Rower na rolkę |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015
|
|
|
Zgadzam się z tym w 100% |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015
|
|
|
Pojeździmy zobaczymy, ale pewnie już w przyszłym sezonie. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015
|
|
|
Ale z drugiej strony gdy łuk rolki jest dopasowywany do danej opony i utrzymujemy stałe ciśnienie to mamy zawsze większą powierzchnię styku niż w prostej rolce |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015
|
|
|
tylko każdy punkt styku ma inną prędkość liniową i jest wymuszony poślizg w jakichś punktach wiec takie rozwiązanie jest do bani bo samo generuje opory i straty |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015
|
|
|
Jariko napisał/a: | tylko każdy punkt styku ma inną prędkość liniową i jest wymuszony poślizg w jakichś punktach wiec takie rozwiązanie jest do bani bo samo generuje opory i straty | Przy prostej rolce mamy podobną sytuację - szczyt opony ma większą prędkość niż okolice. Deformowanie opony generuje straty.
Idąc dalej można by zastanowić się, czy rolka w kształcie beczki nie będzie jeszcze lepsza. Chociaż tu intuicja podpowiada, że nie.
Wniosek: Prosta rolka nie musi być najlepsza! |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015
|
|
|
deformowanie opony przynosi straty z tym się zgadzam ale na płaskiej rolce opona w każdym punkcie styku ma tą samą prędkość tylko siła nacisku jest inna. Przy napędzie rolkowym ważny jest tez docisk, za mały to poślizg za duży straty, popada deszcz muszę docisnąć rolkę. Jeżdżę teraz do pracy rolkowcem i jestem zadowolony, rolkę mam z 3 biegowej piasty i od startu do 40 km/h w zasadzie nie muszę pedałować. Pierwszy bieg ładnie pod górki daje radę. A na rolkę się zdecydowałem z tego względu że rower to skladak i silnik zdejmuję z niego odpinając jedną szybkozłączkę. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015
|
|
|
Swoją drogą taki wspomagacz do szosówki to fajna sprawa i imo bardzo tania w konstrukcji. Dobrać jakiś silniczek na 24V, 2 pakiety turnigy czyli łącznie 8s 5Ah do upchnięcia w bidon, silnik mógłby być nawet załączany 0/1 bez regulacji. Wszystko schludne i nie rzucające się w oczy, wyszedłby ADD-E jak się patrzy
Macie jakiś pomysł jaki silnik by podpasował? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015
|
|
|
Rolkowiec na sterydach 50 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=CzHZ-jvhhd0
Szkoda że silnik nie jest zamknięty po bokach - syf z drogi pewnie z czasem go wykończy. Robią takie silniczki z IP 54? Całość jest kusząca ze względu na wagę.. |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
Wadą napędu rolkowego jest występujący poslizg. Moze wiec warto zastosować 2 rolki -koła zebate połaczone paskiem zębatym a całość "oddzielić" od napędu łozyskiem jednokierunkowym? |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016
|
|
|
Koła zębate itp. to spora komplikacja w napędzie rolkowym.
Od wiosny jak mi się nie odmieni będę jeździł na takich rolkach:
https://www.youtube.com/watch?v=Zwn_qhWnBp0
Może będzie lepiej??? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016
|
|
|
A ta rolka w ogóle może być takiego kształtu? Przecież ma różną prędkość liniową w różnych miejscach i już widać oznaki tarcia po lewej stronie w miejscu styku z oponą (zresztą sama opona też jest już wytarta z tym miejscu).
Nie wróży to dobrze |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016
|
|
|
Rolka powinna być płaska. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016
|
|
|
Będzie git, rolka jest do innej opony bardziej baloniastej.
Mają się dobrze przytulić i dopiero wtedy się okaże jaka rolka lepsza. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016
|
|
|
A bierzesz pod uwagę różne prędkości rolki względem opony w zależności od średnicy styku z oponą? To będzie hamować i stwarzać opory. |
|
|
|
|
|