ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
zakup roweru elektrycznego
Autor Wiadomość
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

podłączyłem akumulatory nowe i efekt taki sam, rower słaby do tego stopnia że silnik został zdławiony dynamem ;( i zaczęła mrugać kontrolka, pozostało tylko odłączyć zasilanie i uruchomić je ponownie taki reset. Sterowanie na kierownicy rozebrałem przemierzyłem jest ok, silnik rozebrałem jest tam tylko uzwojenie i magnesy na całym obwodzie piasty, nie ma nic więcej żadnych czujników po prostu nic...więc silnik raczej sprawny, poddaje się już brakuje mi pomysłów. Proszę o poradę może kontroler muszę wymienić tylko na jaki?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

Jeżeli są magnesy to jest to silnik bldc. Są wersje sterownika. które mierzą napięcie indukowane w uzwojeniach i z tego odczytują położenie silnika. Możesz zamienić dwa grube przewody między sobą, albo na podniesionym kole rozpędzić je do tyłu.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

W swoim rowerku od 3 lat uzywam taki sterownik :
http://www.maxev.pl/p23,k...oldenmotor.html

Podpinałem już go do drugiego silnika BLDC - samoróbki bez czujników halotronów
i działa w trybie sensorless, głośniczek daje 3x sygnał przy uruchamianiu
i po rozpędzeniu do 3 km/h startuje sterownik.
Inne sterowniki sensorless moze mogą startować od zera , ale ten
jest odporny nawet na zwarcie 3 faz do kupy .
Mam zrobione hamowanie "zwarciowe" i raz guzik na stałe był wciśnięty,
z 15x prubowałem zastartować ale odrazu sterownik sie wyłączał.
Dwa razy też go przegrzałem przez kombinacje gwiazda-trójkąt.
Mój fabrycznie miał ograniczenie prądu do 23-25A , ale po zmianie
oporniczka teraz ponad 40A jest napewno.

Tak że jezeli silnik nie jest przypalony , bez sterownika sie obraca bez oporów ,
na przewodach fazowych wytwarza napięcie to zostaje podmienić sterownik
albo stary naprawić .
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   

Koło się kręci bez oporów, w środku wygląda jak nowe. Tak więc silnik jest na pewno dobry, jedynie sterownik bym chętnie zmienił. Chciałbym żeby była manetka gazu i bez ogranicznika. Ale nie wiem jaki sterownik kupić, może ktoś ma coś do odsprzedania?
P.S. cena tego sterownika zwaliła mnie z nóg ;)
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

Panowie rozwiązałem problem, głupia przypadłość ale no cóż. Problem polegał na połączeniu kabli od silnika do sterownika, kolejna sprawa to akumulatory oraz ładowarka która po prostu słabo ładowała akumulatory. Po naprawie ładowarki i poprawieniu przewodów silnik o dziwo ożył działa ładnie co prawda nie grzeszy mocą czy prędkością ale jedzie przyzwoicie ( ok 24-25km/h na samym silniku z osobnikiem 110kg + rower). Ale wyniknął inny mankament, dzisiaj doświadczyłem takiej sytuacji że podczas jazdy silnik zaczął się zachowywać tak jak podczas hamowania tzn. ciągnął ale wydawał taki dzwięk jak przy hamowaniu i nie miłosiernie szarpał, po odjęciu mocy za pomocą potencjometra i ponownym dodaniu na full ponownie chodził normalnie. Taka sytuacja powtarzała się kilka krotnie, nie wiem czy zaszkodziłem silnikowi jak odłączył się podczas jazdy kabel od wspólnego końca cewek i właśnie też tak się zachowywał, lub czasem nie łączyła podczas jazdy któraś faza? jeszcze zauważyłem że nie zawsze chce się silnik samoczynnie uruchomić, czasem wystartuje od pierwszego zakręcenia a czasem zakręcę kołem do 10km/h i nic... lub jeszcze inaczej się zdarza że zahamuję hamulcem odłączy silnik ale po puszczeniu dźwigni ponownie się załącza mimo iż nie kręci się koło proszę o pomoc co tym razem może dawać w d..ę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group