ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik od wentylatora chłodnicy do napędu roweru?
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

Czy chodzą oba biegi ? hmmm a bo ja wiem? Jeden działa na 100% bo się śmigło się kręci.. BLDC ? hmm ? No proszę bardzo - to ja nawet nie wiedziałem. Nostuskowy koncept się coraz bardziej zaczyna podobać Nostuskowi :D Czyli zapewne jak mu podam 24V to będę zbierał kontroler po garażu :twisted: :mrgreen:
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

Kiedyś na stronie chyba arbiter widziałem składaka z silnikiem od wentylatora, miał chyba 3 przekładnie łańcuchowe, myślę że obroty to przynajmniej 3000, bez przekładni nie ruszy.
A wiadomo przekładnia 1;15 to same problemy.
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

Nostusek pytasz o przeciązenie to powiem ci ze moj silnik MY1016 24V 250W pracuje przy 42V i przełozeniu x14 a kontorel mam na max 36V i ku mojemu zdziwieniu przy rozbieraniu nie widzialem ani popalonego komutatora ani przypalonego uzwojenia. Silnik jest ciepły po dluzszej jezdzie ale nie na tyle zebym sie oparzył czy zeby z niego smierdziało. Dobre przełozenie to podstawa .Jesli silnik nie bedzie miał zbytnego oporu to jak go przeciązysz to nic mu nie będzie. Dla przykladu podam ci ze podczas ruszania z miejsca Ampreomierz wskazuje 30A i mija 4 sekundy i silnika pobiera juz tylko 20A a po rozkreceniu sie ( ok 150 metrów) amperomierz wskazuje 15A i tak sie utrzymuje podczas jazdy po prostej nawierzchni. Dokręcając pedałami prąd spada do 10A.. Sądziłem ze takie katowanie wykonczy ten silnik migiem a tu jak widac rozczarowałem sie co do własnych przypuszczeń.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

Napięciem można śmiało "przeciążyć" nic mu nie będzie. Przy komutatorowych trzeba uważać na prądy bo szczotki i komutator pali.
Na zdjęciu ten silnik wygląda lepiej od tego mojego, może cuś się uda z niego wyczarować.
 
 
Janek75
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

Nostusek napisał/a:
Czyli zapewne jak mu podam 24V to będę zbierał kontroler po garażu :twisted: :mrgreen:

Jak jest sensownie zrobione zasilanie kontrolera, to nawet 50V i więcej, go nie uszkodzi (zależy jaki ma pobór prądu do sterowania i jakie zabezpieczenia na wejściu zasilania), byle miał ograniczenie prądowe mocy wyjściowej, a sterownika bez ograniczenia prądowego raczej bym nie kupował, bo szkoda uwalić jakiś ładny silnik.

Problem jest w tym, że w sklepie dostaje się czarną skrzynkę bez schematu i tak do końca nie wiadomo do czego się to nadaje, a do czego ni e, jak chce się coś nietypowego z tym zrobić.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Chyba Zeeltom ma rację - mój silnik może być BLDC albo coś w ten deseń bo jak się obraca jego wirnikiem to wyraźnie czuć jak "przeskakuje" skokowo a nie kręci się lekko. Zasadniczo moje 250-tki które miałem do tej pory również tak się kręciły a BLDC nie były. Namierzyłem kod jaki na nim jest nabity i jest to 3A0 959 455 G ale za chińskiego bożka nie nie widzę nigdzie w sieci informacji jaką to ma moc. Jedynie śmigło ma ok. 350 mm..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
ezbig
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 17
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Przeskakuje, bo ma magnesy w środku, ale czy to BLDC to już bez rozbierania się nie przekonasz.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 680
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

Napęd któremu byłoby najbliżej do adaptacji w rowerze pochodziłby z napędu wycieraczek. Oczywiście chodzi o ew. napęd w miejsce dotychczasowej korby.

Plusy dodatnie ;)
Wał na wyściu z przekładni ślimakowej obraca się ~60-120obr/min, permanentne DC, dosyć odporny na temperaturę, przeciążalny, solidna przekładnia, przyzwoite trójpunktowe mocowanie, fabrycznie ma kilka biegów, występuje w przekrojach (gabaryty-moc-napięcie) od malucha do TIR'a, z rynku wtórnego do wyrwania za naprawdę śmieszną kasę, (allegro ;) ) jako ciekawostkę dodam że niektóre takie konstrukcje występują nawet symetrycznie, jeśli dobrze pamiętam to np. Ford Escort ma swoje 'odbicie lustrzane' w Fordzie Sierra.

Minusy ujemne ;)
Podwójna przekładnia mechanlczna (redukcja na ślimaku i odwrotnie na łańcuchowej co niewątpliwie obniżałoby ogólną sprawność), ew. napęd ślimaka (bo jednostrony).

Jeśli czegoś nie przegapiłem to więcej wad nie ma.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

Co ty ,przekładnia ślimakowa do roweru,nie słyszałem nigdzie o takim zastosowaniu ,raczej do obrotnicy,do otwierania bram itp.Zresztą silnik od wentylatora to też raczej nie do roweru,ale jak ktoś się uprze to i z maszynki do mięsa zrobi napęd.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 680
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

W sumie masz rację, chyba za bardzo poleciałem na skrzydłach wyobraźni ;) zasugerowałem się sporym momentem, podobnymi prędkościami obrotowymi, atrakcyjną ceną i dostępnością różnych gabarytów niestety straty na tym ślimaku prawdopodobnie będą kosmiczne, a i ze sprawnością tych silników może być przecież różnie, mam gdzieś takie silniki, z ciekawości odpalę ze ślimakiem i bez, ciekawe jaka duża różnica w poborze prądu jest...

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

Nostusek napisał/a:
Namierzyłem kod jaki na nim jest nabity i jest to 3A0 959 455 G ale za chińskiego bożka nie nie widzę nigdzie w sieci informacji jaką to ma moc. Jedynie śmigło ma ok. 350 mm..


Ależ proszę:

VAG: V15-01-1805
Lüftermotor/fan motor, 12V 450W/250W/80W 345 mm
4 Anschlüsse/pins
3A0 959 455 G
Passat 06.91
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

tas napisał/a:
Nostusek napisał/a:
Namierzyłem kod jaki na nim jest nabity i jest to 3A0 959 455 G ale za chińskiego bożka nie nie widzę nigdzie w sieci informacji jaką to ma moc. Jedynie śmigło ma ok. 350 mm..


Ależ proszę:

VAG: V15-01-1805
Lüftermotor/fan motor, 12V 450W/250W/80W 345 mm
4 Anschlüsse/pins
3A0 959 455 G
Passat 06.91


Dziękuję za informacje - nie spodziwałem się tak dużej mocy - czyli ok 1 kW dam rade w szczycie wyciągnąć z niego pewnie do rozruchu...

Tak wogóle- gdzieś ty wynalazł te dane ? ja szukałem i nie było nigdzie...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

Dobrze żyję z wujkiem Google ;)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 680
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013   

A nie zapytałbyś wujka o mój 89 FB 8B 605 BA, prawdopodobnie z Escorta Mk.V 2.0 DOHC (ale że był tam od 'urodzenia' to ręki sobie uciąć nie dam) jeśli chodzi o istotne parametry to wujek Google pokazuje sporą rozpiętość od 80 do 260W, choć tego (dokładnie) modelu jakoś nie mogę się w nim doszukać, wiatrak się połamał przy demontażu więc jego średnicy niestety nie znam.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013   

:>
Ależ proszę:

Volt[V]:12
Watt[W]:100
Gear:1
Fan Diameter[mm]:300

FORD Escort 1.3 benzina 1989
FORD Escort 1.4 benzina 1989
FORD Escort 1.6 benzina 1989
FORD Fiesta 1.1 benzina 1987
FORD Fiesta 1.4 benzina 1987
FORD Fiesta 1.8 D 1987
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group