ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Odcięcie sterownika sygnałem z mon itora cel lipo
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013   Odcięcie sterownika sygnałem z mon itora cel lipo

Cześć, pytanie jak w temacie? Nar azie ogólnie tzn czy ktoś to w praktyce robił albo widział takie cudo?
Sytuacja jest miej więcej taka:
Planowo będzie pakiet 2x4s lipoli z monitorami cell i alarmami (takie proste z hobbykinga). Jednak pakiet będzie użytkowany przez osobę mało "kompetentną". Z praktyki wiem, że niestety może się zdarzyć iż mimo zabuczenia alarmu jazda będzie kontynuowana. Stąd pytanie czy da się jakoś podać stygnał alarmu z pojedynczej celi na sterownik tak aby odciał on całosć zasilania i uniemożliwił dalszą jazdę tym samym ratując pakiet?
Rozumiem że pewnie zależy to też od sterownika... Puki co napęd oparty jest na silniku szczotkowym i sterowniku yk chyba40? taki popularny do szczotkowych silników... Ale mile widziane też inne propozycje np dla infineonów lub typowo chińskich bldc...
Sory że tak mało może kompetentnie się zabieram za temat ale moja znajomość elektroniki jest prawie żadna:) NO rozrózniam elementy i podstawowe prawa, umiem zamigać diodą w arduino i to tyle:)
Pozdrawiam i liczę na rozwinięcie tematu:)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013   

Ciekawie byłoby tak:
Kup alarm 8s z HK - on ma 1 diodę alarmową na wszystkie 8s.
Wylatuj diodę i zepnij zasilanie tejże z tranzystorem, który to będzie zwierał/rozwierał przewód od stacyjki.
Działa to tak - jeśli na monitorku wystąpi alarm - podany stan wysoki na tranzystorze rozwiera przewody od stacyjki wyłączając sterownik.
No i w sumie tyle.
A takoż po prawdzie to przed chwilą to wymyśliłem - ale wydaje mi się, iżebli to powinno całkiem dobrze działać. No ewentualnie trzeba by dopracować lekko to i owo wzbogacając tenże jakżeby skomplikowany schemat o jakieś inne elementy (takoż też się nie znam na elektronice) :D
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 04 Mar, 2013   

To nie taki proste z tym "tranzystorem" trzeba go odpowiednio spolaryzować aby go otworzyć, a z napiecią diody dedykowanego pod LED dla takiej mocy to nie takie hop :) jednak sama idea zaproponowana przez tas jest wlaściwa tylko zeby to dzialalo bedzie troche wiecej elemenów niż tylko sam tranzystor. Jutro zrobie schemat i umieszcze w tym watku.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Okej, tak więc mam taki buczek na 8s:). Myślę iż zacznę od sprawdzenia czy ten sterownik w ogóle ma coś takiego jak czerwony kabelek podpinany do plusa... Z dawnych czasów pamiętam że była stacyjka tzn należało zewrzeć dwa kable.
Druga sprawa... Łaczenie lipo:) W sumie to bardzo by sieprzydało takie coś jak pakiet 8s bo ładowanie byłoby bardzo proste
Pakiet 4s ma przewód balansujący 5pin oraz plusa i minusa:). Rozumiem że podłączam ninus jednego pakietu 4s do plusa drugiego pakietu 4s:) i na pozostaych dwu końcach uzyskuję sumaryczne napięcie 8s:). Pozostaje problem łaczenia balanserów... Wtyczka 8s ma 9 pinów... tak że należałoby któryś kabelek odciąć? Jak to robicie w praktyce? Tak żeby nie demolować obudowy lipola i aby kable się jakieś loźne nie walały? Tak podpytuję bo wolałbym jednak lipo nie zewreć:)
Njprościej byloby zastosować coś takiego gotowego:
http://www.hobbyking.com/..._5pcs_bag_.html
tylko gdzie dostać wersje 2x4 na 8s?
a później do robienia pojemności użyć takiej przejściówki:
http://www.hobbyking.com/..._6xJST_XH_.html
tyle że znów... nie ma na hobby na 8s...
Jakieś w takim razie tutaj podpowiedzi:)?
Pozdrawiam:)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Ja mam te same pakiety i u mnie one właśnie pracują w modułach 8s (wygodniejsze monitorowanie i ładowanie), a używam takich przewodów: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1674
Sprawują się bardzo dobrze ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

To ja mam propozycję. Do LED podepij jakiś delikatny malutki przekaźnik rozwierny którego styki włącz w szereg ze stacyjką. Po zapaleniu LED przekaźnik się włączy i rozewrze obwód stacyjki co pociągnie wyłączenie zasilania. Dodam że gdy LED zgaśnie to przekaźnik znów zewrze styki stacyjki więc przydał by się układ typu "zatrzask" który permanentnie zablokuje mozliwość jazdy dopiero po resecie i włączeniu od nowa.

Przekaxnik może być taki: D2N03-45 wg katalogu TME
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Dioda z alarmu zdaje się mruga, a nie świeci, wiec sterowanie nią stacyjki spowoduje szarpanie z powodu ciągłego włączania i wyłączania. Więc faktycznie przyda się zatrzask, który zablokuje stacyjkę do czasu jakiejś czynności, np zaniku napięcia czy włączenia przełącznikiem.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Dokładnie tak jak mówisz - są takie układy które wyzwolone jeden raz "zatrzaskują" stan pracy do czasu resetu. Troszkę kombinacji i się uda. Moim zdaniem wystarczy zrobić coś na zasadzie podtrzymania pracy przekażnika po zapaleniu się diodki trzymające stan do czasu przekręcenia stacyjki w pozycję OFF. Je jestem zbyt cienki w elektronice.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013   

rs232 napisał/a:
Jutro zrobie schemat i umieszcze w tym watku.

Coś może już wiadomo w temacie odcinania napięcia? ;]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group