ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower na rolkę
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Zgadzam się z tym w 100% :)
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Pojeździmy zobaczymy, ale pewnie już w przyszłym sezonie.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Ale z drugiej strony gdy łuk rolki jest dopasowywany do danej opony i utrzymujemy stałe ciśnienie to mamy zawsze większą powierzchnię styku niż w prostej rolce
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

tylko każdy punkt styku ma inną prędkość liniową i jest wymuszony poślizg w jakichś punktach wiec takie rozwiązanie jest do bani bo samo generuje opory i straty
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów

Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Jariko napisał/a:
tylko każdy punkt styku ma inną prędkość liniową i jest wymuszony poślizg w jakichś punktach wiec takie rozwiązanie jest do bani bo samo generuje opory i straty
Przy prostej rolce mamy podobną sytuację - szczyt opony ma większą prędkość niż okolice. Deformowanie opony generuje straty.
Idąc dalej można by zastanowić się, czy rolka w kształcie beczki nie będzie jeszcze lepsza. Chociaż tu intuicja podpowiada, że nie.
Wniosek: Prosta rolka nie musi być najlepsza!
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015   

deformowanie opony przynosi straty z tym się zgadzam ale na płaskiej rolce opona w każdym punkcie styku ma tą samą prędkość tylko siła nacisku jest inna. Przy napędzie rolkowym ważny jest tez docisk, za mały to poślizg za duży straty, popada deszcz muszę docisnąć rolkę. Jeżdżę teraz do pracy rolkowcem i jestem zadowolony, rolkę mam z 3 biegowej piasty i od startu do 40 km/h w zasadzie nie muszę pedałować. Pierwszy bieg ładnie pod górki daje radę. A na rolkę się zdecydowałem z tego względu że rower to skladak i silnik zdejmuję z niego odpinając jedną szybkozłączkę.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Komercyjny zestaw na rolkę dostępny w Polsce:

http://www.decathlon.pl/k...id_8307168.html

https://www.youtube.com/w...d&v=qMNQADjYjfA

 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Swoją drogą taki wspomagacz do szosówki to fajna sprawa i imo bardzo tania w konstrukcji. Dobrać jakiś silniczek na 24V, 2 pakiety turnigy czyli łącznie 8s 5Ah do upchnięcia w bidon, silnik mógłby być nawet załączany 0/1 bez regulacji. Wszystko schludne i nie rzucające się w oczy, wyszedłby ADD-E jak się patrzy :D

Macie jakiś pomysł jaki silnik by podpasował? :twisted:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015   

Rolkowiec na sterydach 50 km/h :)
https://www.youtube.com/watch?v=CzHZ-jvhhd0

Szkoda że silnik nie jest zamknięty po bokach - syf z drogi pewnie z czasem go wykończy. Robią takie silniczki z IP 54? Całość jest kusząca ze względu na wagę..
 
 
angawe 
początkujący


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016   

Wadą napędu rolkowego jest występujący poslizg. Moze wiec warto zastosować 2 rolki -koła zebate połaczone paskiem zębatym a całość "oddzielić" od napędu łozyskiem jednokierunkowym?
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Koła zębate itp. to spora komplikacja w napędzie rolkowym.

Od wiosny jak mi się nie odmieni będę jeździł na takich rolkach:
https://www.youtube.com/watch?v=Zwn_qhWnBp0

Może będzie lepiej???
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

A ta rolka w ogóle może być takiego kształtu? Przecież ma różną prędkość liniową w różnych miejscach i już widać oznaki tarcia po lewej stronie w miejscu styku z oponą (zresztą sama opona też jest już wytarta z tym miejscu).
Nie wróży to dobrze :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Rolka powinna być płaska.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Będzie git, rolka jest do innej opony bardziej baloniastej.
Mają się dobrze przytulić i dopiero wtedy się okaże jaka rolka lepsza.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

A bierzesz pod uwagę różne prędkości rolki względem opony w zależności od średnicy styku z oponą? To będzie hamować i stwarzać opory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group