Przesunięty przez: tas Wto 15 Kwi, 2014 |
Wymiana |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014
|
|
|
Można użyć nawet silikonu do łazienek, czujnik nie ma masy i nie wydziela ciepła. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014
|
|
|
W mocnych konstrukcjach i szczególnych konfiguracjach sprzętu wzrost temp uzwojenia z 100 -> 200st trwa 5-10sek.
Trzeba mieć nierówno pod deklem, żeby stosować silikon do łazienki oszczędzając całe 15zł, a ryzykując stratę 600 na zajaranym silniku.
Znowu bądźmy rozsądni. Oszczędności można, a nawet należy szukać, ale w miejscach, gdzie to jest uzasadnione
Przypominam, że zabezpieczenie termiczne silnika przy użytkowaniu bajka przy dużych mocach lub w trudnym terenie jest OBOWIĄZKOWE.
Dyskusja o tym toczy się tutaj: http://forum.arbiter.pl/v...zenie+termiczne |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014
|
|
|
Gienek no właśnie użyłem wysokotemperaturowego 300C ,ale działa jak izolator i wyniki przekłamuje -testowałem z drugim termometrem obok.
Chodzi o to ,żeby dobrze przewodził ciapło ,ale nie prąd. Czujnik będzie przyklejony na uzwojeniu.
tas napisał/a: |
Trzeba mieć nierówno pod deklem, żeby stosować silikon do łazienki oszczędzając całe 15zł, a ryzykując stratę 600 na zajaranym silniku.
Znowu bądźmy rozsądni. Oszczędności można, a nawet należy szukać, ale w miejscach, gdzie to jest uzasadnione |
Ok Tas. Sylikon be to już wiem. A to co podałem ? Fujik w sieci znalazłem tylko w jednym sklepie, a AG Thermoglue będę pewnie miał w elektronicznym za rogiem. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014
|
|
|
Widzę, że forum osiągnęło już taki "poziom" iż nie "nadążam" więc postaram się ograniczyć swoje wypowiedzi. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014
|
|
|
radwan, mnie się wydaje, że fujik i AG to będzie to samo. Po prostu AG jest mniej, stąd niższa cena. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
radwan
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 72 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Fujik jest na silikonie, AG chyba nie i przewodzi prąd. |
Z tego co porównywałem AG z innymi materiałami np. izolacjami w liniach energetycznych wytrzymałość dielektryczna na poziomie 20kV/mm to już niezle ,więc przewodzić nie powinien. Szczególnie ,że napięcia w EV są dużo niższe. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
Jakiego awg można użyć aby przeszły -12 czy 14 będzie wystarczający? Tarcza mi przetarła kable więc pogrubienie z aktualnych odpada |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
Ponoć da się upchnąć w oś wersji na wolnobieg 3x 12awg, ale nie sprawdzałem tego.
Musiałbyś to chyba nasmarować jakąś wazeliną lub towotem oraz dolutować jakiś mały kabelek pilotujący. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
Moim zdaniem to przepchnięcie tych kabli nie jest takie łatwe. No chyba, że jest jakiś magiczny sposób na zrobienie tego w 5 minut |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
https://www.electricbike.com/9c/
Tutaj jest wzmianka, że nie jest to niemożliwe, tylko zwyczajnie trudne.
Ogólnie bardzo ciężko dostępne są cienkoizolacyjne przewody pokroju 10-12awg |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
Ostatnio patrzyłem w firmie tme i z cienką izolacją są chyba teflonowe. Nadają się takie? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
No takie najlepsze są. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014
|
|
|
Czy pchanie aż takich kabli ma jakiś sens? No oprócz jeżeli ktoś ma zamiar pchać 5kw w ten silnik. Btw w tym linku co podałeś tas to gość piszę, że dużo łatwiej upchnąć 12awg niż 10 awg |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014
|
|
|
sietaz napisał/a: | Btw w tym linku co podałeś tas to gość pisze, że dużo łatwiej upchnąć 12awg niż 10 awg |
To jest chyba oczywiste . |
|
|
|
|
|