ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sterownik batavus sparta i błąd e0014
Autor Wiadomość
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

Mysle ze sam sobie nie poradze z rowerkiem. A propo moj tez jest Sparta.
Z rozebraniem szczegolowym nie bedzie problemu ale gorzej z przerobkami, dodam jeszcze ze moj rowerek posiada manetke do sterowania przy kierownicy,
Dobrze by bylo jakby ktos z kolegow z forum pomogl mi w tej przerobce
Ps. Kamieniem nie rzuce :razz:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

E14, to "wyświetlacz nie jest rozpoznawany" .
Prawdopodobnie był wymieniany akumulator, albo wyświetlacz.
Sparowanie tego jest możliwe tylko w jednej firmie w Polsce i kosztuje, bodajże 150 zł, jeśli dostarczysz rower do tej firmy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie, by się ustrzec tych holenderskich pomysłów, to przerobienie elektroniki na typowy kontroler.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014   

witam ponownie
może ktoś z kolegów podpowie czy silnik w mojej sparcie posiada czujnik halla czy nie,
na forum w dziale sprzedam jest kontroler do kupienia lecz nie posiada on ten funkcji
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#49781
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014   

Zakładam że posiada, pytanie tylko czy po przeróbce nadal tam te czujniki zostaną czy już nie ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014   

Przerobka by polegala na odlaczeniu starego sterownika i podlaczeniu nowego. Nie rozumiem po co zmieniac cos jeszcze a tym bardziej wyrzucac potrzebne czujniki halla. Pytanie tylko czy one na pewno tam sa?
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

Przerabiałem problem Sparty Li-Ion. Silnik posiada hallotrony.
Co do przeróbki, to za cenę displaya dostaniesz nowy chiński kontroler, a może nawet zostanie kilka groszy na PAS.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 20 Gru, 2014   

a może ktoś podpowie mając silnik na wierzchu z tej sparty czy można go sprawdzić czy działa podając napięcie z akumulatora?
ps, jak głupie pytanie to proszę nie linczować
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 20 Gru, 2014   

Nie zadziała. Procesor kontrolera zabudowanego w silniku musi dostać sygnał. Ale kto to wie jaki...
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014   

chodziło mi o to żeby całkiem obejść kontroler,
chciałbym tylko sprawdzić czy silnik jest sprawny
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014   

To musisz dostać się do wnętrza, bezpośrednio podłaczyć sterownik pod wejścia 3 faz. Dodatkowo podłączyć halle do sterownika (chyba, że podłaczysz bezczujnikowy)

2014-12-21_15-36-05_855[1].jpg
Druga strona silnika
Pobierz Plik ściągnięto 2570 raz(y) 842,85 KB

2014-12-21_15-35-41_292[1].jpg
Silnik bez sterownika
Pobierz Plik ściągnięto 2653 raz(y) 723,82 KB

2012-05-16_20-24-11_75.jpg
Silnik ze sterownikiem
Pobierz Plik ściągnięto 4330 raz(y) 1,02 MB

 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014   

nadal się nie rozumiemy, na ta chwilę nie posiadam sterownika,
chce po prostu sprawdzić czy silnik działa czy nie,
czy jest taka możliwość
 
 
victor89 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014   

Możesz sprawdzić działanie czujników halla oraz możesz sprawdzić czy każde z trzech uzwojeń ma podobną rezystancję, czy jest zachowana ciągłość obwodu i czy nie ma przebicia.

Jeśli testy wypadną pozytywnie nie widzę powodu dla którego silnik miałby nie działać.

Edit:
Proszę, tutaj masz pełną instrukcję. Z Twoim silnikiem należy postępować analogicznie.
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/

Pozdrawiam
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

ok dziękuje za wszelkie sugestie
następna sprawa, chce teraz dla siebie zbudować pierwszego e-bika i chciałbym wykorzystać
elementy z tej Sparty, ile można z tego silniczka wycisnąć ?
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

Powinien dać radę przy ok. 36V i 15A. Niedługo będę składał to samo i takie mam plany. Kilka km na takim zasilaniu zrobiłem i było ok.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

udało się w końcu znależć chwilę czasu, wytargałem z ramy koło całe,
okazuje się że z silnika wychodzi jedna wtyczka która posiada 3 przewody z których dodatkowo
idzie zasilanie na oświetlenie,(kręcenie kołem tylnym załącza oświetlenie)
i zastanawia mnie czy ma tak być i dalej ruszać z dobraniem się do środka silnika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group