|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nasze pojazdy elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
Marucha79 [Usunięty]
|
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2006
|
|
|
hehe krzysztof to może wymiana silników 250w na 500w i zamiast 3200w będziesz miał 6400w????? każdy motor oprócz tych 100km nie ma szans tylko najpierw czy piasta by to wytrzymała???? |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2006
|
|
|
Dawid M nieczepiaj się innych tylko sam zrób jakiś pojazd, Chyba że niepotrafisz .
Dajesz tylko dobre rady, a sam jeszcze nic nie stworzyłeś.
Jak masz ograniczone fundusze to Możesz zbudować nawet z klocków LEGO byle to jeździło. Koniecznie pochwal się na forum. |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2006
|
|
|
Co do kilku silników to też mam mieszane uczucia, ktoś zresztą wcześniej pisał, że z pomiarów wyszło mu że takie rozwiązanie jest dużo bardziej prądożerne. Chyba w kolejnym podejściu zacznę od jednego silniczka, zresztą to sprawa drugorzędna, zawsze można dodać drugą sztukę. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2006
|
|
|
To byłem ja, Jarząbek...
...tylko niezalogowany. |
|
|
|
|
krzysztof1980r [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
To nawet ja pisałem o tym że rozwiązanie na kilku silnikach jest bardziej pradożerne ale za to można mieć wiekszy moment , lepsze chłodzenie , większy hałas:) i są łatwiej dostępne takie silniki i taniej wychodzi łaczenie ich gdy ktoś chce mieć wiekszą moc.
Gdy doszedłem do wniosku że nie można już władować wiekszej mocy w ten rower bo on tego nie wytrzyma to pomyślałem o cztereokołowcu z odzielnym napędem na każde koło 4 silniki po 4KW na każde koło a da sie z takiego silnika 4KW wycisnąć do 16KW czyli mamy moc 21KM na każde koło czyli w sumie 85KM a najlepsza byłaby elektroniczna kontrola całego napędu. Procesor mógłby realizować: mechanizm różnicowy, układ ABS i układ kontroli trakcji ASR można jeszcze umieścić płynne przełączanie napędu przód -tył
gdy ktoś lubi jeździć z napędem na tył to prosze bardzo a gdy potrzebuje aby go ładnie wyciągnęło z zakrętu to daje napęd na przód i reguluje to płynnie mając możliwość ustawienia np 80% mocy na przód i 20% mocy na tył. Można też tak zaprojektować aby procek realizował ustawianie stosunku mocy przód tył automatycznie wszystkie te układy działałyby znacznie lepiej niż przy silnikach spalinowych i szczękowych hamulcach znacznie precyzyjniej i szybciej |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
krzysztof dobry pomysł na czterokołowca sie więcej aku zmieści i rama jest zaprojektowana do swoich potrzeb a co do silników 4kw może ktoś kiedys przewijał rozrusznik od autobusu , bizona itp. to jest ten sam |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
to moze jepiej quad zrobic ? na prad |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
a nie lepiej buggy??????? buggy na 2 miejsca obok siebie to daje wygode /dla drugiej osoby a quady nie są za duże
|
|
|
|
|
krzysztof1980r [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
No buggy byłby najlepszy. Jedna wada to kłopot ze skrzynią biegów przy niezaleznym napedzie na 4 koła z 4 silników. Chyba że ten pojazd miałby vmax 40km/h bo gdyby miał 80km/h to przyspieszenie byłoby mizerne nawet przy mocy 85KM. |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
no skrzynie w każde koło dawać to nie zabardzo |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
krzysztof jako silnik mógłbyś dac silnik Etek max. 15kw razem 60kw i jeden w koło a i ile miałby ważyć ten buggy????? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|