ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower z silnikiem+alternator?
Autor Wiadomość
DNF
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Sty, 2007   Rower z silnikiem+alternator?

Witam.
Jest to moj pierwszy post wiec chce sie goroca przywitac z cala ekipa.
Dzien dobry.
Zastanawiam sie od dluzszgo czasu nad konstrukcja roweru z alternatorem.
Chce aby w moim rowerze byla taki uklad. Rozpedzam rower az wzbudzi sie pradnica i zacznie napedzac silnik. Wtedy juz tylko jazda na silniku.
Co o tym sadzicie i jakie widzicie w tym wady. Wydaje mi sie ze tutaj mozna zastosowac silnik na 230V
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Sty, 2007   

Witam nowego kolegę
Po tytule myślałem że chcesz, jak jak kombinowałem, zasilić alternator falownikiem i użyć go jako silnika. Ale widzę tu bardziej próbę zbudowania perpetum mobile :) . No bo pomyśł, nawet sam sprzężony układ prądnica silnik musiałby mieć 100% sprawności żeby raz rozpędzony sam się zasilał i kręcił. Takiej sprawności jak na razie nie mają ani prądnice, ani silniki. A ty oczekujesz od takiego układu żeby jeszcze oddawał energię poruszając twój rower. Niestety bez dorzucenia tej energii do układu nic się nie ruszy. Wychodziłoby że musiałbyś wkładać więcej pracy w pedałowanie dla zasilenia silnika, niż gdybynie było żadnego wspomagania.
Silnik 220V to nie najlepszy pomysł, napięcie jednak trochę niebezpieczne jak na zastosowanie w rowerze, ale większym problemem może sie okazać kontrola obrotów a więc i prędkości. Samo przetworzenie napięcia ze stałego 12V na przemienne 220V dałoby się załatwić przetwornicą UPSo-podobną. Ale to co można kupić nie zapewnia kontroli częstotliwości a więc i obrotów.
Mam nadzieję że nie porzucisz pomysłu zbudowania roweru elektrycznego. Jeśli przejrzysz forum zobaczysz że są trochę prostsze, skuteczniejsze i na dobrą sprawę też tańsze metody. Powodzenia
 
 
DNF
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Sty, 2007   

Tak. tyle ze dobry silnik na 24V i np 250W to koszt ok 100zl. Co i tak da malutka predkosc.
Jesli mowisz ze to Perpetum Mobile to ja nie rozumiem zasady dzialania hulajnog ktorych silniki sie wzbudzaja dopiero przy predkosci np 10km/h i tak juz jada.
Na forum sie duzo rozgladalem i widze jak koledzy wkladaja w to naprawde duzo kasy i sily.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Sty, 2007   

W takim razie może nie do końca zrozumiałem twój pomysł.
Ale w gruncie rzeczy masz rację, tak bez kosztów tego się w miarę składnie nie da zrobić. Choć okazje się zdarzają i da się przy odrobinie cierpliwości wyrwać taki silnik na allegro za jakieś 50zł.
 
 
DNF
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Sty, 2007   

A moze mi ktos wytlumaczyc jak dzialaja hulajnogi ktore po rozpedzeniu do 10km/h jada same. Czy moze ja zle zrozumialem zasade dzialania. Tzn ze dopiero po rozpedzeniu do takiej predkosci mozna wlaczyc silnik i jechac na akumulatorze. Takie hulajnogi widzialem z 4-5lat temu.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Sty, 2007   

Chodzi o to, że te hulajnogi nie mają regulacji obrotów i włączenie prądu bez wcześniejszego jej rozpędzenia szybko doprowadziłoby do zniszczenia silnika. Pomiar pewnie wygląda w ten sposób, że silnik pracuje jako prądnica i na tej podstawie obliczany jest moment załączenia napędu.
 
 
DNF
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Sty, 2007   

Czyli akumulator tam tez jest..:) Ok wszystko jasne.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

W tych rowerach i hulajnogach (ale przy miejszej prędkości) jest zamontowany magnes i czujnik (na kole lub na pedałach). Układ ten przy określonych prędkościach załącza sterownik, który steruje pracą silnika, wówczas dźwignią przyspieszenia regulujemy prędkość (najczęściej).
Silnik elektryczny tu występuje jako wspomagający, ze względu na homologację. Tu nie ma mowyo żadnej prądnicy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

Marucha79 napisał/a:
Chodzi o to, że te hulajnogi nie mają regulacji obrotów


Te najprostsze nie mają, hulajnoga którą miałem posiadała - i to był kolejny dobry organ transplantacyjny:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group