Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Sterownik BLDC 3 biegowy ? |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013 Sterownik BLDC 3 biegowy ?
|
|
|
Poszukuję sterownika (lub info gdzie można kupić) do silnika BLDC w którym przełącza się biegi ? Widziałem raz na jakimś filmiku . Ale nie mogę teraz znaleźć a nawet nie wiem jak to poprawnie szukać .
Wydaje mi się że to działa na zasadzie takiej że tym przełącznikiem jakby się przełącza napięcie na wyższe np o 12V lub niższe tym samym zwiększając zakres obrotów silnika ale mogę się mylić (jakaś przetwornica w środku jest?) .
Może ktoś bardziej światły w temacie mnie oświeci co do tego zagadnienia . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Zazwyczaj w sterownikach są 2 progi które można włączyć. W drogich sterownikach sa one programowalne, czyli mozna ustawić sobie np 75% i 100%. W innych sterownikach te progi sa stałe i można je aktywować zwyczajnym przyciskiem |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Zazwyczaj w sterownikach są 2 progi które można włączyć. W drogich sterownikach sa one programowalne, czyli mozna ustawić sobie np 75% i 100%. W innych sterownikach te progi sa stałe i można je aktywować zwyczajnym przyciskiem |
W jakimś filmiku widziałem 3 biegowy . Wyglądało to tak jakby ruszał na 1 biegu potem się rozpędzał i przełączał na następny a potem na następny . Wiadomo na jakiej zasadzie to działa ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
A nie był to MID ze sekwencynymi biegami? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | A nie był to MID ze sekwencynymi biegami? | Nie był to silnik w kole a trzy-pozycyjny pstryczek elektryczek na kierownicy przy manetce . |
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Pią 05 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Do czegoś taki przycisk musi służyć ... http://www.bmsbattery.com...switch-kit.html
Myślę, że chodzi tutaj o progi ograniczenia prędkości przy maksymalnym wychyleniu manetki.
Taki ogranicznik sekwencyjny (3 położeniowy, 3 progowy).
Coś podobnego mają sterowniki Bestmotor (na maxev.pl) do których podpięty jest panel LED.
Tam przyciskami (na tym panelu) też można ustawiać kilka (3) prędkości przy maksymalnym wychyleniu manetki o ile dobrze kojarzę. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Tak
To są sterowniki na PCB EB2xx tylko wersja czujnikowa i nowsze PCBEB3xx wersja czujnikowa i bezczujnikowe.
jest możliwość ustawienia 3 lub 4 zakresów prędkości przez zwieranie odpowiednich pinów do masy.
pozycja I ,II,III możliwość ustawienia prędkości od 0 do 120% |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
tomson dostępne jest to gdzieś ? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Te sterowniki co pokazywałem na forum maja taką opcję
Mam PCB do złożenia sterownika na 6,12,18 lub 24 mos
Na tranzystorach IRFB4110PBF a w PCB są kondensatory 100V także spokojnie można do tych 80V użytkować.
W sterowniku jest wyprowadzone standardowo złącze do CA ,programowania,manetki i hamulca mogę wyprowadzić do zmian prędkości i wstecznego.
Jak coś to pisać na priw |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Cytat: | ... możliwość ustawienia prędkości od 0 do 120% |
Do 120% ?? Jakim cudem ? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Wzrost prędkości był bardziej jak silnik był nie obciążony bo na obciążeniu to mała różnica była ale była Trochę chyba zmienia się stromość przebiegu sterującego i minimalnie wartość średnia napięcia jest wyższa.Na ustawieniu na 100% miałem 38.4km/h a na 120% miałem 41.3km/h koło w powietrzu. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Ale za to jak to brzmi. 120% MOCY |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013
|
|
|
Zdaje się taki sterownik mam:)? Podepnę się pod topic... a jak jest z guzikiem cruise control? bo akurat czegoś takiego nie mam a myślę bo mnie łapa boli od sterowania manetino? DObrze żeś powiedział o tych capsach na 100V. Nie chaialo mi siędemontowac i rozkręcać aby sprawdzić... Max napięcie jakie dałem to 84V. Pytanie ogólne da sie podłaczyć łatwo ( wymiana capsow) 120V? No a ten wzrost prędkości rośnie pewnie dość proporcjonalnie do napięcia. Przy tych 100V już pewnie da sięwyaźnie zaważyć:)
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pią 05 Lip, 2013
|
|
|
U mnie w sterowniku jest tak, ze mam mozliwosc ograniczenia mocy ale wtedy spada nie tylko predkosc maks ale rowniez wyraznie spada przyspieszenie. I tu pytanie czy mozna zrobic tak aby wyregulowac to jedyne ograniczenie poniewaz uwazam ,ze sporo za duzo ogranicza prady i rower nie jedzie wogole... |
|
|
|
|
|