|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nasze pojazdy elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
Ale sie rozpędziliście, aż strach pomyśleć czym to się może skończyć - chyba co najmniej czołgiem elektycznym???
Słuchajcie chyba czas odtworzyć strukturę forum, bo zaczyna się robić chaos, nieśmiało proponuję zakładanie nowych wątków.
No i apel do Krzysztofa, wrzuć jeszcze trochę filmików z jazdy, bo jakoś widok jezdni słabo mi przemawia do wyobraźni, a osiągi twojego monstera są naprawdę imponujące |
|
|
|
|
krzysztof1980r [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
Taki buggy mógłby ważyć 450kg.
120kg silniki
100kg rama
80kg inne drobiazgi
150kg akumulatorów
Czołg to też dobra myśl ale to droga zabawa |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
teraz pytanie ile miałby kosztować ten buggy????? |
|
|
|
|
krzysztof1980r [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
Te filmiki co mam to nie przedstawiają aktualnego stanu mojej maszyny
nakręciłem je gdy śmigałem jeszcze na dwóch silnikach więc moc była mniejsza a jeśli chodzi o ten filmik co umieściłem to tam chodzi o widok pracy silników , prace napinacza i odgłos jaki emituje ten sprzęt
jak ktoś sie dobrze przypatrzy to zobaczy też mijany samochód:) |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
krzysztof1980r napisał/a: | Gdy doszedłem do wniosku że nie można już władować wiekszej mocy w ten rower bo on tego nie wytrzyma to pomyślałem o cztereokołowcu z odzielnym napędem na każde koło 4 silniki po 4KW na każde koło a da sie z takiego silnika 4KW wycisnąć do 16KW czyli mamy moc 21KM na każde koło czyli w sumie 85KM a najlepsza byłaby elektroniczna kontrola całego napędu. Procesor mógłby realizować: mechanizm różnicowy, układ ABS i układ kontroli trakcji ASR można jeszcze umieścić płynne przełączanie napędu przód -tył
gdy ktoś lubi jeździć z napędem na tył to prosze bardzo a gdy potrzebuje aby go ładnie wyciągnęło z zakrętu to daje napęd na przód i reguluje to płynnie mając możliwość ustawienia np 80% mocy na przód i 20% mocy na tył. Można też tak zaprojektować aby procek realizował ustawianie stosunku mocy przód tył automatycznie wszystkie te układy działałyby znacznie lepiej niż przy silnikach spalinowych i szczękowych hamulcach znacznie precyzyjniej i szybciej |
Krzysztof dobrze to obejmujesz, realizacja napędu bezpośredniego poprzez każde koło jest prawie doskonałym rozwiązaniem, tak jak piszesz tylko przy ruszaniu jest trochę wolno, ale cóż to za bariera, większe napięcie przez moment i będzie dużo większy moment na kołach przy ruszaniu. Później bajka - Uwaga analogowy ABS (producenci marzą o takim rozwiązaniu bo jest dużo skuteczniejsze niż: tradycyjny ABS, ASR i inne pochodne "trakcyjniaki". Pozostaje tylko pozyskać, lub opracować wyniki badań, którymi można zaprogramować procka, a to juz kolejna bajka Może takie rozwiązanie jako inspiracja choć napęd tylko na 2 koła Tu na stronie jest więcej: http://www.segway.com/products/centaur/ |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
to jest tez fajne |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2006
|
|
|
to coś w USA jest bardzo popularne tylko u nich to tanio wyjdzie co innego u nas |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006
|
|
|
Do takiego napędu 1 koło - 1 silnik dla lżejszych pojazdów to najlepsze byłyby bezszczotkowe silniki wplatane w koło, na ekonapędach mają max 800W, czyli w sumie 3,2 kW, plus pewnie jakieś możliwości podrasowania. Tylko tu ze sterowaniem byłaby już niezła jazda, ale za to ogromny plus - nie tracimy miejsca i wagi na przekładnie.
Swoją drogą to z tymi silnikami jest jakoś dziwnie, na ekonapędach najtańszy napęd bez aku to ok 1200 zł, tymczasem w sklepie rowerowym w Szczecinie przekonywali mnie, że w podobnej cenie mieli calutki, gotowy do jazdy rower z takim właśnie napędem. |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006
|
|
|
a ten silnik ekonapędy to zwykła bezszczotkówa czy synchroniczny??????? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006
|
|
|
najwyraźniej bezszczota |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006
|
|
|
Ten silnik jest chyba jednak szczotkowy, tylko na neodymach. Za duże obroty i chyba kręci się tylko w jedną stronę - do wbudowania w koło raczej się nie nadaje. |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006
|
|
|
no wiesz zależy od wielkości kół i czy sie da przekładnie a krzysztof chce 84km a nie 36km więc ekonapedy odpadają i czy ich konstrukcja wytrzyma nawet 30km to nie wiem |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006
|
|
|
Zgoda, te bezszczotkowe silniczki to są dobre tylko do lekkich konstrukcji, chociaż silnik takiego Melexa ma silnik o podobnej mocy, no ale śmiga do 25 km/h. Tylko że ostatnio była mowa o subtelnych rozwiązaniach z silnikiem wmontowanym w koło, a tutaj etek najprawdopodobniej się nie sprawdzi. |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006
|
|
|
sory że to drugi post ale tan silnik przy 48v ma 3500obr/min więc przekladni dużej nietrzeba a jak by były małe kółka to bez przekładni |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|