|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
TranzX - brak wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
no1cat [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sie, 2013 TranzX - brak wspomagania
|
|
|
Witam. Trafił mi sie ostatnio do naprawy rower elektryczny. Jest to mój debiut w tej dziedzinie dlatego potrzebuje małego wsparcia. Rower jest na systemie TranzX, silnik bezszczotkowy, na kole przednim, 250W, sterowanie sprzętem odbywa się automatycznie, czyli bez manetki. Niestety wspomaganie nie działa jak powinno, żeby nie powiedzieć wcale. Po włączeniu systemu wyświetlacz pokazuje pełne naładowanie aku, prawidłową prędkość, jest możliwość przełączania trybów ale podczas jazdy nic się nie dzieje. Sporadycznie, w trakcie hamowania pedałami, albo bardziej przy szybkim szarpnięciu nimi do tyłu silnik na chwilę zaskoczy, na sekundę, dwie max trzy.
Najbardziej podejrzany wydaje mi się sterownik/kontroler ale po kolei. Z tego co na razie udało mi się ustalić to wiązki przewodów są sprawne, akumulator doprowadza prąd do sterownika, halotrony, o ile je dobrze sprawdziłem reagują. Tu właśnie miałem wątpliwości. Halotrony powinny dawać zmienny odczyt napięcia przy kręceniu kołem. Przy sprawdzaniu korzystałem z zasilania wbudowanego nie podłączałem halotronów zewnętrznie, napięcie było stałe, ok. 4,7V, zmieniało się tylko przy kręceniu kołem wstecz. Czy to norma? Kolejna zastanawiająca rzecz to czujnik tensometryczny (jeżeli dobrze go zidentyfikowałem) przy tylnej zębatce. Po wyczyszczeniu czujnika i naciągnięciu łańcucha miałem wrażenie lekkiej poprawy, silnik łapał częściej ale dalej praca nie trwała dłużej niż perę sekund. Jest jakaś metoda na sprawdzenie takiego czujnika albo zastąpienie go?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013
|
|
|
A akumulator nie "siada" pod obciążeniem ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
no1cat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013
|
|
|
Napięcie jest stałe, nie zmienia się podczas jazdy. Przejechałem rowerem kilkaset metrów i po dłuższej jeździe wyświetlił się błąd Error 1. W instrukcji nic interesującego na ten temat nie znalazłem:
http://tranzxpst.com/file...rror_code_1.pdf
ale w kroku trzecim sugerują uszkodzenie kontrolera na podstawie mrugającej diody na nim. Faktycznie dioda mruga, myślałem że objaw normalnej pracy, okazuje się że niekoniecznie. To tylko potwierdza moje pierwsze przypuszczenia |
|
|
|
|
SP4XYD
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2013 Posty: 18 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013
|
|
|
Zrób jeszcze tzw. kalibrację sterownika.Rower musi stać kołami na podłożu, koła wycentrowane i ten czujnik "hakowy" z tyłu dokręcony.Przytrzymujesz przycisk podświetlenia na panelu, aż wyświetli "cal 41 1 np." Zobacz czy pomoże.Też kombinowałem ze sterownikiem Tranz-X, ale poległem , jest teraz do odstąpienia w dziale "Ogłoszenia" |
|
|
|
|
no1cat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013
|
|
|
Zapomniałem napisać ale tego też próbowałem. Tak dla pewności z 50 razy Jutro zabieram się do szczegółowego sprawdzenia sterownika |
|
|
|
|
SP4XYD
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2013 Posty: 18 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
Aha, z tego czujnika "tensometrycznego" wychodzi napięcie stałe, podobnie jak z manetek
halotronowych.Procesor sterujący wszystkim na pewno siedzi w module wyświetlacza, ma on chyba też możliwość programowania z PC .Idą do niego także impulsy z halotronów silnika ,proporcjonalne do prędkości.Jest tam jeszcze jeden,szósty przewód(zazwyczaj jest 5 od halotronów w tych silnikach)-nie wiem do czego być może jest od czujnika temperatury wewnątrz silnika.Mój silnik TranzX pracuje bez problemu z typowym chińskim kontrolerem. Powodzenia i daj znać o postępach. Jeżeli potrzebował byś ten czujnik "hakowy" ,ew. całość to pisz na PW. |
|
|
|
|
MARCVS
początkujący Montego Ambition
Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014
|
|
|
Witam
U mnie w rowerze z systemem TranzX ES504 oraz wyświetlaczem DP03 (instalacja 24V)
Wyświetla się: ,,3 ERROR''
Z instrukcji wyczytałem że to może być awaria sensora TMM4
Czyli jak to określiliście, czujnik hakowy
Poczytałem różne zachodnie fora i porady serwisowe i wyczytałem, że może to być wina wyciągniętego łańcucha.
od jutra biorę się za przegląd mechaniki, czyszczenie czujnika przy suporcie i wymianęłańcucha.
Jeśli jednak to nie pomoże, to byłbym zainteresowany zakupem tego czujnika hakowego
Czy propozycja kolegi o zakupie tegoż czujnika jest dalej aktualna? |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
|
MARCVS
początkujący Montego Ambition
Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014
|
|
|
Po wymianie czujnika napięcia łańcucha rower napęd działa bez zarzutu.
Jednak przy większym wysiłku, np pod górę lub na dużym biegu po kilku sekundach się wyłącza
Czy to jakiś rodzaj termika?
Czy w innych rowerach tego typu też tak jest?
Bo jeśli nie, to będę musiał szukać przyczyny.
Na razie jeżdżę w ten sposób, że przed wyłączeniem zaczynam lżej pedałować lub zrzucam bieg i wtedy się nie wyłącza. |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014
|
|
|
A sprawdzałeś temperaturę silnika? W jednym z moich jest coś w środku i wyprowadzone dwa przewody dodatkowo. Gdy silnik się przegrzewał, to układ się wyłączał. Trzeba było odczekać, by silnik ostygł. Prawdopodobnie siedzi tam termik.
Również może siedzi jakieś zabezpieczenie w kontrolerze i przy wyższej temperaturze się wyłącza. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Wyświetla mi sie error 5 w moim rowerze union z tranzxem na pokładzie. Podesłałby ktoś rozpiskę kodów błędu do tranzxa? |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016
|
|
|
5ERROR ogarnąłem, wtyczka silnika była cała w wodzie, wymieniłem piny, zrobiłem na zewnetrzną kostkę i silnik pojechał.
Teraz dla odmiany zapala mi się 4ERROR
https://issuu.com/rowery/docs/instrukcja_tranzx_pst
Czujnik pedałowania na łożysku pedału nie działa.
Pojazd ma potencjał
energetyczny, który wystarcza na ok. 1-2 m.
Niestety mam pewien problem. Odłączając czujnik PAS rower nie widzi błędu.
, a podczas pedałowania działa normalnie, tylko miga po chwili error, ale rower wspomaga. WYgląda, że chyba chodzi o ten pas po numerze błędu.
Odłączając czujnik ten przy tylnej piaście zapala się error 2. WIęcej czujników nie ma. Domniemam, że czujnik PAS jest sprawny, bo wspomaganie rusza. Wygląda na uszkodzenie czujnika z tyłu. Wspomaganie jednak działa, ale tak, jakby chciało, a nie mogło
Jak ktoś ogarniał rower tranzx, to fajnie, gdyby mi pomógł.
Docelowo chciałem przerobić tego tranzxa na 36V i latałby 40km/h + li-ion pack 17Ah 36V, bo i tak nie mam ładowarki na 24V. Na szybko można ichargerem podładować kilka razy. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016
|
|
|
Znalazłem swój opis kalibracji , też error był ale czy 4 nie jestem pewien .
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#79996
Err4 to czujnik pas-magnesiki , jak się da to impulsy spróbuj zmierzyć , wyreguluj odległość , śmieci z magnesików . |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
czy ktos rozwiazal error 1 ? silnik trzeszczy i wchodzi w drgania , wyswietla sie prawidlowa predkosc ( wedle opisu jest to blas tego wlasnie czujnika predkosci) |
|
|
|
|
Rafał Rynkieicz
początkujący gucio
Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 30 Skąd: internrtu
|
Wysłany: Pią 11 Maj, 2018
|
|
|
Wrazie potrzeby posiadam czesci do tranzx |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|