ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Wto 15 Kwi, 2014
Wymiana
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 29 Sie, 2013   Wymiana

..............
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

Opis bardzo elegancki, ze swojej strony dodam że gdyby się nie dało łatwo ściągnąć pokrywy z silnika(tak było w moim przypadku) to należy to zrobić dużym ściągaczem do łożysk. Chińczycy uszczelniają pokrywy silikonem, który bardzo mocno trzyma. Luzujemy pokrywy od strony tarczy, z drugiej zakładamy ściągacz, najlepiej trójramienny, kręcimy aż pokrywa zeskoczy, dalej już łatwo idzie.

2014-02-10-082.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1164 raz(y) 6,17 MB

2014-02-10-091.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1482 raz(y) 6,48 MB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Garść przydatnych informacji:

1. Po wymianie przewodów zasilających na grube - znacznie trudniej przecisnąć pozostałe przewody halli. Dlatego proponuję zamienić je na przewody-żyły spotykane w przewodzie telefonicznym. Są niezwykle cienkie, wytrzymałe oraz śliskie i bardzo łatwo przecisnąć je przez oś. Dodatkowo mają małą średnicę i pozostaje sporo luzu, np możemy spokojnie upchać jeszcze dodatkowe 3 przewody od czujnika temperatury.

2. Musisz unieruchomić przewody opaskami zaciskowymi - inaczej się wypracują od wstrząsów.

3. Koniecznie zalej oś silikonem. Uszczelnij też nim pokrywę przed przykręceniem.

4. Przy okazji prac z okablowaniem - Dbaj o simeringi (czarne uszczelki łożysk). Jeśli ulegną uszkodzeniu - woda dostanie się do łożyska i go uszkodzi, a następnie wleje się do silnika. Dobrym nawykiem jest solidne nasmarowanie przestrzeni między łożyskiem, a simeringiem gęstym smarem typu Towot. Okresowo kontroluj stan simeringów - na oznaki zużycia lub uszkodzenia - koniecznie wymień je na nowe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014   

Ja u siebie juz Dallasy prubowałem. Niestety silnik-sterownik tak "sieje" zakłuceniami że odczyty miałem tylko
na postoju - jeżdzie luzem . Filtr RC na zasilaniu Dallasów dałem i
nic . Oporniki podciągające 1k i też zrywa odczyty , zasilanie 3 przewodowe.
Do odczytywania używałem Power Analzera z HK i prostego układziku na
Atmega8 :
http://www.elektroda.pl/r...ic811706-0.html
http://www.hobbyking.com/...datalogger.html

Jakby porządny kabelek ekranowany 2 żyły z zasilaniem dać w jednym kawałku
to może by pomogło , ale ekrany są grubsze i przez ośke nie przelezie .
Mam teraz zamontowane 3x dallas : na uzwojeniu , blasze stojana i w powietrzu.
Max temperaturka była na uzwojeniu 102 stopnie , średnia 60-80 stopni.
Silnik 9C , sterownik sinus 30A 48V
Najpierw radzę zrobić testy czy nie bedzie zakłuceń . Puścić przewody tak jak
mają iść do silnika i na końcu przy silniku na zewnątrz dac Dallasa.

Ja przy okazji przeglądu silnika zamiast DS dam LM35 czujnik analogowy na uzwojeniu.
Ale jak coś znajde o zakłuceniach DS to sprubuje jeszcze powalczyć.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Jakiej maksymalnej grubości przewody zasilające cewki można pomieścić?
Dlaczego w poradniku użyto podwójnych kabelków?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Są podwójne, bo:
- są za darmo :)
- są proste do zdobycia, każdy je ma
- są łatwe do montażu
- wytrzymują ogromne prądy (60A+)
- zajmują mało miejsca (bo są w teflonie)
- ułatwiają przeciskanie innych przewodów

Same zalety i zero wad :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

Przykładowe zdjęcie pokazujące, że mimo podwojonych przewodów zasilających wewnątrz osi jest wystarczająco miejsca by dać dodatkowe 6 przewodów na różne dodatkowe potrzeby (jest miejsce na co najmniej 8 ).


- 6szt przewodów zasilających (3 pary)
- 5szt przewodów od halli
- 6szt dodatkowych przewodów

Instrukcja:
1. Wyjmij wszystkie przewody, wyczyść oś z kleju i izolacji
2. Wprowadź przewody od halli
3. Wprowadź po kolei 6 przewodów fazowych
4. Przeciskaj po jednej żyle przewodu telefonicznego między przewodami.

W ten sposób do każdego silnika da się dołożyć 4-8 dodatkowych przewodów (żyły z przewodu telefonicznego).

Pamiętaj, że podczas wymiany swoich przewodów bardzo polecane jest dodanie kilku na zapas na potrzeby monitoringu temperatury (nawet, jeśli w tej chwili nie masz w planie takiego zabezpieczenia montować).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 41
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014   

Poddałem swój silnik powyższej przeróbce .
Przewody fazowe podwójnie , standardowe od hali wymienione na takie ze skrętki komputerowej, + 2 dwa do czujnika temperatury + weszło 6 zapasowych .
Był jeszcze luz ,ale więcej nie pchałem. :smile:
Skręciłem , uszczelniłem i odpaliłem dziś testowo. Kręci się chyba normalnie.
Chyba, bo coś wadzi wewnątrz. Podejrzewam ,że ociera sylikon którym sa poklejone przewody od hali na uzwojeniu. Trzeba rozebrać.
Ale druga rzecz która mnie bardziej niepokoi : zanim silnik ruszy do przodu delikatnie szarpie do tyłu (przy powolnym wychylaniu manetki).
Nie wiem czy było tak wcześniej.

Czy to normalne?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014   

Mogę się mylić, ale.... sterownik wygląda jakby wyłączył sterowanie czujnikowe i przełączył się na bezczujnikowe. Zrób test halli, jeśli wszystko będzie ok to objaw można by zignorować. Ale może wynikł problem z nimi.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 41
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Wygląda na to ,że czujniki do wymiany.
Po podłączeniu 5 V na każdym z hali pokazuje się 5V ,bez zmian napięcia.
Dodatkowo pomiędzy przewodami czujników hall są przejścia...
Co zrobiłem zle :???: ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Sprawdź przejście miedzy:
Poszczególnymi przewodami halli, a obudową silnika
Poszczególnymi przewodami halli, a fazami

Najbardziej prawdopodobny jest 'strzał' napięcia z przeciętej izolacji jakiegoś przewodu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 41
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Przejścia sa tylko pomiedzy czujnikami. Może obudowa je przetarła , chociarz przy wczorajszych testach silnika krecił się tylko chwilę.
Jutro będzię czas to rozbiorę silnik. Tak czy inaczej halle do wymiany.
Cały czas pod górę :cry:
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Czym proponujecie przymocować czujnik temperatury :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Ja mocuję klejem silikonowym termo przewodzącym Fujik. Można by przymocować silikonem żaroodpornym, ale trzeba to zrobić z głową, tzn użyć go mało, bo on słabo przewodzi i będzie fałszować.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
radwan 
młodzik


Wiek: 41
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 72
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Fujik najtańszy nie jest.
Coś takiego zda egzamin? Parametry wyglądają ok.
http://allegro.pl/klej-te...4502662633.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group