Przesunięty przez: tas Wto 15 Kwi, 2014 |
Wymiana |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 29 Sie, 2013 Wymiana
|
|
|
.............. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Eryk1000
szef

Pomógł: 25 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Opis bardzo elegancki, ze swojej strony dodam że gdyby się nie dało łatwo ściągnąć pokrywy z silnika(tak było w moim przypadku) to należy to zrobić dużym ściągaczem do łożysk. Chińczycy uszczelniają pokrywy silikonem, który bardzo mocno trzyma. Luzujemy pokrywy od strony tarczy, z drugiej zakładamy ściągacz, najlepiej trójramienny, kręcimy aż pokrywa zeskoczy, dalej już łatwo idzie.
2014-02-10-082.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1187 raz(y) 6,17 MB |
2014-02-10-091.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1511 raz(y) 6,48 MB |
|
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014
|
|
|
Garść przydatnych informacji:
1. Po wymianie przewodów zasilających na grube - znacznie trudniej przecisnąć pozostałe przewody halli. Dlatego proponuję zamienić je na przewody-żyły spotykane w przewodzie telefonicznym. Są niezwykle cienkie, wytrzymałe oraz śliskie i bardzo łatwo przecisnąć je przez oś. Dodatkowo mają małą średnicę i pozostaje sporo luzu, np możemy spokojnie upchać jeszcze dodatkowe 3 przewody od czujnika temperatury.
2. Musisz unieruchomić przewody opaskami zaciskowymi - inaczej się wypracują od wstrząsów.
3. Koniecznie zalej oś silikonem. Uszczelnij też nim pokrywę przed przykręceniem.
4. Przy okazji prac z okablowaniem - Dbaj o simeringi (czarne uszczelki łożysk). Jeśli ulegną uszkodzeniu - woda dostanie się do łożyska i go uszkodzi, a następnie wleje się do silnika. Dobrym nawykiem jest solidne nasmarowanie przestrzeni między łożyskiem, a simeringiem gęstym smarem typu Towot. Okresowo kontroluj stan simeringów - na oznaki zużycia lub uszkodzenia - koniecznie wymień je na nowe. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV

Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014
|
|
|
Ja u siebie juz Dallasy prubowałem. Niestety silnik-sterownik tak "sieje" zakłuceniami że odczyty miałem tylko
na postoju - jeżdzie luzem . Filtr RC na zasilaniu Dallasów dałem i
nic . Oporniki podciągające 1k i też zrywa odczyty , zasilanie 3 przewodowe.
Do odczytywania używałem Power Analzera z HK i prostego układziku na
Atmega8 :
http://www.elektroda.pl/r...ic811706-0.html
http://www.hobbyking.com/...datalogger.html
Jakby porządny kabelek ekranowany 2 żyły z zasilaniem dać w jednym kawałku
to może by pomogło , ale ekrany są grubsze i przez ośke nie przelezie .
Mam teraz zamontowane 3x dallas : na uzwojeniu , blasze stojana i w powietrzu.
Max temperaturka była na uzwojeniu 102 stopnie , średnia 60-80 stopni.
Silnik 9C , sterownik sinus 30A 48V
Najpierw radzę zrobić testy czy nie bedzie zakłuceń . Puścić przewody tak jak
mają iść do silnika i na końcu przy silniku na zewnątrz dac Dallasa.
Ja przy okazji przeglądu silnika zamiast DS dam LM35 czujnik analogowy na uzwojeniu.
Ale jak coś znajde o zakłuceniach DS to sprubuje jeszcze powalczyć. |
|
|
|
 |
Szymek
brygadzista

Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Jakiej maksymalnej grubości przewody zasilające cewki można pomieścić?
Dlaczego w poradniku użyto podwójnych kabelków? |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Są podwójne, bo:
- są za darmo
- są proste do zdobycia, każdy je ma
- są łatwe do montażu
- wytrzymują ogromne prądy (60A+)
- zajmują mało miejsca (bo są w teflonie)
- ułatwiają przeciskanie innych przewodów
Same zalety i zero wad |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014
|
|
|
Przykładowe zdjęcie pokazujące, że mimo podwojonych przewodów zasilających wewnątrz osi jest wystarczająco miejsca by dać dodatkowe 6 przewodów na różne dodatkowe potrzeby (jest miejsce na co najmniej 8 ).
- 6szt przewodów zasilających (3 pary)
- 5szt przewodów od halli
- 6szt dodatkowych przewodów
Instrukcja:
1. Wyjmij wszystkie przewody, wyczyść oś z kleju i izolacji
2. Wprowadź przewody od halli
3. Wprowadź po kolei 6 przewodów fazowych
4. Przeciskaj po jednej żyle przewodu telefonicznego między przewodami.
W ten sposób do każdego silnika da się dołożyć 4-8 dodatkowych przewodów (żyły z przewodu telefonicznego).
Pamiętaj, że podczas wymiany swoich przewodów bardzo polecane jest dodanie kilku na zapas na potrzeby monitoringu temperatury (nawet, jeśli w tej chwili nie masz w planie takiego zabezpieczenia montować). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
radwan
młodzik

Wiek: 42 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
Poddałem swój silnik powyższej przeróbce .
Przewody fazowe podwójnie , standardowe od hali wymienione na takie ze skrętki komputerowej, + 2 dwa do czujnika temperatury + weszło 6 zapasowych .
Był jeszcze luz ,ale więcej nie pchałem.
Skręciłem , uszczelniłem i odpaliłem dziś testowo. Kręci się chyba normalnie.
Chyba, bo coś wadzi wewnątrz. Podejrzewam ,że ociera sylikon którym sa poklejone przewody od hali na uzwojeniu. Trzeba rozebrać.
Ale druga rzecz która mnie bardziej niepokoi : zanim silnik ruszy do przodu delikatnie szarpie do tyłu (przy powolnym wychylaniu manetki).
Nie wiem czy było tak wcześniej.
Czy to normalne? |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 03 Wrz, 2014
|
|
|
Mogę się mylić, ale.... sterownik wygląda jakby wyłączył sterowanie czujnikowe i przełączył się na bezczujnikowe. Zrób test halli, jeśli wszystko będzie ok to objaw można by zignorować. Ale może wynikł problem z nimi. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
radwan
młodzik

Wiek: 42 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Wygląda na to ,że czujniki do wymiany.
Po podłączeniu 5 V na każdym z hali pokazuje się 5V ,bez zmian napięcia.
Dodatkowo pomiędzy przewodami czujników hall są przejścia...
Co zrobiłem zle ? |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Sprawdź przejście miedzy:
Poszczególnymi przewodami halli, a obudową silnika
Poszczególnymi przewodami halli, a fazami
Najbardziej prawdopodobny jest 'strzał' napięcia z przeciętej izolacji jakiegoś przewodu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
radwan
młodzik

Wiek: 42 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Przejścia sa tylko pomiedzy czujnikami. Może obudowa je przetarła , chociarz przy wczorajszych testach silnika krecił się tylko chwilę.
Jutro będzię czas to rozbiorę silnik. Tak czy inaczej halle do wymiany.
Cały czas pod górę |
|
|
|
 |
MixhaL
prezes

Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014
|
|
|
Ja mocuję klejem silikonowym termo przewodzącym Fujik. Można by przymocować silikonem żaroodpornym, ale trzeba to zrobić z głową, tzn użyć go mało, bo on słabo przewodzi i będzie fałszować. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
radwan
młodzik

Wiek: 42 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
|