|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Aerodynamika naszych pojazdów |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013
|
|
|
Witam dzisiaj zrobiłem ponownie trasę testową bo ładna pogoda i prawie bezwietrznie.Postanowiłem sprawdzić zużycie energii przy aerodynamicznej pozycji rower klasyczny pozycja pochylona jak kolarz na lemodkach to nic że ludzie patrzyli na mnie jak na wariata Przejechałem tak tym samym rowerem z tymi samymi ustawieniami kilka dni wcześniej warunki takie same jazda jednak cały czas ze wspomaganiem przejechałem trasa ta sama 15 km przyjechałem na rozładowanym do 11V akumulatorze właściwie jakieś 500metrów przed domem nie miałem juz prądu.
Dzisiaj Większość trasy jechałem na samym silniku w pochylonej pozycji pomagałem trochę głównie po górkę i prądu mi jeszcze zostało chociaż pozycja mogła by być lepsza bo musiałem oczywiście trzymać manetkę kciukiem i nie mogłem położyć się jak na lemodkach oceniam że pochylona pozycja zmniejszyła zużycie prądu o mniej więcej jedną czwartą na 15 km |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
tomek701 napisał/a: | oceniam że pochylona pozycja zmniejszyła zużycie prądu o mniej więcej jedną czwartą na 15 km |
Między innymi do pola powierzchni (czołowej natarcia) proporcjonalnie te opory powietrza się mają,
więc to możliwe, bo bez mała być może o tyle się zmniejszyła jak się pochyliłeś
Jak przez taki prosty zabieg zaoszczędziłeś 25% to... nie potrzebujesz odzysku 10% z chińskich sterowników, bo bardziej opłaca się poświęcić ta kasę na owiewkę niż drogie baterie (bo muszą być lekkie żeby wziąć ich więcej) tylko po to aby tą energią napędzać (pchać) powietrze |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Fajnie tylko czemu mu tak szybko kręcą się pedały ??? |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Bo to ostre koło jest. |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
Temat poboru mocy i co na niego wpływa jest bardzo interesujący. Na tym filmiku dobrze widać jak niewiele mocy potrzeba w aerodynamicznym pojeździe aby zapierniczać |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
Aby jechać zgodnie z przepisami aerodynamika nie ma tak wielkiego wpływu przy 25 km/h |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017
|
|
|
no to ja sie zapomniałem coś robiąc ostatnie 800km mało kiedy poniżej 25km/h e-bajkiem, a 1/3 tego w mieście. No to jakie pomysły jeszcze co do owiewki i aerodynamiki? u mnie najlepiej sprawdza sie pochylanie glowy aż do dołu - nie patrząc na jezdnie i robienie garba, ale to niebezpieczne, oraz kładzenie ręki w pozycji lemondki, bo drugą musze tryzmać na manetce, zyski mam z 2km/h, niestety mnie to nie zadowala, myślałem o owiewce z jakiegoś moto |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|