ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

Znikło się temu fotku :P
Poklikałem i usunąłem przypadkiem. W każdym bądź razie była tam fotka szkaradnie przegrzanych przewodów :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

tas, zamierzam zbudować pakiet 12s2p z baterii HK 5000mAh 4s1p 'hard-case' (takie jak Twoje.) Pytanie brzmi: czy Twoim zdaniem można by go ładować (przez złącza balansera) dwiema ładowarkami 6s (np. Accucel 6) po "półtorej" baterii, to jest całą baterię i pół drugiej każdą z ładowarek :?:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

Dlaczemu "moim zdaniem"? :P

Możesz to ładować dowolnie jak by ci się nie podobało 10+2, 6+6, 8+4. Nie muszą być to te same ładowarki, nawet nie muszą mieć tej samej mocy. Odpowiednia kabelkologia i można ładować byle jak i byle czym.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

tas napisał/a:
Dlaczemu "moim zdaniem"? :P

Masz wielkie (być może największe na tym forum) praktyczne doświadczenie z tymi bateriami, więc się z Twoim zdaniem liczę :wink:
To następne pytania - czy "rozbebeszałeś te 'hardcase'? Rozważam pakiet 13-14s i ewentualnie zakup BMSa (12s to troszkę za małe napięcie) i zastanawiam się czy da się np. z baterii 4s1p zrobić 2s2p... wtedy ładowarki 8s i 6s...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

No rozkładałem je na części. Co w tym skomplikowanego rozłupać plastik i dobrać się do środka. Aleeeee... niezbyt "opłaca" się grzebać w środku tych aku. Zrób albo 12s albo 16s. Lepiej dołącz do grona użytkowników 16s bo więcej energii jest, nie grzebiesz z aku, używasz 2x accucell8 i masz do pełna naładowany akumulator w... 45min bez przepinania
Cóż chcieć więcej!

ps. Po pół roku użytkowania złącza do ładowania - działa to to idealnie. Polecam :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

tas napisał/a:
Lepiej dołącz do grona użytkowników 16s

Rozumiem zalety pakietu 16s ale...
1. sterownik mam na 48V taki specjalny 2-biegowy do mojego silnika Crystalyte 407/4012
2. nie wiem jak by się zachował ten silnik przy wyższym napięciu
3. napęd mam na przód a jak wiesz za duży moment może być niebezpieczny dla widelca

to chyba zostanę przy konfiguracji 12s2p :roll:

PS. czekam na cd. opisu robienia skrzynki :wink:
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

Przepioor napisał/a:
3. napęd mam na przód a jak wiesz za duży moment może być niebezpieczny dla widelca

Bardziej niebezpieczny może być moment... hamujący i próba hamowaniem silnika o sporej mocy może skończyć się..."wyprzedzeniem" roweru z górki :lol:
Chyba zbyt stresująca jazda z napędem z przodu, bo wieksza awaria sterownika i zwarcie faz silnika nie skończy się tylko na ostrym hamowaniu raczej...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Wrz, 2013   

Ładowanie "na złącze" w praktyce

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

tas napisał/a:
Ładowanie "na złącze" w praktyce

Dobrze, że dodałeś to: "chyba" się nie da zrobić prościej,
bo oczywiście się da i nawet powinno.
Z pojazdu EV wyciągam kawałek kabla z wtyczką 230VAC i... wkładam do zwykłego gniazdka w ścianie i nie bawię się w żadne wyświetlacze i przyciski bo to zbędne :lol:

Jak na trasie brakuje prądu, to co zrobisz?
Oczywiście bajeruję jakąś sympatyczną Blondi w McDonaldzie i... wyciągam przedłużacz z bagażnika i my sobie gadu gadu, a wehikuł EV się ładuje.

Złącze DB25 jest dobre, ale do programowania AVRów w trybie DAPA, programatorem zrobionym z kilku oporników :cool:
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

tas napisał/a:
Ładowanie "na złącze" w praktyce

Jak mi się wydaje, ładujesz tylko po złączach balansera?
Jak jest ustawiona ładowarka - czytałem w instrukcjach, (np. IMAX, Accucel 6) że w każdym trybie trzeba podłączać również kable prądowe ... :shock:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

Nie no, ładuję normalnie. Zauważ też, że złącze balancera - pierwszy i ostatni przewód ze złączki to to samo co MINUS i PLUS akumulatora.
Przez złącze idzie 14 przewodów balancera, a reszta to przewody linii głównej.

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

No to rozumiem, ale jak widać na filmie, złącza prądowe ładowarki są puste (niepodłączone). Łączysz prądowe (+ i -) jakoś do ładowarek wewnątrz tego "pudełeczka" z ładowarkami ? :grin:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

Te złącza główne są wyprowadzone (łączą się w środku z tymi od złącza ładującego) bo czasem jest potrzeba ładowania innych baterii niż tylko tych w rowerze :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 26 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

Aaaaaaa teraz wszystko jasne! Dzięki za oświecenie :lol:
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

A te "buss-bary" widoczne na filmie, łączące kable prądowe baterii to po co? Dla ograniczenia 'spaggeti' z kabli? :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group