Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6" |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013
|
|
|
Znikło się temu fotku
Poklikałem i usunąłem przypadkiem. W każdym bądź razie była tam fotka szkaradnie przegrzanych przewodów |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013
|
|
|
tas, zamierzam zbudować pakiet 12s2p z baterii HK 5000mAh 4s1p 'hard-case' (takie jak Twoje.) Pytanie brzmi: czy Twoim zdaniem można by go ładować (przez złącza balansera) dwiema ładowarkami 6s (np. Accucel 6) po "półtorej" baterii, to jest całą baterię i pół drugiej każdą z ładowarek |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013
|
|
|
Dlaczemu "moim zdaniem"?
Możesz to ładować dowolnie jak by ci się nie podobało 10+2, 6+6, 8+4. Nie muszą być to te same ładowarki, nawet nie muszą mieć tej samej mocy. Odpowiednia kabelkologia i można ładować byle jak i byle czym. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Dlaczemu "moim zdaniem"? |
Masz wielkie (być może największe na tym forum) praktyczne doświadczenie z tymi bateriami, więc się z Twoim zdaniem liczę
To następne pytania - czy "rozbebeszałeś te 'hardcase'? Rozważam pakiet 13-14s i ewentualnie zakup BMSa (12s to troszkę za małe napięcie) i zastanawiam się czy da się np. z baterii 4s1p zrobić 2s2p... wtedy ładowarki 8s i 6s... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013
|
|
|
No rozkładałem je na części. Co w tym skomplikowanego rozłupać plastik i dobrać się do środka. Aleeeee... niezbyt "opłaca" się grzebać w środku tych aku. Zrób albo 12s albo 16s. Lepiej dołącz do grona użytkowników 16s bo więcej energii jest, nie grzebiesz z aku, używasz 2x accucell8 i masz do pełna naładowany akumulator w... 45min bez przepinania
Cóż chcieć więcej!
ps. Po pół roku użytkowania złącza do ładowania - działa to to idealnie. Polecam |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Lepiej dołącz do grona użytkowników 16s |
Rozumiem zalety pakietu 16s ale...
1. sterownik mam na 48V taki specjalny 2-biegowy do mojego silnika Crystalyte 407/4012
2. nie wiem jak by się zachował ten silnik przy wyższym napięciu
3. napęd mam na przód a jak wiesz za duży moment może być niebezpieczny dla widelca
to chyba zostanę przy konfiguracji 12s2p
PS. czekam na cd. opisu robienia skrzynki |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013
|
|
|
Przepioor napisał/a: | 3. napęd mam na przód a jak wiesz za duży moment może być niebezpieczny dla widelca |
Bardziej niebezpieczny może być moment... hamujący i próba hamowaniem silnika o sporej mocy może skończyć się..."wyprzedzeniem" roweru z górki
Chyba zbyt stresująca jazda z napędem z przodu, bo wieksza awaria sterownika i zwarcie faz silnika nie skończy się tylko na ostrym hamowaniu raczej... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 25 Wrz, 2013
|
|
|
Ładowanie "na złącze" w praktyce
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Ładowanie "na złącze" w praktyce |
Dobrze, że dodałeś to: "chyba" się nie da zrobić prościej,
bo oczywiście się da i nawet powinno.
Z pojazdu EV wyciągam kawałek kabla z wtyczką 230VAC i... wkładam do zwykłego gniazdka w ścianie i nie bawię się w żadne wyświetlacze i przyciski bo to zbędne
Jak na trasie brakuje prądu, to co zrobisz?
Oczywiście bajeruję jakąś sympatyczną Blondi w McDonaldzie i... wyciągam przedłużacz z bagażnika i my sobie gadu gadu, a wehikuł EV się ładuje.
Złącze DB25 jest dobre, ale do programowania AVRów w trybie DAPA, programatorem zrobionym z kilku oporników |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Ładowanie "na złącze" w praktyce |
Jak mi się wydaje, ładujesz tylko po złączach balansera?
Jak jest ustawiona ładowarka - czytałem w instrukcjach, (np. IMAX, Accucel 6) że w każdym trybie trzeba podłączać również kable prądowe ... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
Nie no, ładuję normalnie. Zauważ też, że złącze balancera - pierwszy i ostatni przewód ze złączki to to samo co MINUS i PLUS akumulatora.
Przez złącze idzie 14 przewodów balancera, a reszta to przewody linii głównej.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
No to rozumiem, ale jak widać na filmie, złącza prądowe ładowarki są puste (niepodłączone). Łączysz prądowe (+ i -) jakoś do ładowarek wewnątrz tego "pudełeczka" z ładowarkami ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
Te złącza główne są wyprowadzone (łączą się w środku z tymi od złącza ładującego) bo czasem jest potrzeba ładowania innych baterii niż tylko tych w rowerze |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 26 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
Aaaaaaa teraz wszystko jasne! Dzięki za oświecenie |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013
|
|
|
A te "buss-bary" widoczne na filmie, łączące kable prądowe baterii to po co? Dla ograniczenia 'spaggeti' z kabli? |
|
|
|
|
|