|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sterownik batavus sparta i błąd e0014 |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Można podłączyć zasilanie przez rez 1k i sprawdzać. |
Jak nas uczono w szkole, to halotron potrafi spalić się przy 10Kohm, więc nie mierzy się jego rezystancji miernikiem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015
|
|
|
Nie kumam... podłączasz do hallotronu rezystor 10 kohm i palisz halla?
Kto pisze tu o rezystancji hallotronu? Mierzymy napięcie na wyjściu. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
zeltom, ja nigdy nie mierzyłem rezystancji hallotronów, zawsze podaję 5V i mierze, czy jest sygnał zwrotny
No wszystko fajnie, przerobiłem już spartę wyprowadziłem hallotrony, przewód, wywaliłem sterownik ze środka, nawet zainwestowałem w łożyska SKF - jak robić, to już porządnie.
Mam jednak problem. Sparta nie ma siły ciągnąć. Hallotrony są wszystkie sprawne, rezystancja pomiędzy uzwojeniami wqykazuje 7Ohm, z każdego halla jest sygnał. Patrzyłem jak działa sterownik i bateria, bo tu najpierw szukałem przyczyny. więc tak:
Akumulator z 40V spada do 36.6 pod obciążeniem 12A, bms go nie odłącza i przy tym napięciu sterownik też nei powinien. Napięcie mierzone zaraz na pinach wejściowych sterownika.
Pobór prądu z akumulatora przez sterownik max 12A i tak jakby sterownik odcinał większy dopływ prądu. Pytanie jest takie ile sparta potrzebuje amperów, żeby jechać, bo z obliczeń na 12A ma około 400W i dziwi mnie, że to nie wystarcza, co prawda użytkownik czesław pisze:
Zakupiłem uniwersalny sterownik BLDC KU65 i manetkę kciukową - koszt około 220zł.
W sterowniku wymieniłem tranzystory na nieco lepsze, poprawiłem ścieżki (przylutowałem drut) wymieniłem przewody zasilające, fazowe i od halotronów, pozostałe wylutowałem. Drut oporowy wewnątrz sterownika wylutowałem skróciłem o około 40% (jest to bocznik do pomiaru prądu) Jeszcze jakiś rezystor lutowałem związany z pomiarem prądu (ale chyba nie jest konieczny) - nie pamiętam dokładnie (jest bardzo dużo materiału w internecie jak tuningować to ustrojstwo).
Czyli wynika z tego, że ku65 jak dobrze się orientuje odcina przy jakiś 18A, jak się skróci bocznik i podleje go cyną + wymiana mosfetów, powinien dać jakieś 22-25A, obstawiam, że mam za słaby sterownik do tego silnika.
Swoją drogą ciekawy jestem jak się spisuje sparta na jeździe bez pedałowania, bo pobór 20A chyba najlepiej jej nie wróży? (ciekawe jaki dystans robicie na 36V przy takim poborze prądu, a może to normalne dla silnika bezprzekładniowego, miałem pewne doświadczenie z bezprzekładnoiwymi i na 12A ruszał całkiem nieźle, swoją drogą jeżeli silnik przekładniowy ciągnie mniej, to może jest lepszym wyborem do ebike na manetkę?) |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
400W powinien sprawnie jechać. Nie ma siły tzn siły ruszyć czy np rozpędzasz się na pedałach do tych 15-20km/h i dopiero wtedy odkręcasz manetkę i nadal nie ma siły utrzymać prędkości przy takim poborze? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
nie 400W tylko 12A i to prąd terminuje jak mocny jest silnik. Jeśli słabo ciągnie przy takim prądzie to prąd trzeba podnieść. Silnik przekładniowy organoleptyczne ma co najmniej 2x większy moment obrotowy przy ruszaniu w porównaniu do silnika bezprzekładniowego |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
przy 12A nie ma siły ciągnąć przy żadnej prędkości, jest w stanie ją co najwyżej utrzymać na równej nawierzchni. Przewody do silnika 3X2.5 tylko jest cieńszy 10cm od silnika, bo przez łożysko 2.5 nie przejdzie. o tyle dziwne, że jak się odepnie hallotrony, to normalne, że nie ma siły, ale z hallotronami ciagnie dużo bardziej do przodu, ale to nie wystarcza
No dzisiaj przy dobrym wietrze będzie sterownik na 17A, może się poprawi. 17A to już ponad 500W.
Tak sobie myślę, może jest coś nie tak z magnesami, może straciły już stan namagnesowania i dlatego nie chce ciągnąć? |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
Jeśli w silnik idzie 400W, a wychodzi z niego 80W mocy napędowej, to pozostała energia wytraca się w postaci ciepła. Magii nie ma A skoro silnik nie ma zwięszonych oporów toczenia (nie zatarł się) oraz nie grzeje się odczuwalnie to raczej wsio jest z nim ok. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
A czy silnik wydaje jakieś dźwięki? Może jest zwarcie na jakiejś cewce? Przy pracy powinien się nierówno nagrzewać. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
na cewce nie ma zwarcia na 100%, każda cewka względem innej ma 7OHM, do obudowy ma >20Mohm, więc przebicia nie ma. Koło kręci się lekko, kiedy - jak każdy silnik bezprzekładniowy, podczas jazdy zarówno silnik jak i sterownik jest zimny, a ciągnie z baterii 12A i nie chce jechać, hmm aha sprawdzałem jeszcze multimetrem prąd zwarcia pomiędzy fazami przy ciężkim kręceniu (1z2 - 20A, 1z3- 20A, 2z3-20A) co ewidentnie wyklucza wszelkie zwarcia. Kazdy z halli daje 5V na wyjściu w odpowiednim ustawieniu koła.
Sprawdzałem na sterowniku z samouczeniem z zabrza i hallotronowym od magmy - jest jeszcze gorzej.
Wygląda na to, że po prostu silnik chce więcej prądu. Silnik nie wydaje żadnych dźwięków, no minimalnie pyka przy starcie, jak bardzo powoli rusza, na "luzie" działa wręcz idealnie.
Przewód do silnika ma jakieś 15cm 3x1, bo grubszy nie przeszedł przez łożysko, dalej jest 3x2.5 aż do sterownika. Ten odcinek 3x1 nie jest ciepły.
Hmmm jeszcze przychodzi mi jedna rzecz do głowy, jest taka możliwość, że założyłem felgę (z magnesami) w drugą stronę na silnik, czy ma to jakieś znaczenie? |
Ostatnio zmieniony przez glebor Pon 16 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
Moim zdaniem oporność cewek jest za duża 7 Ohm, przy 10A daje 70V. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
A sterownik jest sprawny? |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Moim zdaniem oporność cewek jest za duża 7 Ohm, przy 10A daje 70V. |
Ale masz 3 fazy 7/3=2.3 Ohm, co daje jakieś 28V no wiadomo jakieś tam straty pod drodze itp. Dla tego nie ma 36V tylko 28. Sterownik jest wyjęty ze sprawnego roweru, który współpracował z silnikem przekładniowym. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
glebor napisał/a: | . Dla tego nie ma 36V tylko 28.. |
Jesli to aku 10S to 28V jest juz ponizej minimum napięcia. Jeśli ich nie zniszczyles to za chwilę tak sie pewnie stanie. Aby zestaw li-ion nadawal się do tego silnika/kontrolera to jednak napiecie po obciążeniem nie moze spadać ponizej 33 V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
Rezystancja cewek jest ZDECYDOWANIE za duża. Coś jest nie tak. Cewki są łączone najczęściej w gwiazdę, więc rezystancja mierzona między dwiema fazami, to 2×rez. jednej fazy. Czy oryginalnie cewki miały tylko trzy końce? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015
|
|
|
Ja dolutowywałem przewody do przewodów które wychodzą od uzwojeń do sterownika w kole sparta, po prostu wywaliłem sterownik i dolutowałe przewody do tych starych. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|