ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Lampki, Światełka - czym oświetlasz swój pojazd?
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Albo masz te akumulatory uszkodzone albo każdy jest zużyty inaczej albo w koszyku nie stykają jakieś połączenia bo wszystkie mają inne pojemności, a są i takie, które się nie ładują. Więc to nie wina sposobu ładowania ale badziewia, z którego składasz pakiet. Jeśli nie wybierzesz dobrych aku to żaden zewnętrzny balancer nie wyciągnie aku mającego 0.5V różnicy na celach :) Więc złóż z dobrych cel akumulator i załóż zewnętrzny balancer, coś w TYM rodzaju lub inny podobny. Co prawda jest przeznaczony dla pakietów 4s (np Tyrnigy) ale na 2s też dobrze będzie działać. No ale cele mają być takie same.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

To co TAS proponuje z pewnością Tobie i innym się przyda ale zanim użyjesz balansera musisz pomierzyć ogniwa PRZED ich zrownolegleniem czyli zrobieniem 4P. Takie ogniwa muszą być jak najbardziej do siebie podobne.
Jeśli nie masz specjalizowanego zasilacza to przynajmniej :
- naladuj kazde ogniwo na max
- odstaw osobno na 24 h
- wyeliminuj te które mają najniższe napięcie -samorozladowanie.
- zrob probny pakiet 4S1P
- obciąż Twoimi lampkami aby byl prąd przynajmniej 1A
- kontroluj co kilkanascie min napiecie na kazdym ogniwie i je zapisz
- gdy najsłabsze ogniwo dojdzie do 3V przerwij pomiar
Tą metodą wybierz jak najbardziej podobne ogniwa i z nich rob pary/czworki.
No a potem ładowanie/balansowanie/eksploatacja 2S4P będzie bez problemu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
leoxxx 
stażysta


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Ogniwa są dobre, kupiłem od poleconego w tym temacie użytkownika ze strony światełka.

W zasadzie to tak zrobiłem. Każde naładowane było do 4,15V. Wszystkie rozładowywały się równomiernie. Zadowolony podłączyłem ładowarkę i wtedy nastąpił rozjazd:)
Też myślałem, że coś nie łączy, coś musiało się przerwać w ostatnim ogniwie ale nie stwierdziłem, aby coś złego się stało.

Zamówiłem koszyczki do nich. Będę mógł wtedy ładnie wszystko kontrolować.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Wiara wiarą a pomiar pomiarem. Jeśli bylyby równe to by nie nastąpił rozjazd napięć. Warto je zmierzyc aby rownolegle segmenty byly niemal identyczne nie tylko w obszarze 4-4,2 v ale 3,6 i poniżej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
nanab 
brygadzista
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Przez weekend zmontowałem sobie mocniejsza latarkę z przerobionego na led bixenona

W końcu oswietla całą drogę zamiast plamy średnicy metra i przy okazji nikogo nie oślepia
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Mogłbyś wrzucić zdjęcia w nocy jak oświetla drogę ta lampa? :D
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

@nanab oraz od razu napisz jakie i ile pastylek LED tam wpakowałeś :wink: bo w sumie u mnie też leży soczewa samochodowa z potłuczonej lampy :twisted:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
nanab 
brygadzista
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Zamontowana taka diodka:
http://www.dx.com/p/diy-1...55#.VDMF_FCoeB8
moc 10W (10 Wongów, chińskich watów) realnie bierze pewnie ok 5Wat, bo na wejściu drivera zmierzyłem 8,5W. Z odbłyśnikiem nie zgrywa się tak dobrze jak fabryczny palnik, po bokach i z dołu są jaśniejsze plamy, do przodu oświetla drogę na tyle ze widać wszystko na ok 10m(przysłona ustawiona na mijania) i szerokość 1,5 pasa, granica światłocienia jest taka ostra że powyżej jej nie oślepia nawet z kilkunastu centymetrów.
Bateryjka modelarska lipol 3s jakies 2,7Ah, radiator wyciągnięty z lenovo g550 i wygięty o 90 stopni do przodu, odbłyśnik i soczewka z porsche cayenne II(też zmodyfikowany pod led). Brakuje jeszcze sterowania przysłony
Fotki wstawię jutro
 
 
nanab 
brygadzista
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Fotki zrobiłem na podjeździe bo ulicę mam całą oblatarniowaną
Mijania:

Długie:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014   

Jeśli ktoś się zastanawiał, czy jazda z włączoną lampką w dzień ma sens - to jest tylko jedna odpowiedź - ma i to ogromną. Od kiedy używam lampki podczas każdej jazdy prawie do 0 spadła ilość przypadków wymuszeń pierwszeństwa, zastawiania, blokowania i innych niebezpiecznych sytuacji.
Zauważam tak ogromną różnice w zachowaniu na drodze, że teraz np kierowcy odsuwają się na lewo żeby można było przejechać poboczem po ich prawej stronie.
Jak na 100zł inwestycji w lampkę - to były to BARDZO dobrze zainwestowane środki.



Wydaje mi się, że profit tytułem zwiększonego bezpieczeństwa będzie odczuwalny dopiero wtedy, jeśli będziemy dysponować wystarczającą jasnością, aby zacząć wzbudzać respekt na drodze. Tania lampka z sklepu rowerowego za 40zł nie dość, że nie podniesie bezpieczeństwa, a wręcz go obniża.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Lis, 2014   

Możesz zrobić fotkę powiedzmy tak ze 100, 200, 300 metrów?
Co innego oświetlenie drogi przed rowerem, co innego widzialność światła z daleka. Pytam się, bo lampki za 40 zł też potrafią dać dużo światła.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014   

tas napisał/a:
Od kiedy używam lampki ... zauważam tak ogromną różnice w zachowaniu na drodze, że teraz np kierowcy odsuwają się na lewo ...

Jak już kiedyś pisałem, mam to samo spostrzeżenie dot. jazdy w kamizelce odblaskowej.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014   

To samo kiedyś gdzieś pisałem że w mieście lampka to mus ale tylko w trybie stroboskopu wtedy i lampka dłużej wytrzyma i jesteśmy bardziej widoczni.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Lis, 2014   

Chwalę się moją latarka z mp3 ;) Kupiona za 60 zł z przesyłką i świeci, jak w załączniku. Zdjęcie robione telefonem, więc nie oddaje rzeczywistości. W zupełnej ciemności oświetla dobrze drogę na jakieś 70 metrów. A i przy okazji można sobie słuchać muzyki, z naprawdę dobrą jakością ;)



Zdjęcie-0018.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 170 raz(y) 306,14 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 70 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3229
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014   

OD 'zawsze' jeżdżę z lampą w trybie stroboskopu, bez względu na pore roku i dnia. Dodam ze taka lampa b.podnosi bezpieczenstwo przy poprzecznych dojazdach, skrzyżowaniach gdzie jest np strzalka zielona do skretu itp. A w ciemnosci nawet w miescie zanim wjazde/wejde na pasy, nie szkodzi czasami skrecic kierownica w lewo. To studzi albo orzeźwia niektórych kierowców.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group