ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sprawdzenie schematu połączenia elektryki
Autor Wiadomość
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   Sprawdzenie schematu połączenia elektryki

Witam! Prosiłbym o komentarz i ewentualne uwagi co do połączenia całej elektryki w moim pojeździe, zależy mi na tym by nic nie przepinać do każdorazowego ładowania baterii. W załączniku schemacik jakby to miało wyglądać w moim mniemaniu.

IMG20130414_002.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 421 raz(y) 748,35 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Błąd jest na pewno. Ten akumulator z lewej strony będzie zwarty po włączeniu wyłącznika koło PWM.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Okey widzę, w takim razie zastosuje dodatkowy wyłącznik na minusowej gałęzi lewego akumulatora, co jeszcze jest do poprawki?
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Na prawym aku też muszę zastosować wyłącznik tylko że na plusie
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Cały czas masz spięte oba akumulatory równolegle. Nie możesz zastosować ładowarki na większe napięcie?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1755
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

sądząć po wyjsciach na alarmy 6s te aku to chyba jakieś lity. ładowarki z balanserem na 12s są drogie. Chyba że 2x bc168 ale i tak dość drogo.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Są to aku li-ion 2x6s4p, dlatego muszą być ładowane równolegle ze względu na ładowarkę. Czy po poprawkach, czyli po dodaniu na lewym aku wyłącznika na gałęzi minusowej, prawym wyłącznika na plusie będzie to poprawnie działało? Chyba że ma ktoś ma jakiś inny pomysł.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Narysuj to jeszcze raz :)
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Ten sam rysunek, w kòłeczkach dołożone dwa wyłączniki

IMG20130416_002.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 349 raz(y) 810,1 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Masz już 5 przełączniko-włączników.
To już nie łatwiej jest po prostu wypiąć aku i wpiąć równolegle do ładowarki? Mniej pracy i łatwiejsze, no i trwa to 5 sek :)
PS. Musisz też przepinać pakiety bo złączu balansera, bo nie mogą być spięte wspólnie do jazdy. Je też trzeba łączyć równolegle do ładowania. Czyli dodatkowo jeszcze 6-7 przełączników :>
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Do przewodów 6s od balanserów dam dip switch'a więc tylko jeden jest potrzebny, pytanie mam jeszcze jedno, jak widać na rysunku plus lewego aku i minus prawego aku będą na stałe podłączone do ładowarki czy może tak być, nic się nie będzie dziać podczas włączonego pwm?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Nie powinno się nic złego dziać, bo wtedy wyjście ładowarki będzie zwarte. Gorzej jak się zapomnisz i włączysz ładowarkę nie zmieniając położenia wyłączników. Nie lepiej baterie zakończyć wtykami i przełączać do ładowania w inne gniazdo a do jazdy w inne? Wtedy unikniesz pomyłek.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

No i chyba tak zrobię. Po prostu chciałem wszystko wsadzić do jednej puchy wyprowadzić wszystkie przełączniki na zewnątrz dobrze opisać i niczym się nie przejmować. Muszę się jeszcze z tym przespać
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Możesz to załatwić energetycznym (ze względu na prądy) przełącznikiem obrotowym 3-pozycyjnym:
1 ładowanie
2 neutral
3 jazda
i się nie pomylisz ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group