ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013   

Tak, ale ja mówię o sytuacje kiedy rowerem z silnikiem chcesz np pedałować nie używając silnika:). Wtedy kanapa nie jest chyba optymalna.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013   

Tas, gdzie taką stacyjkę można kupić ??
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013   

no na necie w sklepach szukaj
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 06 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Cze, 2013   

toft napisał/a:
Tak, ale ja mówię o sytuacje kiedy rowerem z silnikiem chcesz np pedałować nie używając silnika:). Wtedy kanapa nie jest chyba optymalna.


Jak ktoś ma chęć pedałować na długich dystansach, to po co mu rower z silnikiem? :P
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013   

Zeltom powiem Ci:). Wyobraź sobie że lubisz pedałować. A nawet musisz bo robisz to np dla zdrowia. I twój typowy zasięg to 50-70km na pedałach. Więcej po prostu nie dasz rady. Mając dobre wspomaganie robisz swoje 70 kilometrów, a drugie 70 możesz na silniku. Tym samym i ćwiczysz i pojeździsz na elektryku a i możliwości zwiedzania wzrastają dwa razy. Same zalety. Zaraz ktoś powie że przecież mogę pojechac do miejsca x i wrócić pociągiem albo inym transportem. NIe komentuję bo chyba widać o co chodzi:)?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013   

Ja mam cichą nadzieję że w końcu mój rowerek zacznie tak ganiać jak ten Twój. Powiem Ci że filmik zrobił na mnie niemałe wrażenie - zasuwa te 4kW naprawdę. Ja jednakże nie potrzebuję 50 km/h i więcej. Moje wyliczone 42 to już aż nadto a jak będę jeździł bez przegrzewania się silnika ok 40 km/h to będzie bajkowo. Jeżeli na żelkach będzie ok. (czyli bez grzania się silnika ) to pakuję pakiet litówek który mam od dawna i ciekawe ile wtedy przefrunę na jednym ładowaniu. Energi w moim litowcu będzie 3 x więcej niż w żelkach... Skrycie liczę na 45 km... Będzie mało - będę kombinować..

Tylko czym to ładować ? Imax B6 zanim napcha energii to potrzeba będzie minimum 24h ładowania non stop... Myślę aby ładować zwykłym zasilaczem impulsowym 24V/10A lub 20A i pod koniec ładowania czyli przy ok 23,6V przełączać na Imax-a
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013   

Jeszcze jeden filmik (bez obaw, już chyba ostatni), tym razem z terenowej jazdy.
Trasa:
Skrzyczne 1257m
Małe Skrzyczne 1211m
Zielony Kopiec 1152m
Malinowska Skała 1152m
Magurka 1108m
"Szlak Tysiączników" :mrgreen:

I jest to jednocześnie taka moja kwintesencja sensu istnienia EV bajka :)



Najlepiej oglądać w HD (720p)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 18 Cze, 2013, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
clyd3
początkujący


Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013   

Potwór... ;]

filmik super.

Ebike jak marzenie.
_________________
Nie pisać na email podany w profilu.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013   

Super ten twój rowerek ! Na ile tak km ci starcza bateria po tych górach ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013   

Trasa na filmiku start -> stop - ~40km i zostaje jeszcze ~10% z 900Wh pojemności.
Ale nie można tego porównywać do jazdy drogowej bo się to rządzi swoimi prawami.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013   

Super - godny podziwu!!!

Mam takie pytanko jaki najmocniejszy silnik w piaście można kupić i za jakie pieniądze,
obiecałem motocykl elektryczny i muszę się wywiązać, a z silnikiem w piaście będzie najprościej.
Co prawda motocykl miał powstać jak wygram 60 tys. ale mimo wszystko zrobię.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013   

Ten potworek chyba najmocniejszy :
http://www.methtek.com/category/motors/cromotor/
 
 
deckardmst 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 177
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013   

Crystalyte 4065 - kawał potwora z niego. Wazy prawie 10 KG. Znosi u mnie ciągle ponad 6KW w terenowej szybkiej jeździe i tylko ledwo ciepły. Moment obrotowy naprawdę potężny. Nie jest co prawda tani w zakupie ale satysfakcja gwarantowana. :D
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Cze, 2013   

Tas , fajny opis konstrukcji i muszę przyznać że nie wiedziałem o tej drugiej drodze na Skrzyczne ( zawsze wdrapywalem się od strony krzesełka ), tak że zdopingowałeś mnie do ponownego odwiedzenia '' górki '' pewnie już w piątek.Powiedz jak zachowuje się ta laminowana skrzynka w ramie przy bocznym wietrze lub nagłych podmuchach wiatru.Osobiście własnie ten problem jak na razie powstrzymał mnie przed całkowitą zabudową ramy.Policzyłem też moce w twoim rowerze i myślę że powinieneś wyjaśnić mniej wtajemniczonym ( a jak i widzę pozytywnie napalonym :) ) te 4KW .
Podajesz : zasilanie 16s2p = 66V 10Ah co daje moc aku na poziomie 660Wh . Przy takich warunkach moc dostarczona do silnika ( bez uwzględnienia strat i na samym początku rozładowania ) wyniesie 66V x 60A = 3960W .Zakaładają że sprawność silnika jest na poziomie ok 78%-80% ( w praktyce jest mniej) masz 3000-3100 W .Przy takiej mocy twoje aku starczą na ok 10min ..... .Osobiście mam silnik 205B-27-7x9 R zasilany 42V 12Ah ( 10 cel li-ion) i muszę powiedzieć że nie widze sensu zwiekszania mocy.Zasięg po wertepach to 35-45km ( pod strome górki mogę podjechac nie pedałując a pod te bardzo strome i tak muszę wchodzić bo techikę mam do bani ) .Raz jeszcze gratuluję opisu sprzetu i wyprawy .Może nawet będzie dział : Fajne trasy na EV. Silnik 205B-27 można teraz dostać w zestawie na www.ev-power.eu. Swoją drogą doliczajac koszty DHL wychodzi chyba taniej ,a napewno mniej kłopotliwie niż z Chin.Generalnie sklepy rowerowe u naszych sąsiadów są duuuuużoooo tańsze niz nasi krajowi sprzedawcy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 18 Cze, 2013   

Niecałe 4k to nie moc mechaniczna. Mało kto ma możliwość poznać ją bo mało kto ma dostęp do hamowni.
Dlatego używa się tego skrótu myślowego, który to ładnie napiętnowałeś :)
Moc wyjściowa z akumulatora (na której zamontowany jest watomierz), nie wyjściowa mechaniczna. Zresztą po kilku wyprawach ograniczyłem moc do 3500W. Nie czuć spadku momentu, a przynajmniej akusy nie dostają aż takiego ssania :)

Poza tym mam tzw "podjazdówkę" czyli osobny pakiet 16s1p (zatem w sumie realnie to 16s3p), który używam do dojazdu na faktyczny początek wyprawy, więc w przytoczonym przykładzie filmowym dom -> szczyt Skrzycznego. Pakiet ten wożę w plecaku i używam na przewodach, które podczas w miarę spokojnej jazdy nie przeszkadzają. Kiedy pakiet się wyczerpię, albo dojadę do miejsca rozpoczęcia 'zabawy' to chowam kabelki, przepinam na zasilanie wewnętrzne i już nic nie ogranicza mi ruchów na hopkach i wertepach. Ten dodatkowy pakiet używam tylko podczas dalszych wypraw.

Nie zauważyłem negatywnych efektów "żagla", a jak widać na końcu filmiku - dopadła nas niewiarygodna burza z ulewą i gradem, a mimo porywów wiatru nie było problemów :D

A jak mi starcza energii? No jakoś starcza :twisted: , a co najlepsze, nie trzeba oszczędzać , czyli jazda pełną prędkością. Jest 'fun' niewiarygodny :)
Zresztą widać po filmiku (i co wiesz z własnych obserwacji) - te trasy... one aż się proszą o taką jazdę :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group