ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Lutowanie ogniw li ion 18650
Autor Wiadomość
kori
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Jestem po testach. Wychdzi na to ze ogniwa sa naprawde 2600 z kawałkiem..

ładowarka Volcraft b6 duo

Nałdowałem zgrzaną parkę wczoraj pradem 2,2A do full. odlezała do rana. Podłączyłem ja uprzednio sprawdzając napiecie. 4,22V Rozładowałem prądem 1A czyli po 0,5A na ogniwo. Wynik : 5442mah
Rozłączyłem ogniwa i naładowałem je osobno prądem 1,1A dla kazdego do pełna. odleżały 3 godziny po czym rozładowałem kazde z nich prądem 1A
Wynik wyszedł na jednym 2633Mah - czas rozładowania 158minut a drugie 2629 mah czas rozładowania 157 minut

Ładowarka imax b6 twins


Rownolegle do tego ładowałem identycznie druga parke ładowarka imax b6 twins
Wynik podobny.
Zgrzana parka naładowana prądem 2.2A do full po czym relaks ogniw . rano kontrola napiecia 4,21V Rozładowałem prądem 1A czyli po 0,5A na ogniwo. Wynik : 5399mah
naładowałem ponownie i rozlączyłem . osobno rozładowywałem prądem 1A
wyniki : jedno ogniwo 2604mah a drugie 2599 mah


Czyzby to ogniwa 2600 ? jestem pd wrażeniem i to bardzo pozytywnym.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Z takich ogniw to pakiecik wyjdzie zgrabny,nie za ciężki i nie najgorzej wydajny prądowo,tak jak mówiłem nic tylko się cieszyć :mrgreen:
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

musze przepatrzyc wszytskie ogniwa bo znow wysprzedam wszytsko na allegro a ludzie zadowoleni beda pisac w komentarzach ze z ogniwa ponad normę... :D ok 600 szt ogolem mam w pojemnosciach od 1900 do 2600. raz w miesiacu taka dostawa. wiec mam w czym wybierac
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Jeszcze kwestia mierzenia.
Oprócz takiej rozładowarki trzeba mierzyć zwykłym woltomierzem i zwykłym amperomierzem (chociaż miernik tzw. uniwersalny, ale osobny), żeby być pewnym prawdy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

Ładowarki zdeko sie mylą. Podczas rozladowywania gdy np w tej chwili rozładowywuje parke ogniw prądem 1A czas 272minut napiecie wg ładowarki widze na wyswieltlaczu 3,52V i wyssalo juz 4550mah a podłaczam voltomierz to pokazuje ze jest 3,67V Przy ładowaniu jest odwrotnie. Na pakiecie dopiero powiedzmy 3,60V a ładowarka pokazuje 3,75V.
Kalibracje nic nie daja . Ustawienie voltomierza w ładowarkach typu imax jest blędne i na to tez musze brac poprawkę
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

kori napisał/a:
Ładowarki zdeko sie mylą.,,
Na pakiecie dopiero powiedzmy 3,60V a ładowarka pokazuje 3,75V.
Kalibracje nic nie daja .

W menu ustawienia LiPo ustawiles napięcie nominalne 3,6 czy 3,7 V ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

mam 3,7 ustawione ale to bez znaczenia. czy 3,7 czy 3,6 a i tak jest blad pomiaru
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

Te ładowarki tak mają,kiedyś słyszałem o takim myku a mianowicie żeby pomiar nie szedł po przewodach prądowych to trzeba nawet dla 1S podłączyć przewody od balansera i powinno się poprawić.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

Nieee no.
Rozwiązanie jest prostsze :)
Wywal te kable co dostałeś je z ładowarką i polutuj swoje.
Porządny pozłacany wtyk bananowy + kabel minimum 12AWG + porządne krokodylki, a różnica w napięciach spadnie do jakichś 0.05V...

Mam fajny przykład na swoich ładowarkach.
Fabryczne kable: różnica w napięciu 0.3V!!!
Mój własnoręcznie zrobiony kabel - różnica... 0.05V :)
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

a mysli kolega ze co ja mam jak nie swoje kable i krokodylki ? Do tego ze ubywa pradu na kablach fabrycznych to ja wiedziałem juz od kupna pierwszej ladowarki. Mam grube miedziane przewody typu linka 4mm i zlocone krokodylki ale to i tak jest niewiele.. trzeba by bylo zmieniac rezystory pomiarowe w ładowarce. Złącze do balansowania to sie zgodze, jest roznica gdyz pomiary odbywaja sie przez balanser.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group