ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sterownik batavus sparta i błąd e0014
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Paź, 2013   Sterownik batavus sparta i błąd e0014

Z tego, co się doczytałem w sieci, to błąd ten oznacza, że kontroler nie rozpoznaje wyświetlacza. Ma to jakiś związek z ochroną przed kradzieżą. Wie ktoś, jak ten błąd usunąć? Trafiła mi się taka sztuka u klienta, który zmienił akumulator w rowerze i już nie może jechać.

 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Paź, 2013   

Z tego co czytałem na forum holenderskim to tylko wizyta w serwisie który ma autoryzacje.Wymiana baterii powoduje że jest inna elektronika która musi być "SPAROWANA" z kontrolerem ... może i z wyświetlaczem.Wymiana samych ogniw też nic nie daje bo jest tam jakiś eeprom który zapisuje liczbe cykli ładowania ... generalnie wtopa .Dlatego też takie niskie ceny tych rowerów na alledrogo .. z tego co czytałem to chyba są 2 serwisy w Polsce które mogą wprogramować baterię jeden we Wrocławiu i drugiego nie pamiętam.To są informacje z początku tego roku.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

Wczoraj trafił mi się podobny model, ale dołożone było pudełko z potencjometrem. Wskaźnik nie działał, a wspomaganie regulowane było tym właśnie potencjometrem płynnie. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia, jak to jest rozwiązane.
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

SPytaj Adama Wys. on ostatnio robił 2takie rowery.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

Nie takie ale podobne a w zasadzie zupełnie inne. Uszkodzona elektronika w akumulatorze i wywala błąd. Nie mam już siły na dalsze kombinacje. Sterownik z wyświetlaczem won, elektronika z akumulatora won, sterownik zabudowany w silniku won i do sklepiku po sterownik zewnętrzny plus manetka.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Paź, 2013   

I to jest chyba jedyne rozsądne działanie. Przynajmniej na dziś ;)
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Paź, 2013   

smdrwf12300 napisał/a:
Wymiana samych ogniw też nic nie daje bo jest tam jakiś eeprom który zapisuje liczbe cykli ładowania ... generalnie wtopa .

EEprom raczej tylko pamięta :wink: Oprócz cykli pewnie coś jeszcze. Jak nie jest to zaszyfrowane pewnie dałoby radę "poprawić" go żeby zapomniał wiele rzeczy.
Jak już jest sterownik to może przeprogramować go, bo producenci przecież nie produkują własnych mikrokontrolerów :D

Tyle, że szybciej się wytrawi i zrobi lepszy własny więc szkoda zachodu i zabawy w MacGyver'a i rozbrajanie jakiegoś badziewia...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Paź, 2013   

Jeżeli elektronika baterii jest sparowana z wyświetlaczem, to będzie trudno. Podobna sytuacja jest z kartami i tunerami np. w Polsacie. Jak dotąd nikt tego nie rozgryzł, a sprawa jest podobna. W przypadku rowerka, na dziś, tylko autoryzowany serwis jest w stanie to naprawić.
Swoją drogą spróbuję otworzyć to pudełko i podejrzeć co tam jest wsadzone, ale to zależy tylko od właścicielki owego rowerka z potencjometrem, o ile mi pozwoli, bo to chyba było sklejone na stałe.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Czw 10 Paź, 2013   

Miałem te badziewie miesiąc temu. Pakiet jest sklejony na stałe, rozłupywałem krawędź delikatniutko nożem i pukałem młoteczkiem. Ogniwa są tuż przy spoinie, więc naprawdę trzeba ostrożniutko. Po rozłupaniu nie da się go rozłożyć ponieważ technika montażu jest taka, że mocują sterownik, zakładają górne wieko i z góry do ogniw te wieko mocno kleją na całej długości więc na przewodach w szczelinie sterownik jest po jednej stronie a ogniwa po drugiej. Odlutowałem przewody zasilające od ogniw (ogniwa Nimh Panasonika 24V 10Ah) mogłem zrobić test pojemności baterii - było jej sporo - 8 Ah i mogłoby się na niej trochę przejechać. Po odłączeniu przewodów zasilających od sterownika oczywiście nie można było naładować pakietu, więc na naładowanie ponowne lutowałem sterownik.
Ostatecznie zrobiłem jak doradzali na holenderskiej liście dyskusyjnej:
http://www.circuitsonline...view/77506/last
sprowadziłem z MaxEv sterownik bez hallotronowy na 24V próbowałem bezpośrednio podłączyć silnik ale ponieważ ani drgnął to odpuściłem i oddałem klientowi (po ponownym starannym sklejeniu) całość.
Od tej pory każdemu odradzam okazyjne kupowanie czegoś co jest firmowe i niesprawne. Lepiej poddać konwersji zwykły rower na tanich chińskich komponentach niż męczyć się z pokonywaniem wyrafinowanych, firmowych zabezpieczeń. Sparta dała ciała.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
roger55 
początkujący


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Holandia
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   Batavus e rower. pierwsze uruchomienie

Witam mam mega problem. Zakupilem jakis czas temu rower Batavus ze wspomaganiem elektrycznym niestety bez sterownika. Zamowilem taki sam sterownik na stronie jednego z polskich sklepow. Podalem numer ramy sprzedawca rzekomo sprawdzil te numery i wyswietlacz po kilku dniach do mnie dotarl. Niestety po zalozeniu wyswietlacz robi jakis test, musze naciskac po kolei przyciski prZy kierownicy i na tym sie konczy. Na wysietlaczu nie pojawia sie zaden blad. wyswietlane jest sensor test 1 temperatura, light i HBC a. nie mam pojecia co zrobic dalej wyswietlacz nie chce przejsc w tryb pracy i przelaczyc sie na zadna funkcje. Jezeli ktos kiedys spotkal sie z taka sytuacja prosze o pomoc bo na prawde mam z tym duzy problem. Rower jest z 2012 roku z akumulatorem w ramie i kwadratowym sterownikiem. Zgory dziekuje i pozdrawiam
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Bez sterownika czy bez wyświetlacza?
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 29 Paź, 2014   

witam
odświeżę troszkę żeby nie zakładać nowego tematu
kupiłem dla teścia rowerek marki Sparta i-on
rowerek nie posiada sterownika przy kierownicy
czy ktoś może mi podpowiedzieć jak można go przerobić żeby działał,
nowy sterownik plus sparowania nie wchodzi w grę ze względu na duże koszty
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 29 Paź, 2014   

Tak jak pisałem niedawno na shoutboxie (wklejałem ten silnik). Sterownik jest w kole więc trzeba by go wybebeszyć i wyprowadzić przewody fazowe i hallotronów. Chętnie prześledzę Twoje postępy :)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Witam !
Sterownik, elektronika baterii i silnik są sparowane, jeżeli wymienisz cokolwiek to będzie kicha - tylko serwis (niesamowicie drogi) Tak wiec szkoda zachodu.
Dołożę więc swoje 3 grosze. Mam taki sam rower marki Sparta ION M-gear (zupełnie to samo co Batavus). Były dwie wersje silników z hamulcem rolkowym i przerzutkami lub jedno przełożenie i Vbrake, moja Żona użytkuję tą pierwszą wersję. Z drugiej miałem tylko koło z silnikiem.
Rower zakupiłem bez ładowarki i bez panelu na kierownice (560zł z przesyłką :smile: ). Bateria okazała się całkowicie sprawna - pojemność niewiele odbiegała od znamionowej.
Rozebrałem baterię, wywaliłem elektronikę przylutowałem dwa przewody zasilające i bezpiecznik 30A, przewody wyprowadziłem dołem - obok suportu tak jak oryginalne oraz dolutowałem przewody ładowania (do gniazda w ramie) bezposrednio z baterii.
Zakupiłem uniwersalny sterownik BLDC KU65 i manetkę kciukową - koszt około 220zł.
W sterowniku wymieniłem tranzystory na nieco lepsze, poprawiłem ścieżki (przylutowałem drut) wymieniłem przewody zasilające, fazowe i od halotronów, pozostałe wylutowałem. Drut oporowy wewnątrz sterownika wylutowałem skróciłem o około 40% (jest to bocznik do pomiaru prądu) Jeszcze jakiś rezystor lutowałem związany z pomiarem prądu (ale chyba nie jest konieczny) - nie pamiętam dokładnie (jest bardzo dużo materiału w internecie jak tuningować to ustrojstwo).
Sterownik umieściłem pomiędzy błotnikiem tylnym a suportem - praktycznie go nie widać, całość została zabezpieczona przed wilgocią.
Silnik jest podłączony oryginalnymi przewodami które wchodzą do wnętrza koła przez oś -3 przewody +/-/data, użyłem ich do podania 3 faz na silnik. Po rozebraniu silnika oryginalną elektronikę (sterownik BLDC usunąłem) pozostawiłem tylko halotrony przewody czerwony, czarny i żółty zostały dolutowane bezpośrednio do uzwojeń. Podłączenie halotronów wymaga wyprowadzenia dodatkowego przewodu na zewnątrz co sobie odpuściłem - brak czasu (trzeba by przerabiać lub dorabiać dekiel silnika pod inne łożysko aby wyprowadzić dodatkowy przewód). Sterownik obsługuje także silniki bezczujnikowe (dodatkowo oryginalne halotrony umieszczone są co 60stopni elektrycznych - trzeba by kombinować aby odwrócić sygnał ze środkowego).
Rowerek działa poprawnie, silnik spokojnie może pobierać 500W - nic mu się nie stanie - jest dość solidnie wykonany (KU65 też się specjalnie nie grzeje przy tej mocy). Tuningowe zabiegi przyniosły rezultat.
Na prostej rowerek rozpędza się do 40 km/h (do 32 szybko a później wiadomo) Odczyt z GPS.
Jedyną "niedogodnością" jest to, że przy małych prędkościach obrotowych koła (do około 5 km/h) silnik ma niski moment obrotowy - spowodowane pracą bezczujnikową. Po podłączeniu halotronów było by znacznie lepiej ale tylko w zakresie wolnych obrotów. Powyżej 10km/h nie odczuwam różnicy - tak więc jeśli ktoś nie musi walczyc z dużymi wzniesieniami to wydaje mi się, że szkoda zachodu na podłączanie halotronów. (trzeba by zrezygnować z hamulca rolkowego i po wymianie łożyska na inne (inna średnica wewnętrzna )dorabiać tuleję z wycięciem na przewód pomiędzy łożysko a wałek silnika.
 
 
CzesławT 
młodzik
Elektronik


Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 50
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

rowerek śmiga już tak jeden sezon, ładowany jest z zasilacza laboratoryjnego z ograniczeniem prądowym. Podłączam tylko wtyczkę i włączam zasilacz. Wtyczkę dorobiłem lutując na końcu kabla 3 piny męski typu Harting - następnie piny po umieszczeniu w gnieździe ramy roweru zalałem klejem z glue gun-a z zewnątrz, po zastygnięciu kleju powstała "stylkowa" wtyczka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group