=5 |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|