ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sterownik batavus sparta i błąd e0014
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

Kręcenie kołem powoduje, że silnik działa jako prądnica. To raczej nie ma nic wspólnego z oświetleniem.
Prawdopodobnie tylne światełko świeci się za każdym razem, gdy pracuje silnik.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

świeci się światło tylne oraz przednie,
kolejna niewiadoma, jak odkręcić dekle silnika
próbowałem i masakra jakaś, albo na stałe są te śruby albo na klej
może podpowie któryś z kolegów który miał doczynienia z tym silnikiem
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

"Nie ma takiej rury na świecie, której nie można odetkać..." ;)
Próbuj do skutku. Jak kiedyś nie mogłem odkręcić, to szlifierką porobiłem szczeliny i dużym, płaskim śrubokrętem poszło. W najgorszym wypadku rozwiercisz, zeszlifujesz i nawiercisz nowe otwory.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

Jedną z metod na odkręcenie opornych śrub jest uderzanie młotkiem w główkę, w przypadku imbusów ja robię to bitem, ale z czuciem, aby nie zniszczyć magnesów. Można też zagrzać prądem. Bierzemy jakieś duże trafo np. toroida i nawijamy jeden zwój przewodem jak od spawarki, jeden koniec do silnika, drugi do główki i podłączamy prąd do trafa, aż główka się zaczerwieni. Jeżeli nam się urwie śruba, to możemy na pozostałość (jeżeli się da) nakręcić nakrętkę i ją przyspawać, temperatura pomaga.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 13 Sty, 2015   

Mnie udało się odkręcić śrubokrętem używając dużego nacisku na łby śrub. Niestety, jedna nie puściła i jej łeb chyba zeszlifowałem. Z tego, co pamiętam, to śruby są wkręcone na kleju.
Wtyczka 3-pinowa dostarcza zasilanie do silnika; sterownik jest w środku.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 14 Sty, 2015   

No dobrze panowie, udało się w końcu bydlaka wytargać,
z silnika wychodzą 3 grube przewody,żółty,niebieski i zielony
z drugiej strony zaś 5 cienkich przewodów
zielony,żółty,niebieski,czarny,brązowy
pytanie za 100 punktów, co dalej z nim zrobić (dobrać i podłączyć odpowiedni sterownik) ?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 14 Sty, 2015   

Te 5 cienkich przewodów to pewnie przewody hali a 3 grube to przewody fazowe. Trzeba dobrać sterownik do silnika BLDC czujnikowego o odpowiedniej mocy.
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 15 Sty, 2015   

A czy mógłby któryś z kolegów naprowadzić mnie na trop takiego sterownika?
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 15 Sty, 2015   

henry, wszystkie przewody masz opisane na płytce drukowanej...
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 15 Sty, 2015   

Nie chodzi mi o rozpiske ale o pomocw doborze uniwersalnego sterownika
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 15 Sty, 2015   

henry napisał/a:
Nie chodzi mi o rozpiske ale o pomocw doborze uniwersalnego sterownika

Czyli o co? Bo kilka postów wcześniej podałem dane sterownika. Nie pozostaje nic więcej, tylko zakup.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

zielony,żółty,niebieski,czarny,brązowy
który z tych cienkich przewodów jest plusem do zasilania hallotronów, bo zazwyczaj minusem jest czarny?
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

Powinien być brązowy. Teoretycznie ;)
Kiedyś miałem kamerę CTTV, w której żółte rączki przylutowały przewody (czarny i czerwony) odwrotnie, niż zazwyczaj i spaliłem drogą kamerę :D
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

Można podłączyć zasilanie przez rez 1k i sprawdzać.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

To jeszcze takie praktyczne pytanko wywaliłem silnik, ale wał wyszedł z łożyskiem i jednym deklem, z tego co pamiętam, to jeżeli podgrzeje akuminiowy dekiel opalarką, rozszeży się i łożysko wyleci?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group