Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sterownik batavus sparta i błąd e0014 |
Autor |
Wiadomość |
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014
|
|
|
Mysle ze sam sobie nie poradze z rowerkiem. A propo moj tez jest Sparta.
Z rozebraniem szczegolowym nie bedzie problemu ale gorzej z przerobkami, dodam jeszcze ze moj rowerek posiada manetke do sterowania przy kierownicy,
Dobrze by bylo jakby ktos z kolegow z forum pomogl mi w tej przerobce
Ps. Kamieniem nie rzuce |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014
|
|
|
E14, to "wyświetlacz nie jest rozpoznawany" .
Prawdopodobnie był wymieniany akumulator, albo wyświetlacz.
Sparowanie tego jest możliwe tylko w jednej firmie w Polsce i kosztuje, bodajże 150 zł, jeśli dostarczysz rower do tej firmy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie, by się ustrzec tych holenderskich pomysłów, to przerobienie elektroniki na typowy kontroler. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014
|
|
|
witam ponownie
może ktoś z kolegów podpowie czy silnik w mojej sparcie posiada czujnik halla czy nie,
na forum w dziale sprzedam jest kontroler do kupienia lecz nie posiada on ten funkcji
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#49781 |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014
|
|
|
Zakładam że posiada, pytanie tylko czy po przeróbce nadal tam te czujniki zostaną czy już nie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 19 Lis, 2014
|
|
|
Przerobka by polegala na odlaczeniu starego sterownika i podlaczeniu nowego. Nie rozumiem po co zmieniac cos jeszcze a tym bardziej wyrzucac potrzebne czujniki halla. Pytanie tylko czy one na pewno tam sa? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014
|
|
|
Przerabiałem problem Sparty Li-Ion. Silnik posiada hallotrony.
Co do przeróbki, to za cenę displaya dostaniesz nowy chiński kontroler, a może nawet zostanie kilka groszy na PAS. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 20 Gru, 2014
|
|
|
a może ktoś podpowie mając silnik na wierzchu z tej sparty czy można go sprawdzić czy działa podając napięcie z akumulatora?
ps, jak głupie pytanie to proszę nie linczować |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 20 Gru, 2014
|
|
|
Nie zadziała. Procesor kontrolera zabudowanego w silniku musi dostać sygnał. Ale kto to wie jaki... |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014
|
|
|
chodziło mi o to żeby całkiem obejść kontroler,
chciałbym tylko sprawdzić czy silnik jest sprawny |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014
|
|
|
To musisz dostać się do wnętrza, bezpośrednio podłaczyć sterownik pod wejścia 3 faz. Dodatkowo podłączyć halle do sterownika (chyba, że podłaczysz bezczujnikowy)
2014-12-21_15-36-05_855[1].jpg Druga strona silnika |
Pobierz Plik ściągnięto 2570 raz(y) 842,85 KB |
2014-12-21_15-35-41_292[1].jpg Silnik bez sterownika |
Pobierz Plik ściągnięto 2653 raz(y) 723,82 KB |
2012-05-16_20-24-11_75.jpg Silnik ze sterownikiem |
Pobierz Plik ściągnięto 4330 raz(y) 1,02 MB |
|
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014
|
|
|
nadal się nie rozumiemy, na ta chwilę nie posiadam sterownika,
chce po prostu sprawdzić czy silnik działa czy nie,
czy jest taka możliwość |
|
|
|
|
victor89
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Gru, 2014
|
|
|
Możesz sprawdzić działanie czujników halla oraz możesz sprawdzić czy każde z trzech uzwojeń ma podobną rezystancję, czy jest zachowana ciągłość obwodu i czy nie ma przebicia.
Jeśli testy wypadną pozytywnie nie widzę powodu dla którego silnik miałby nie działać.
Edit:
Proszę, tutaj masz pełną instrukcję. Z Twoim silnikiem należy postępować analogicznie.
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
Pozdrawiam |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014
|
|
|
ok dziękuje za wszelkie sugestie
następna sprawa, chce teraz dla siebie zbudować pierwszego e-bika i chciałbym wykorzystać
elementy z tej Sparty, ile można z tego silniczka wycisnąć ? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014
|
|
|
Powinien dać radę przy ok. 36V i 15A. Niedługo będę składał to samo i takie mam plany. Kilka km na takim zasilaniu zrobiłem i było ok. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015
|
|
|
udało się w końcu znależć chwilę czasu, wytargałem z ramy koło całe,
okazuje się że z silnika wychodzi jedna wtyczka która posiada 3 przewody z których dodatkowo
idzie zasilanie na oświetlenie,(kręcenie kołem tylnym załącza oświetlenie)
i zastanawia mnie czy ma tak być i dalej ruszać z dobraniem się do środka silnika? |
|
|
|
|
|