|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Silniki S2 S3 DC - a konstrukcje EV |
Autor |
Wiadomość |
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013 Silniki S2 S3 DC - a konstrukcje EV
|
|
|
Interesuje mnie sprawa ograniczeń silników - do pracy czasowej np bułgar ma np S3 60% - a te silniki są wykorzystywane do EV i pracują ciągle, czy jakoś są specjalnie przerabiane by to ograniczenie usunąć ?
a może są wybierane tylko silniki typu S1 -praca ciągła ? niemogę znaleźć nic o tym. Jest to sprawa kluczowa by zrobić niezawodny napęd który by pracował w warunkach naturalnych. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013
|
|
|
S 3 praca dorywcza oznacza że silnik z pełną mocą może pracować ileś procent czasu, np. 15% oznacza że w ciągu godziny to 9min, 25% 15min, a 60% 36min. Można to poprawić stosując dobre chłodzenie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013
|
|
|
Musisz wziąć pod uwagę to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie.
Głównie podczas przyspieszeń.
A wtedy możesz chwilowo przeciążyć silnik x3 bez kłopotu.
Ja jeżdżę zwykle na 30-50% mocy silnika, max tylko podczas wyprzedzania lub podjazdów.
Trzeba wybrać złoty środek.
Zresztą baterie a co za tym idzie zasięg same Cię ograniczą automatycznie..no chyba,że wolisz potem pchać zamiast jechać.
Dynamiczna jazda kończy się niezwykle szybko.
Albo wyczerpane baterie lub uszkodzenie sprzętu.
A ciągłe uderzenia prądu skracają życie bateriom, koło się zamyka.
|
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013
|
|
|
"Musisz wziąć pod uwagę to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie. " - dobieram silnik małej mocy pod bardzo lekki pojazd. Mała moc - więc niebędzie sam z siebie brał zbędnych kilowatów, lżejszy itd. Czyli dobieram optymalnie.
"Dynamiczna jazda..." niewchodzi w grę.
"to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie. " - niby tak, ale każde S inne niż S1 ogranicza. Wystarczy tylko kilka podjazdów po np godzinei jazdy po płaskim i taki S2/3 itd padnie, |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013
|
|
|
Przeważnie pojazdy ev mają energii na godzinę jazdy.
Mój rekord jak na razie to 2.5-3h jazdy i 120km ze stałym prądem.
Pojeździsz to zobaczysz.
Im szybciej tym bliżej.
Silnik nie padnie,nie to dasz dodatkowe chłodzenie jak się obawiasz na komutator. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|