ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Silniki S2 S3 DC - a konstrukcje EV
Autor Wiadomość
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   Silniki S2 S3 DC - a konstrukcje EV

Interesuje mnie sprawa ograniczeń silników - do pracy czasowej np bułgar ma np S3 60% - a te silniki są wykorzystywane do EV i pracują ciągle, czy jakoś są specjalnie przerabiane by to ograniczenie usunąć ?

a może są wybierane tylko silniki typu S1 -praca ciągła ? niemogę znaleźć nic o tym. Jest to sprawa kluczowa by zrobić niezawodny napęd który by pracował w warunkach naturalnych.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

S 3 praca dorywcza oznacza że silnik z pełną mocą może pracować ileś procent czasu, np. 15% oznacza że w ciągu godziny to 9min, 25% 15min, a 60% 36min. Można to poprawić stosując dobre chłodzenie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Musisz wziąć pod uwagę to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie.
Głównie podczas przyspieszeń.
A wtedy możesz chwilowo przeciążyć silnik x3 bez kłopotu.
Ja jeżdżę zwykle na 30-50% mocy silnika, max tylko podczas wyprzedzania lub podjazdów.
Trzeba wybrać złoty środek.
Zresztą baterie a co za tym idzie zasięg same Cię ograniczą automatycznie..no chyba,że wolisz potem pchać zamiast jechać.
Dynamiczna jazda kończy się niezwykle szybko.
Albo wyczerpane baterie lub uszkodzenie sprzętu.
A ciągłe uderzenia prądu skracają życie bateriom, koło się zamyka.
:)
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

"Musisz wziąć pod uwagę to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie. " - dobieram silnik małej mocy pod bardzo lekki pojazd. Mała moc - więc niebędzie sam z siebie brał zbędnych kilowatów, lżejszy itd. Czyli dobieram optymalnie.

"Dynamiczna jazda..." niewchodzi w grę.


"to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie. " - niby tak, ale każde S inne niż S1 ogranicza. Wystarczy tylko kilka podjazdów po np godzinei jazdy po płaskim i taki S2/3 itd padnie,
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Przeważnie pojazdy ev mają energii na godzinę jazdy.
Mój rekord jak na razie to 2.5-3h jazdy i 120km ze stałym prądem.
Pojeździsz to zobaczysz.

Im szybciej tym bliżej.

Silnik nie padnie,nie to dasz dodatkowe chłodzenie jak się obawiasz na komutator.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group