Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013
Zeltom powiem Ci:). Wyobraź sobie że lubisz pedałować. A nawet musisz bo robisz to np dla zdrowia. I twój typowy zasięg to 50-70km na pedałach. Więcej po prostu nie dasz rady. Mając dobre wspomaganie robisz swoje 70 kilometrów, a drugie 70 możesz na silniku. Tym samym i ćwiczysz i pojeździsz na elektryku a i możliwości zwiedzania wzrastają dwa razy. Same zalety. Zaraz ktoś powie że przecież mogę pojechac do miejsca x i wrócić pociągiem albo inym transportem. NIe komentuję bo chyba widać o co chodzi:)?
Ja mam cichą nadzieję że w końcu mój rowerek zacznie tak ganiać jak ten Twój. Powiem Ci że filmik zrobił na mnie niemałe wrażenie - zasuwa te 4kW naprawdę. Ja jednakże nie potrzebuję 50 km/h i więcej. Moje wyliczone 42 to już aż nadto a jak będę jeździł bez przegrzewania się silnika ok 40 km/h to będzie bajkowo. Jeżeli na żelkach będzie ok. (czyli bez grzania się silnika ) to pakuję pakiet litówek który mam od dawna i ciekawe ile wtedy przefrunę na jednym ładowaniu. Energi w moim litowcu będzie 3 x więcej niż w żelkach... Skrycie liczę na 45 km... Będzie mało - będę kombinować..
Tylko czym to ładować ? Imax B6 zanim napcha energii to potrzeba będzie minimum 24h ładowania non stop... Myślę aby ładować zwykłym zasilaczem impulsowym 24V/10A lub 20A i pod koniec ładowania czyli przy ok 23,6V przełączać na Imax-a
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Jeszcze jeden filmik (bez obaw, już chyba ostatni), tym razem z terenowej jazdy.
Trasa:
Skrzyczne 1257m
Małe Skrzyczne 1211m
Zielony Kopiec 1152m
Malinowska Skała 1152m
Magurka 1108m
"Szlak Tysiączników"
I jest to jednocześnie taka moja kwintesencja sensu istnienia EV bajka
Najlepiej oglądać w HD (720p)
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 18 Cze, 2013, w całości zmieniany 7 razy
Trasa na filmiku start -> stop - ~40km i zostaje jeszcze ~10% z 900Wh pojemności.
Ale nie można tego porównywać do jazdy drogowej bo się to rządzi swoimi prawami.
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Mam takie pytanko jaki najmocniejszy silnik w piaście można kupić i za jakie pieniądze,
obiecałem motocykl elektryczny i muszę się wywiązać, a z silnikiem w piaście będzie najprościej.
Co prawda motocykl miał powstać jak wygram 60 tys. ale mimo wszystko zrobię.
Crystalyte 4065 - kawał potwora z niego. Wazy prawie 10 KG. Znosi u mnie ciągle ponad 6KW w terenowej szybkiej jeździe i tylko ledwo ciepły. Moment obrotowy naprawdę potężny. Nie jest co prawda tani w zakupie ale satysfakcja gwarantowana.
smdrwf12300 [Usunięty]
Wysłany: Wto 18 Cze, 2013
Tas , fajny opis konstrukcji i muszę przyznać że nie wiedziałem o tej drugiej drodze na Skrzyczne ( zawsze wdrapywalem się od strony krzesełka ), tak że zdopingowałeś mnie do ponownego odwiedzenia '' górki '' pewnie już w piątek.Powiedz jak zachowuje się ta laminowana skrzynka w ramie przy bocznym wietrze lub nagłych podmuchach wiatru.Osobiście własnie ten problem jak na razie powstrzymał mnie przed całkowitą zabudową ramy.Policzyłem też moce w twoim rowerze i myślę że powinieneś wyjaśnić mniej wtajemniczonym ( a jak i widzę pozytywnie napalonym ) te 4KW .
Podajesz : zasilanie 16s2p = 66V 10Ah co daje moc aku na poziomie 660Wh . Przy takich warunkach moc dostarczona do silnika ( bez uwzględnienia strat i na samym początku rozładowania ) wyniesie 66V x 60A = 3960W .Zakaładają że sprawność silnika jest na poziomie ok 78%-80% ( w praktyce jest mniej) masz 3000-3100 W .Przy takiej mocy twoje aku starczą na ok 10min ..... .Osobiście mam silnik 205B-27-7x9 R zasilany 42V 12Ah ( 10 cel li-ion) i muszę powiedzieć że nie widze sensu zwiekszania mocy.Zasięg po wertepach to 35-45km ( pod strome górki mogę podjechac nie pedałując a pod te bardzo strome i tak muszę wchodzić bo techikę mam do bani ) .Raz jeszcze gratuluję opisu sprzetu i wyprawy .Może nawet będzie dział : Fajne trasy na EV. Silnik 205B-27 można teraz dostać w zestawie na www.ev-power.eu. Swoją drogą doliczajac koszty DHL wychodzi chyba taniej ,a napewno mniej kłopotliwie niż z Chin.Generalnie sklepy rowerowe u naszych sąsiadów są duuuuużoooo tańsze niz nasi krajowi sprzedawcy.
Niecałe 4k to nie moc mechaniczna. Mało kto ma możliwość poznać ją bo mało kto ma dostęp do hamowni.
Dlatego używa się tego skrótu myślowego, który to ładnie napiętnowałeś
Moc wyjściowa z akumulatora (na której zamontowany jest watomierz), nie wyjściowa mechaniczna. Zresztą po kilku wyprawach ograniczyłem moc do 3500W. Nie czuć spadku momentu, a przynajmniej akusy nie dostają aż takiego ssania
Poza tym mam tzw "podjazdówkę" czyli osobny pakiet 16s1p (zatem w sumie realnie to 16s3p), który używam do dojazdu na faktyczny początek wyprawy, więc w przytoczonym przykładzie filmowym dom -> szczyt Skrzycznego. Pakiet ten wożę w plecaku i używam na przewodach, które podczas w miarę spokojnej jazdy nie przeszkadzają. Kiedy pakiet się wyczerpię, albo dojadę do miejsca rozpoczęcia 'zabawy' to chowam kabelki, przepinam na zasilanie wewnętrzne i już nic nie ogranicza mi ruchów na hopkach i wertepach. Ten dodatkowy pakiet używam tylko podczas dalszych wypraw.
Nie zauważyłem negatywnych efektów "żagla", a jak widać na końcu filmiku - dopadła nas niewiarygodna burza z ulewą i gradem, a mimo porywów wiatru nie było problemów
A jak mi starcza energii? No jakoś starcza , a co najlepsze, nie trzeba oszczędzać , czyli jazda pełną prędkością. Jest 'fun' niewiarygodny
Zresztą widać po filmiku (i co wiesz z własnych obserwacji) - te trasy... one aż się proszą o taką jazdę
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum