Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive) |
Autor |
Wiadomość |
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013 Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive)
|
|
|
Na rynku pojawił się nowy wyrób znanego producenta silników do e-bików chińskiej firmy Bafang. Jest to napęd korbowy, który zawiera silnik montowany do suportu, napędzający przez przekładnię 30:1 ośkę suportu. Urządzenie ma wbudowany kontroler sinus, w komplecie jest panel sterujący LCD, manetka, dźwignie hamulców oraz czujnik szybkości. Ma też czujnik przegrzania silnika. Obroty 70 do 90 rpm. Urządzenie montuje się zamiast typowego suportu 68 mm o średnicy 33,5 mm.
Takie rozwiązania były już znane (np. Bosch), ale były dotychczas bardzo drogie. Tu mamy zestaw do samodzielnego montażu, który w najtańszej wersji kosztuje ok. 350 USD.
Dostępne są następujące wersje:
BBS01 36V 15A(ograniczenie prądu) 250W
BBS01 36V 18A 350W
BBS02 48V 20A 500W
BBS02 48V 25A 750W
Link do instrukcji: http://www.ebike-discount...+Feb+182013.pdf
Link do filmu: http://www.youtube.com/wa...8ScyHR5mfI3Idsg
Główna zaleta to duży moment obrotowy – mamy w rowerze silnik ze „skrzynią biegów”, tylna przerzutka i całe tylne koło pozostaje bez zmian.
Wady: mniejszy silnik mniej odporny na przeciążenia, tylko jedna tarcza z przodu, czyli mniej biegów.
Dla mnie i chyba dla wszystkich jeżdżących po górkach to bardzo ciekawa propozycja. |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
zwłaszcza że wtedy do zjazdowca można zakombinować wpakować blat od szosówki na 54z na przykład a z tyłu shimano megarange 34/11z. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Borsuk coś takiego Ci chodzi po głowie ? http://www.youtube.com/watch?v=r_oHcnqhTQE . Mi też bardzo pasuje taki typ przemieszczania się leśnymi ścieżkami niekoniecznie szybko a wręcz powoli i pod różne takie ciekawe górki i wzniesienia .
Taka wersja 48V 25A 750W by mnie w 100% zadowoliła . |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Wiadomo jak jest przekazywany napęd z silnika na wolnobieg? WIdać że silnik jest raczej wysokoobrotowy (1000-3000 rpm) i jest przełożenie. WIe ktoś może co to jest? Łancuch, pasek, przekładnia zębata?
Kolego pykacz, jeśli faktycznie wystarczy 48V 25A to zapraszam do siebie na zakupy.
mid-drive
Sterowniki są i orginalny i taki o typowym kształcie.
CO do tej wersji z paskiem. TO albo to przerobiona wersja z innymi mocowaniami i szerszym paskiem ( nie wygląda to tak) albo nie pochodzi to długo. Standardowe kity puszczane znacznie ponad 1000W wedle licznych opisów na forach właśnie w pasku miały słabe miejsce. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
andrzejIskierka napisał/a: | zwłaszcza że wtedy do zjazdowca można zakombinować wpakować blat od szosówki na 54z na przykład a z tyłu shimano megarange 34/11z. |
Na razie w komplecie dostępna jest tarcza 46z, podobno mają być też większe. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
Tak obstawiałem po wyglądzie. Czyli poza przełożeniem jest jak w dc typoszeregu my1016z3 (czyli tych z przekłądnia 9.8:1). Na ucho z filmików jest jednak dość głośno... Proste zęby:(... Sam bym w to poszedł bo mid driwów miałem sporo w różnych konfiguracjach i sobie to chwalę ( przełożenia, brak problemów z tylnym kołem itp itd. zalet jest sporo), Jednak jest to głośniejsze od huba. Dla mnie ostatnio to bardzo ważne bo moja córeczka z którą bardzo często jeżdżę boi się motorów i różnych motorków...:(
PS.
Ob-lukałem dokładnie i parę razy film... Czy to co widać na nim można podciągnąć pod przekładnie dwustopniową? Bo tam w środku jest jakiś ślimak który przekazuje małym kółkiem na duże a potem jest to duże duże z prostymi zębami... |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
Ostatnio zmieniony przez toft Nie 22 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
toft napisał/a: | Na ucho z filmików jest jednak dość głośno... ( |
Na Endless-sphere zachwalają, że jest to cichsze od hubów, ale nie bardzo w to wierzę |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
NO imho jest to mało prawdopodobne że jest cichsze. Chyba że porównujemy nakoksowanego wysoko obrotowego huba ruszającego od zera z z mocą 4 i wiecej kw do tego systemu...
Mój my1016z3 zaistalowany nie jako mid-drive ale jako bezpośredni napęd koła jak w e-zip był w mojej ocenie i tak głośniejszy niż huby zarówno dd jak i przedewszystkim przekładniowe (planety syntetyczne).
Natomast spor czichszy niż mid drive przekazywany przez łańcuch....
Faktem jest też że przy mid-drive wązne jest dobre smarowanie....
Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013
|
|
|
W tym wynalazku są 2x redukowane obroty . Raz z silnika na obudowę silnika z boku przez tryby skośne w tym koło syntetyczne a drugi raz tego koła właśnie na to drugie z prostymi zębami . Chyba już mi się odechciało . Toż to musi hałasować strasznie . |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
Własnie zamówiłem BBS-01 36V 500W (25A). Jak już dotrze to podzielę się wrażeniami.
Wcześniejsze doświadczenie miałem tylko z przednią piastą 36V 250W. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
Nie za szybko
Przesyłka z Chin ma prawo iść nawet 30 dni. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
Ja czekam raczej na wrażenia "odsłuchowe" Skąd kupowałeś ? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014
|
|
|
beazee napisał/a: | Nie za szybko
Przesyłka z Chin ma prawo iść nawet 30 dni. |
Przesyłka idzie szybko, tylko czasem wysyłają po paru tygodniach. Ja zamówiłem BBS-01 36V 350W 18A w GreenBikeKit, wysłali po miesiącu. Przyszedł niekompletny, bez czujnika szybkości. Po następnym miesiącu przysłali mi brakujący czujnik. Teraz mam komplet i niedługo przystąpię do montażu. Nie śpieszy mi się, bo mam problemy ze zdrowiem i na razie nie mogę jeździć.
Wygląda, że działa ok, ale niepokoją mnie spore opory na sprzęgle (chodzi o wolne koło). |
|
|
|
|
|