ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Maksymalny prąd baterii
Autor Wiadomość
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   Maksymalny prąd baterii

Witam, mam pytanko odnośnie w jaki sposób sprawdzić jaki maksymalny prąd może oddać bateria.

Mam w swojej konstrukcji baterię 48V 12Ah. Według tego co kupowałem u chińczyka w BMS batery, powinna dawać 30 A non stop a chwilowo 60 A. Jednak pikacz pokazuje mi, że maksymalny prąd jaki silnik bierze to 20 A :( Rozumię że przy prędkości maksymalnej silnik może brać tyle, bo np nie potrzebuje więcej, ale przy rozruchu lub pod górkę powinien brać 30A albo i więcej. A tu nic :( Ciekaw jestem czy to jest wina sterownika, który ogranicza prąd do 20A czy może mi sprzedali taką baterie.

Mogę kupić nowy sterownik, ale najpierw chciałbym sprawdzić czy to ma w ogóle sens. Pomóżcie co tu podłączyć i jak żeby nie zepsuć baterii i sprawdzić maksymalny jej prąd.
Ostatnio zmieniony przez Śro 10 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Jeśli pod górkę napięcie baterii przysiada to jest jej wina, a jeśli nie to sterownik ogranicza prąd silnika. Jeśli sterownik ogranicza to raczej nic nie szkodzi(takie zabezpieczenie), chyba że zależy Ci na większej mocy, ale na pewno dla silnika ograniczenie prądu zrobi dużo lepiej, niż jego brak.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Miałem to samo . Tylko u mnie było 15-16A i nic więcej .
Działa po prostu ograniczenie prądowe sterownika . Po "tuningu" sterownika pikacz pokazywał nawet 57A z tej samej baterii . :lol: Tu opis problemu http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Śro 10 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Napięcie w ogolę nie przysiada po górkę ani podczas ruszania. A prąd idzie na maxa nawet jak bateria jest już na wykończeniu tzn. napięcie jest blisko 42V.

Swoją drogą to ta bateria mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła, bo potrafi oddać około 13 Ah, a miał mieć tylko 12Ah.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Podłącz na chwilę do baterii obciążenie przez amperomierz, które powinno pobrać prąd, który cię interesuje. Do paru sekund, nawet 60A powinien wytrzymać bez awarii. Zorientujesz się czy bateria jest trafiona, czy to ogranicza kontroler.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

A jak zrobiłeś ten tuning sterownika ? Bardzo to jest skomplikowane ? Może bym to zrobił i wtedy miał bym jasność.

zeeltom, problem w tym, że nie wiem co podłączyć, na 48 V to tylko mi żarówki przychodzą na myśl do podłączania, ale to trochę by ich trzeba było :D
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Można by spróbować obliczyć i nawinąć jakiś "grzejnik" z drutu oporowego i wrzucić to do wody, tylko trzeba uważać, aby nie pobrać za dużego prądu. Kiedyś testowałem tak prądnice od elektrowni wiatrowej.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

dezmol napisał/a:
A jak zrobiłeś ten tuning sterownika ? Bardzo to jest skomplikowane ? Może bym to zrobił i wtedy miał bym jasność.

zeeltom, problem w tym, że nie wiem co podłączyć, na 48 V to tylko mi żarówki przychodzą na myśl do podłączania, ale to trochę by ich trzeba było :D

Łatwizna . Przeczytaj od końca 1 strony z tego linka co Ci podałem to sam zrobisz jeśli masz podobny sterownik .
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

do testów są najlepsze żarówki mam kupione żarówki 24V 100W i łączę je szeregowo równolegle.
A sterowniki do silników 3F trochę inaczej się zachowują niż DC bo te nowsze to mają sterowanie wektorowe prądu i prąd zależy nie tylko od obciążenia ale i od prędkości przy tym obciążeniu.Przy podjeździe pod górkę z mała prędkością jak dodam gazu silnik pobiera 19A i nie więcej ale jak jadę rozpędzony pod tą górkę to silnik pobiera 23A i mam większą prędkość
Maksymalnie pobiera do 26,5A a mam silnik Crystalyte Ht2425 zasilany z 15 ogniw LiFePO4.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Pykacz napisał/a:
dezmol napisał/a:
A jak zrobiłeś ten tuning sterownika ? Bardzo to jest skomplikowane ? Może bym to zrobił i wtedy miał bym jasność.

zeeltom, problem w tym, że nie wiem co podłączyć, na 48 V to tylko mi żarówki przychodzą na myśl do podłączania, ale to trochę by ich trzeba było :D

Łatwizna . Przeczytaj od końca 1 strony z tego linka co Ci podałem to sam zrobisz jeśli masz podobny sterownik .


Ale robienie z 16A sterownika koksu na 60A to nie jest najlepsiejszy pomysł :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Chodzi tylko o pogrubienie tych dwóch ścieżek ??
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

tas napisał/a:
Pykacz napisał/a:
dezmol napisał/a:
A jak zrobiłeś ten tuning sterownika ? Bardzo to jest skomplikowane ? Może bym to zrobił i wtedy miał bym jasność.

zeeltom, problem w tym, że nie wiem co podłączyć, na 48 V to tylko mi żarówki przychodzą na myśl do podłączania, ale to trochę by ich trzeba było :D

Łatwizna . Przeczytaj od końca 1 strony z tego linka co Ci podałem to sam zrobisz jeśli masz podobny sterownik .


Ale robienie z 16A sterownika koksu na 60A to nie jest najlepsiejszy pomysł :P

Ale skuteczny . :lol: Wiadoma rzecz że chciałem dołożyć tylko z 15 do 20A a że wyszło więcej to co ja za to mogę . :lol:
A tak na poważnie to tak wystarczy pogrubić bocznik trochę . W moim przypadku pogrubienie o jedną żyłkę drucika miedzianego 0,2mm dodało koksu do 26A i tak było za dużo ale sprawdzić sprawdziłem czy bateria daje więcej .
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Dzięki Pykacz, Teraz jest tak jak powinno. Pogrubiłem te dwie ścieżki i dodałem drucik. Teraz pikacz pokazuje mi 53A i rwie mój konik jak szalony. :D jedyny problem to taki, że muszę wyłącznik na mocniejszy wymienić bo ten po jednym takim starcie przy drugim się wyłącza :D
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

Rozumiem że chwilowo pobiera Ci te ponad 50A ? Wiesz teraz silnik jest bardziej przeciążony , sterownik też no i bateria oczywiście .Sprawdź czy się ten cały majdan za bardzo nie grzeje teraz . No bo wszystko "dokoksowałeś" ale już np radiatora do silnika ,sterownika i baterii nie dodałeś prawda . Wszystko musi być w normie nic nie może być gorące ani bardzo ciepłe a bateria może być obciążona nie bardziej niż producent przewidział bo jej żywotność spadnie a to największy koszt w razie wymiany .
A tak w ogóle to cieszę się że i ja w końcu mogłem komuś w czymś pomóc . :cool:
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 10 Lip, 2013   

50 A to tylko na czas ruszania z piskiem opon jest :D Po prostej silnik bierze od 20 do 25 A Czyli wszystko w normie. Teraz osiągam pełne 50km/h. Jutro może jakiś teścik zrobię jak to się mocno wszystko grzeje na dłuższym odcinku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group