|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
KEWET 5 city jet |
Autor |
Wiadomość |
eksperymentuj
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Sandnes
|
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013
|
|
|
Dobra panowie, zdecydowalem sie uruchomic autko !
Jest bez akumulatorow.
Chcialbym takie, by zywotnosc byla na poziomie 500-600 cykli+
Silnik to 12kW, 72V.
Czy mozna dac mu np 84V ?
Jakie akumulatory wybrac ? Czy jest sens wziac rozruchowe np 100Ah 12v, pare sztuk ? Ile musze zgromadzic Ah zeby przy predkosci 50-60km/h zasieg wyniosl conajmniej 100km?
Cena dostepnegu tu od reki akumnulatora rozruchowego 100Ah 12v to 1300nok, czyli okolo 700zl. Dysponujecie moze wykresikiem lub gotowym porownaniem roznych baterii?;> |
_________________ Chroń bliskich, tnij koszty! |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013
|
|
|
rozruchowe sobie odpuść, po kilu ładowaniach się wykończą, jak masz zasobny portfel to pomyśl o litówkach 100ah wystarczy |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013
|
|
|
Sprawdz jaka tam pojemność była fabrycznie-faktycznie.
Musisz wsadzić bowiem pod kątem rozmiaru-to co było.
Inne ci nie wejdą.
Chyba,że litowe-to jeszcze luz zostanie ale koszt większy od auta.
Muszą być trakcyjne.
Żelowe droższe i większe i cięższe.
Ciekłe tańsze-Trojan-i takie tam były zapewne.
Jeśli chcesz robić motor z chęcią zamienię się za podzespoły.
Zadzwoń najlepiej do mnie-793023244.
Nie rozbieraj!
Odkupię. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013
|
|
|
Nie sprzedawaj pir'owi, on wsadzi tam hydropneumatyczne zawieszenie |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013
|
|
|
Koniecznie.
Bo tak to taki sztywny jakiś.. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
eksperymentuj
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Sandnes
|
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013
|
|
|
Kurde, Pir-serwis, czytalem Twojego bloga na samochodach elektrycznych, ale historia ! Ostatnio caly czas mysle o akumulatorach, trojany niby tanie bylyby ale ciezkie i nie starcza na dlugo. Marza sie liciaki tylko panowie powiedzcie, jak wyglada roznica miedzy Lifepo4 a Licoo2 ? |
_________________ Chroń bliskich, tnij koszty! |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013
|
|
|
Moim zdaniem nie ma sensu wyciągania silnika, bo jest tam już przykręcony i pasuje, więc gdybyś w przyszłości chciał go uruchomić to inny silnik trzeba by adoptować. Co do motocykla, to do tych osiągów wystarczy Ci silnik o mocy 4-6 kW mocy ciągłej. Taki silnik od paleciaka kupisz do 700 pln, sterownik w podobnej cenie. Jeżeli będzie to silnik obcowzbudny, hamowanie odzyskowe jest opcją w sterowniku. Masa takiego silnika to 20-30kg, ale nie trzeba skrzyni biegów. Silnik obcowzbudny ma duży moment startowy, a pełną moc uzyskuje przy kilkuset obrotach, a potem spada moment, ale moc pozostaje stała. Lepiej kupić tani silnik, a droższe i lżejsze akumulatory. Taki silnik też jest trudno zarżnąć. Szczotki to jak się będziesz nudził to można co rok oglądać, ale ja bym to robił raz na 20 000 km, a koszt zrobienia szczotki na wymiar to kilkanaście pln, zależnie od wielkości materiału i masy. Akumulatory na początek to można kupić na złomie, od UPS, jak się wybierze dobre to można parę lat pojeździć. Prosty i szybki sposób to obciążyć taki akumulator 1C, jak zjedzie poniżej 11V to złom, a jak powyżej to bierzemy kilka więcej i robimy dokładną selekcję, aby wybrać zestaw o podobnych parametrach. Powodzenia. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
eksperymentuj
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Sandnes
|
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013
|
|
|
Dzieki ! Taka odpowiedz jest w sam raz, bo zwykle staram sie cos za grosze zrobic;p Motocykl jednak sciagne do Polski za jakis czas i tak jak tu radzicie - samochod zostawie i dokupie do niego akumulatory. Z motocyklem to nie wiem jeszcze czy pozniej go przerobie czy co tam dalej. Poki co zalezy mi na aucie bo rowerem jezdze deszcz nie deszcz a tak to na glowe nie bedzie kapalo. Ale zalezy mi zeby aku na dluzej starczyly, mam na mysli perspektywe kilku-kilkunastu lat. |
_________________ Chroń bliskich, tnij koszty! |
|
|
|
|
czarodziej
młodzik
Wiek: 55 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 69 Skąd: Nowa Wieś Ujska
|
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013
|
|
|
Na tej stronce masz spory wybór silników i kontrolerów. Ceny do zaakceptowania, sklep w Europie, więc wysyłka to nie problem i cła odpadają.
Link |
|
|
|
|
eksperymentuj
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Sandnes
|
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013
|
|
|
Dzieki Czarodziej !
Fajna stronka. Wreszcie konkrety
Jednak przeliczylem sie, na tej stronie pakiet 72V200AH kosztuje 14,5tys euro, 100tys nok, zaparlo mnie troche. Ale sie marza wlasnie takie.. :/ LiFePo.
Chyba jednak bede musial o kwasowych pomyslec. |
_________________ Chroń bliskich, tnij koszty! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013
|
|
|
Kupiłem dwie sztuki na próbę. 12V 24Ah (24Ah) Na twoje potrzeby wyszło by 60 sztuk takich akumulatorów. Waga w sumie jakieś 420 kg. Koszt wyszedł by 6.600 zł. Mniej więcej. Potestuję i dam znać jak się sprawują. Z opisu mogą być lepsze od chilwee, ale to wyjdzie w praniu.
http://allegro.pl/akumula...3217572335.html |
|
|
|
|
eksperymentuj
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Sandnes
|
Wysłany: Śro 15 Maj, 2013
|
|
|
Napisz koniecznie o tych aku ;>
Dzis sciagnalem juz to autko !! Jest taak male i lekkie ! Na przyczepe we 2 osoby na najazd pod katem 25 stopni leciutko wepchnelismy.
Ma dodatkowy bms zalozony ! (czyli liciaki mial zalozone ?) Bez baterii kupilem, gosc zabral je do nowego auta.
Zdjęcie-0026.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 441 raz(y) 87,18 KB |
Zdjęcie-0025.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 415 raz(y) 85,72 KB |
Zdjęcie-0024.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 439 raz(y) 99,21 KB |
Zdjęcie-0023.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 435 raz(y) 93,8 KB |
|
_________________ Chroń bliskich, tnij koszty! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
Autko wygląda fajnie. Obawiam się tylko jednego: jak to wytrzyma jakakolwiek kolizję z innym autem lub podobne zdarzenie? A chodzi mi głównie o kierowcę i pasażera, bo resztę pal licho...
Jaka cena końcowa tego autka, o ile to nie tajemnica? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
Z tego co kojarzę to jest to konstrukcja oparta na"klatce" z rur.
Naturalnie nie tak mocnej jak klatka bezpieczeństwa w samochodach rajdowych ale pewnie lepsze to niż cienkie blachy "kontrolowanej strefy zgniotu".
Poza tym ...... motocykle i skutery nie mają nawet tego ale to nie powód aby nimi nie jeździć |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
Ale śliczny.
Lubię takie kształty.
Zrób zdjęcia tych bms-czy co tam zauważyłeś,to jednostka i poszczególne moduły do cel?
Gość by to zabrał przecież.
N?a kwasowych też pojeździsz.Patrzyłeś w dokumentacji co tam było fabrycznie jak Cię prosiłem? |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|