ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"
Autor Wiadomość
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014   

Taka moc wychodzi faktycznie. Jak radiator jest umieszczony poziomo to nie ma konwekcji, a jeszcze regulator podgrzewa wnętrze skrzyneczki. Dodatkowy czy większy radiator załatwi sprawę, tranzystory nie są takie złe
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014   

Więc coś jest nie tak, bo 1W to wydziela dioda 1 A, moim zdaniem to nie powinno się grzać, tranzystory w sterownikach są przełączane to wydziela się w nich więcej ciepła, ale te są otwarte cały czas.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Kutfa bo inaczej tego nie można opisać. Przygrzałem BMSa do ponad 200st. I to wcale nie na terenowej jeździe :evil: . To tyle jeśli chodzi o fabryczny czujnik temperatury i zabezpieczenie przed przegrzaniem. Wiecie co się okazało jedynym sprawnym zabezpieczeniem, które uchroniło urządzenie przed kompletnym uszkodzeniem? A no odpadające z niego przewody zasilające, które odlutowywały się pod wpływem temperatury. Szczęście, że mam to zamontowane poziomo i do góry nogami, że przewody miały gdzie spaść, a płynna cyna z grubych ścieżek nie miała gdzie się zlać. BMS na całe szczęście działa. Ale było blisko...

Może ta garstka informacji uratuje komuś sprzęt, kasę i czas ;)

Trzeba opracować prostą jak drut, tanią i wytrzymałą przetwornicę 24-84V -> 12V i będzie idealne do zasilania wszelakiej maści wiatraczków (a inne wersje napięciowe na przykład 5V do innych zastosowań), bo bez tego taki BMS to tykająca bomba :P

Myślę nad takim czymś co siedzi w HK-010, czyli tranzystor, rezystor i dioda zenera 12v. Jest proste, wydajne, tanie, każdy umie zrobić i łatwo dostać dowolne napięcia na różne potrzeby. Powinno się sprawdzić? Potrzebne sa jakieś inne elementy prócz tych 3 co wymieniłem?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Dużo strat na tych 3 elementach :) lepiej zrobić przetwornice. Dziwna sprawa z tym Twoim BMS-em, u mnie się w ogóle nie nagrzewa, mam inną wersję, może masz podrobione tranzystory? Bardzo często trafiały się tranzystory pięknie oszlifowane i wypalone na nowo z innym nadrukiem. Tak w mgnieniu oka towar nabiera na wartości, potem się człowiek dziwi że coś wybuchło mimo zapasu mocy.

Taka mała informacja, daje do myślenia:

http://www.elektroda.pl/r...c73900-330.html
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 22 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Tas , co cię podkusiło z tym BMS-em ??? .... dotychczasowy brak problemów :grin: .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Kurna, nawet mnie nie denerwuj, miałem sobie 2 ładowarki i żyłem jak król, ale nieee, zachciało mi się zmian.
Same problemy z tymi BMSami, a miało być pięknie i bezobsługowo :)

Tam nie może być podróbek, bo ta firma od BMSa jest duża, znana i z renomą. Ja muszę być tym problemem, a raczej sposób w jaki użytkuję tego BMSa.
Zamknięty w skrzynce, brak chłodzenia, do góry nogami, dynamiczna jazda itp itd. Zbiera się po prostu kilka sytuacji i skutkuje to tym co mam.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

No nie wiem wszędzie tną koszty, widziałem na własne oczy tony stabilizatorów które miały blaszkę o połowę cieńszą od standardowej, niby to groszowe oszczędności ale jednak, przy setkach, tysiącach, milionach sztuk daje już kwotę. Ja bym wymienił tranzystory na oryginalne IRFB3077. Te 200 stopni z powietrza się nie wzięło, tam musiało się dużo energii wytrącić na tranzystorach. Stojan w naszych silnikach 9C też jest zamknięty bez wymiany powietrza, odizolowany kilka milimetrów od zewnętrznej obudowy silnika i jakoś daje radę bez topienia się, dodam że tam dopiero wytrąca się moc, przy sprawności 89% z 4000W masz 440W traconą na nagrzewanie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Zrobiłem test, zamontowałem najbadziewniejszy wentylatorek jaki miałem, podłączyłem przez rezystor 540R 8W, nawet go nie dałem na BMSa tylko obok, żeby delikatnie go owiewało i mieszało powietrzem w skrzynce, a potem wyładowałem cały akumulator za jednym zamachem.
Temperatura - 50st...
Więc pierwszym problemem jest całkowity brak cyrkulacji powietrza w skrzynce i najpierw muszę to rozpracować.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Ja coś chyba głupi jestem. Możesz w paru słowach wytłumaczyć dlaczego układ, który teoretycznie służy do balansowania ogniw oraz odcięcia zasilania nagrzewa się tak strasznie? I jak rozumiem nagrzewanie jest proporcjonalne do ostrości jazdy (poboru prądu)? To jakie sumaryczne straty generuje taki bms?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Mnie się nie pytaj, tak jest i już :D

Skoro idzie przez niego te 60A to jakieś ciepło na tym małym radiatorku musi się odkładać.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

W sumie to co robi BMS podczas jazdy?
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Tas , co to za BMS .... programowalny ?? ... bo może te mosfety które powinny być w stanie ON to w tym modelu są kluczowane żeby średni prąd był np. 50A .. 60A itp .W klasycznych zabezpieczeniach jest stan ON lub OFF i nie bardzo widzę jakim sposobem może się taki MOSFE-t wygrzać do 200 stopni .To są oczywiście moje spekulacje bo nie widziałem tego ustrojstwa.Daj jakies foto lub model scalaka to się poprzyglądam.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

U mnie podczas jazdy BMS się grzeje, taką ma główną funkcję :D

Mój BMS jest tu:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2301

Od temperatury odlepił się przewód z pola P- i to unieruchomiło bajka prawdopodobnie go ratując przed trwałym uszkodzeniem :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

podlutuj przewody i spróbuj zmierzyć napięcie jakie bedzie na tych grzejacych sie tranzystorach w stanie przewodzenia przy pełnym obciązeniu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Podają w Parametrach rezystancję 20momów. To nie da 0.8W tylko 50W przy 50A. Przy takiej mocy wydzielanej w zamknięciu będzie się gotować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group