|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6" |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014
|
|
|
Taka moc wychodzi faktycznie. Jak radiator jest umieszczony poziomo to nie ma konwekcji, a jeszcze regulator podgrzewa wnętrze skrzyneczki. Dodatkowy czy większy radiator załatwi sprawę, tranzystory nie są takie złe |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014
|
|
|
Więc coś jest nie tak, bo 1W to wydziela dioda 1 A, moim zdaniem to nie powinno się grzać, tranzystory w sterownikach są przełączane to wydziela się w nich więcej ciepła, ale te są otwarte cały czas. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Kutfa bo inaczej tego nie można opisać. Przygrzałem BMSa do ponad 200st. I to wcale nie na terenowej jeździe . To tyle jeśli chodzi o fabryczny czujnik temperatury i zabezpieczenie przed przegrzaniem. Wiecie co się okazało jedynym sprawnym zabezpieczeniem, które uchroniło urządzenie przed kompletnym uszkodzeniem? A no odpadające z niego przewody zasilające, które odlutowywały się pod wpływem temperatury. Szczęście, że mam to zamontowane poziomo i do góry nogami, że przewody miały gdzie spaść, a płynna cyna z grubych ścieżek nie miała gdzie się zlać. BMS na całe szczęście działa. Ale było blisko...
Może ta garstka informacji uratuje komuś sprzęt, kasę i czas
Trzeba opracować prostą jak drut, tanią i wytrzymałą przetwornicę 24-84V -> 12V i będzie idealne do zasilania wszelakiej maści wiatraczków (a inne wersje napięciowe na przykład 5V do innych zastosowań), bo bez tego taki BMS to tykająca bomba
Myślę nad takim czymś co siedzi w HK-010, czyli tranzystor, rezystor i dioda zenera 12v. Jest proste, wydajne, tanie, każdy umie zrobić i łatwo dostać dowolne napięcia na różne potrzeby. Powinno się sprawdzić? Potrzebne sa jakieś inne elementy prócz tych 3 co wymieniłem? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Dużo strat na tych 3 elementach lepiej zrobić przetwornice. Dziwna sprawa z tym Twoim BMS-em, u mnie się w ogóle nie nagrzewa, mam inną wersję, może masz podrobione tranzystory? Bardzo często trafiały się tranzystory pięknie oszlifowane i wypalone na nowo z innym nadrukiem. Tak w mgnieniu oka towar nabiera na wartości, potem się człowiek dziwi że coś wybuchło mimo zapasu mocy.
Taka mała informacja, daje do myślenia:
http://www.elektroda.pl/r...c73900-330.html |
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 22 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Tas , co cię podkusiło z tym BMS-em ??? .... dotychczasowy brak problemów . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Kurna, nawet mnie nie denerwuj, miałem sobie 2 ładowarki i żyłem jak król, ale nieee, zachciało mi się zmian.
Same problemy z tymi BMSami, a miało być pięknie i bezobsługowo
Tam nie może być podróbek, bo ta firma od BMSa jest duża, znana i z renomą. Ja muszę być tym problemem, a raczej sposób w jaki użytkuję tego BMSa.
Zamknięty w skrzynce, brak chłodzenia, do góry nogami, dynamiczna jazda itp itd. Zbiera się po prostu kilka sytuacji i skutkuje to tym co mam. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
No nie wiem wszędzie tną koszty, widziałem na własne oczy tony stabilizatorów które miały blaszkę o połowę cieńszą od standardowej, niby to groszowe oszczędności ale jednak, przy setkach, tysiącach, milionach sztuk daje już kwotę. Ja bym wymienił tranzystory na oryginalne IRFB3077. Te 200 stopni z powietrza się nie wzięło, tam musiało się dużo energii wytrącić na tranzystorach. Stojan w naszych silnikach 9C też jest zamknięty bez wymiany powietrza, odizolowany kilka milimetrów od zewnętrznej obudowy silnika i jakoś daje radę bez topienia się, dodam że tam dopiero wytrąca się moc, przy sprawności 89% z 4000W masz 440W traconą na nagrzewanie. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Zrobiłem test, zamontowałem najbadziewniejszy wentylatorek jaki miałem, podłączyłem przez rezystor 540R 8W, nawet go nie dałem na BMSa tylko obok, żeby delikatnie go owiewało i mieszało powietrzem w skrzynce, a potem wyładowałem cały akumulator za jednym zamachem.
Temperatura - 50st...
Więc pierwszym problemem jest całkowity brak cyrkulacji powietrza w skrzynce i najpierw muszę to rozpracować. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Ja coś chyba głupi jestem. Możesz w paru słowach wytłumaczyć dlaczego układ, który teoretycznie służy do balansowania ogniw oraz odcięcia zasilania nagrzewa się tak strasznie? I jak rozumiem nagrzewanie jest proporcjonalne do ostrości jazdy (poboru prądu)? To jakie sumaryczne straty generuje taki bms? |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Mnie się nie pytaj, tak jest i już
Skoro idzie przez niego te 60A to jakieś ciepło na tym małym radiatorku musi się odkładać. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
W sumie to co robi BMS podczas jazdy? |
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Tas , co to za BMS .... programowalny ?? ... bo może te mosfety które powinny być w stanie ON to w tym modelu są kluczowane żeby średni prąd był np. 50A .. 60A itp .W klasycznych zabezpieczeniach jest stan ON lub OFF i nie bardzo widzę jakim sposobem może się taki MOSFE-t wygrzać do 200 stopni .To są oczywiście moje spekulacje bo nie widziałem tego ustrojstwa.Daj jakies foto lub model scalaka to się poprzyglądam. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
U mnie podczas jazdy BMS się grzeje, taką ma główną funkcję
Mój BMS jest tu:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2301
Od temperatury odlepił się przewód z pola P- i to unieruchomiło bajka prawdopodobnie go ratując przed trwałym uszkodzeniem |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
podlutuj przewody i spróbuj zmierzyć napięcie jakie bedzie na tych grzejacych sie tranzystorach w stanie przewodzenia przy pełnym obciązeniu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Podają w Parametrach rezystancję 20momów. To nie da 0.8W tylko 50W przy 50A. Przy takiej mocy wydzielanej w zamknięciu będzie się gotować. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|