|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
chiński Imax b6 vs chińska ładowarka impulsowa do żelówek |
Autor |
Wiadomość |
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Pon 11 Mar, 2013
|
|
|
Wyrównywanie robisz na początku eksploatacji i potem raz na jakiś czas.
Najlepiej gdybyś miał osobne ładowarki do każdego aku, lecz zwykle łączy się szeregowo.
Im mniejszy prąd ładowania tym lepiej dla nich a dłużej dla Ciebie.
To nie litowe,że majątek kosztują,i musisz się obawiać.
Chcesz lżejszy pakiet złóż z używek laptopowych.
40km na 7Ah ale powoli chyba,na 36V/12Ah robiłem 25km bez pedałowania. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 11 Mar, 2013
|
|
|
Kolego - ja na swoich dwóch żelkach bez pedałowania (24 V 18ah) robiłem pod 15 km i to idąc pełnym ogniem prawie 32-24 km/h. Po każdej jeździe odpinałem mostek między akumulatorami i łączyłem je równolegle do ładowania na noc przeważnie i załączałem Imax'a B6 który ładował je do pełna. Zazwyczaj rano jak jechałem do pracy to sytuacja się odwracała i rozpinałem układ równoległy i zapinałem mostek między akusie i jechałem. W pracy znów to samo. Ładowały się niemal identyko - jeden tylko troszkę słabszy był ale to znaczenia nie miało bo raz na miesiąc przekładałem aku miejscami. Po ok 400 cyklach ich rezystancja wewnętrzna to 15 mOhm a i pojemność też nie spadła - naprawdę sprawne te moje Toyamy Więc nie martw się tym czekaniem - wyrównają się między sobą w ciągu kilku godzin na 100% a napięciowo zgodne będą po ok 2 godzinach idealnie. To co pisze Pan Zbyszek o tygodniu to dotyczy FORMOWANIA pakietu przed rozpoczęciem używania. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013
|
|
|
Nostusek Dzięki, będę się stosował do twoich doświadczeń, 400 cykli to całkiem sporo, zastanawiam się czy zastosować żelki czy może zalewne przez rynek tańsze AGM |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013
|
|
|
Żele mają inne przeznaczenie i AGM też inne oraz różnią się charakterystykami a także cyklicznościami przy obciążeniach.
Radzę AGM do jazdy na EV (np. rower).
Samolot jest droższy od skuterka podwodnego, a się nie nadaje do .............. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Śro 13 Mar, 2013
|
|
|
Nie zakładając nowego tematu chciałbym się jeszcze zapytać jaki bezpieczny prąd jest w stanie oddać akumulator AGM np. przez 30min, wiem że więcej niż w żelówce, ale ile 3C jest bezpieczne? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 13 Mar, 2013
|
|
|
Każdy model akumulatora ma swoją kartę katalogową i w niej jest to wszystko oraz wiele więcej.
Ogólny obraz AGM-ów może różnić się od poszczególnych modeli. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|