ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Volkswagen - śmiech na sali :-)
Autor Wiadomość
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   Volkswagen - śmiech na sali :-)

Dzisiaj oglądałem na targach MTP (Motor Show) nowego
Volkswagena Jetta Hybrid
Według zaprezentowanej specyfikacji producenta hybryda ta ma silnik elektryczny
zasilany baterią 220V 5Ah, czyli 1,1kWh, która zapewnia autu zasięg 2km (słownie: dwa kilometry). Jak sobie porównałem to ze swoim rowerkiem zasilanym 36V 31Ah (1,116KWh)
to parsknąłem gromkim śmiechem :lol:
Pamiętam, że kiedyś podobny zasięg na rozruszniku miał kumpelek, który włożył do malucha akumulatory od kombajnu.
Tak trzymać...
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

pffff.. a co bedzie jak zbraknie paliwa i akurat bedzie 4km do cpnu ? to dwa przejedzie a pozostałe 2km trzeba pchać? nowatorska mysl... "Sam Go pchaj " tak dla zdrowia.. oszczedzaj środowisko , zapchaj auto pod dystrybutor ?? to ja mam w rowerku 28,5Ah 42V ... żal.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

Porównujesz akumulator z roweru z akumulatorem od hybrydy? Można wierzyć lub nie, ale pomiędzy nimi nie ma żadnej płaszczyzny pozwalającej na takie porównanie.
Tamtym można spawać po każdym ładowaniu bez obniżenia jego żywotności czy ilości cykli które może wykonać (notabene, liczonych w dziesiątkach tys.) i to zanim pojemność spadnie choć o 1mAh. To jest kawałek kosmicznej technologii. Jedyne co może mu zaszkodzić to rozgrzanie do zbyt wysokiej temp., ale dookoła ma solidne chłodzenie więc to mu nie grozi. Chciałbym zobaczyć w tej roli typowy rowerowy akum. :razz:
Ten akumulator jest tylko buforem do 'odszumienia' i 'poprawy jakości' prądu który generuje generator, zanim zostanie on zarzucony na falownik z którego dopiero jest zasilany napęd samochodu. Napędem generatora zajmuje się silnik spalinowy w cyklu Atkinsona który cechuje się zajebiście nikłym apetytem, przy parametrach pracy zoptymalizowanych pod kątem generatora który ma za zadanie napędzać.

Cała tajemnica potrzeb montażu niewielkich akumulatorów w takich hybrydach. Małe ale, za to niezniszczalne i mega trwałe. Już dawno byłyby zastąpione przez superkondensator gdyby nie jego zwariowana charakterystyka napięciowo-energetyczna i stabilizacja pracy która wymaga parę kilo dodatkowej elektroniki.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
camilos
początkujący
Skuter


Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: Milanówek
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

No to o ile będzie taki silnik oszczędniejszy? 1 litr? Jeżeli 1 litr to koszt zakupu wersji hybrydowej zwróci się po 100k kilometrów. Szkoda zachodu zupełnie...

Z angielskiego serwisu - http://www.autoblog.com
To refresh, the $24,995 Hybrid is $2,005 more than the TDI and a heady $6,000 more than the SE. With highway economy ratings of 43 mpg for the TDI and 48 for the Hybrid, even considering that diesel fuel is more expensive, it'd take you about seven years of Hybrid driving before you've paid off the technology premium.

Krótko mówiąc, jeżeli ktoś jeździ w trasy to szkoda sobie głowę nim zawracać - oszczędności życia nie zrobimy.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Tutaj Kolega Rudzik6 coś na ten temat pisze, a że też jest z tego Forum, więc chyba max. możliwa wiarygodność ;)
Jak to bywa przy zużyciu paliwa, najwięcej zależy od stylu jazdy.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Faktycznie te dwa akumulatory(rowerowy i hybrydy) dzieli jakość wykonania i trwałość .Choć chciałoby się mieć w samochodzie zasięg przynajmniej kilkudziesięciu kilometrów na prądzie.I takie auta też są.
Hybryda to coś przejściowego,zanim powstanie samochód elektryczny z prawdziwego zdarzenia,i najlepiej sprawdza się w mieście( w korkach).Ale ma ona też w stosunku do zwykłego auta takie zalety jak większa oszczędność paliwa,brak rozrusznika,oszczędność hamulców (hamowanie odzyskowe),brak skrzyni biegów .A także dużo większa trwałość(na forach Toyoty można poczytać o wyjątkowej trwałości i jakości wykonania hybrydy)
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

http://kopalniawiedzy.pl/...hybrydowy,17847

A co myslicie o tym?
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Ja myśle ze polaków nie stac puki co na takie zabawki. Podziekujcie tuskowi,..,, tak na niego wszytscy głosowali to macie.

jak tak dalej bedziecie wszyscy robic i wybierac ludzi jakich wybieracie to takie auta jak podałeśMixhaL, bedziecie mogli ogladac jedynie na obrazku
Nie zapominajcie ze tu jest POLSKA- czyli jak to niemcy uwazali jakis czas temu ze to kraj trzeciego świata
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Kori jak mawiał JKM gdyby wybory miały cokolwiek zmienić w Polsce to na pewno by je zniesiono(wiem że to forum o rowerach,ale taka mi się nasunęła refleksja)
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

MixhaL napisał/a:
A co myslicie o tym?
Chevrolet Volt to hybryda Plug-in, więc jeśli gość ładował akumulatory w garażu i jeździł jednorazowo do 80km (ma taki zasięg z baterii - wg producenta), to spalinowy generator mógł być wożony głównie jako bagaż i niewykuczone że był b.rzadko uruchamiany. Stąd taki rezultat, jak najbardziej możliwy do osiągnięcia pod w/w warunkiem.

Mnie zainteresowała ostatnio TAKA informacja, ciekawe czy to faktycznie wygląda tak 'kolorowo' jak jest przedstawione, a może jest tu jakiś mikrobiolog który by to jakoś zweryfikował. Taka technologia za jednym zamachem zlikwidowałaby głowne wady wodoru jako paliwa (chodzi o te 3% dyfuzji/dzień, bez wzgledu na materiał zbiornika i grubość ścianek). Mógłbym kwiatki wozić jeśli tylko pozwalałyby mi jeździć za darmo, lub 'prawie za darmo'.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
Ostatnio zmieniony przez r2d2 Sob 06 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

A cała Polska wie, że to FORUM jest i zawsze było o elektrycznych samochodach, rowery EV też są tu mile widziane.
Akumulatory roweru EV i takiej hybrydy są niemal identyczną pozycją i ładnie mozna je wyhmiennie zastosować.
Hybryda ma lepszy marketing i służy do przedłużenia czasu smrodzenia spalinami na naszych ulicach.
Te wszystkie prawie hybrydy (PRIUS, VW itp.) mają napęd elektryczny jako tylko odpowiednik "elektrycznego koła zamchowego", to poprawia odejście ze startu i sumarycznie zmniejsza zuzycie paliwa przy prawidłowszej eksploatacji.

Dobry rower EV, szczególnie te przerabiane przez Polaków na EV ma ciekawsze efekty niż takie auto hybrydowe i daje więcej przyjemności.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Akumulatory roweru EV i takiej hybrydy są niemal identyczną pozycją i ładnie mozna je wyhmiennie zastosować.
W sensie z hybrydy do roweru - jak najbardziej, odwrotnie już nie bardzo. Nie wiem co będzie z żelówką czy Li-Ion przy próbie rozładowania prądem ciągłym <30C, ale na zdrowie mu to nie wyjdzie. Na śmietnik się będzie nadawał :idea:
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Popuść, te hybrydy biorą małą moc z aku, przestań ich tak mnożyć.
Aku. w Chinach (większość tylko robią w Chinach) najpierw przechodzą testy napędów w rowerach i skuterach, a potem idą do samochodów np. PRIUS, czyli hybryd, albo do np. samolotów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Z całym szacunkiem Zbyszko ale jednak nie masz racji, można podzielić bo to prostsze.
Toyota Prius - 2km zasięgu na samej energii zgromadzonej bateriach, prędkość jest wtedy ograniczona do 30km/h, 30km/2km=15, 60min/15=4min, pojemność baterii 6,5Ah (288V), dostałem od Ciebie taki pakiet, więc doskonale wiesz o jaką baterię tu chodzi (Dzięki :smile: )
Pełne rozładowanie naładowanej w 100% baterii w 4min. - wychodzi 15C prądu obciążenia ciągłego. Co daje średnio 97,5A, przy 288V można tym uciągnąć silnik ~28kW przy obciążeniu nominalnym.

Racja przesadziłem z 30C, dokładnie więc mamy 15C, jeśli ssanie non-stop 28kW (~100A) z akumulatora 6,5Ah jest 'braniem małej mocy', to 'braniem dużej mocy' jest co? Chyba prąd zwarciowy ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Doczytałem resztę folderu o tej Jetta. Spalanie wg producenta to 4,1L, czyli przynajmniej 6,5L w realu przy spokojnej jeździe. Ciekawi mnie jak ta bateria wpływa na ogólną kondycję auta bo w standardowym nowym Volkswagenie akumulator trzyma parametry przez 48 godzin, potem trzeba auto odpalić, albo podładować aku.
Myślę sobie, że to poronione auto ma ominąć jakieś niemieckie ograniczenia przy wjeżdżaniu do ich miast. Może jak nazywa się hybryda to spełnia normę Euro7 ?

P.S. Co do jakości ichniego aku Li-ion, a mojego rowerowego to jestem głęboko przekonany że jest zaprogramowany tak, aby spierd.... sie zaraz po gwarancji, a ja swoim Lifepo4 pewnie poodpycham się z 5 lat.
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group