ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sterownik batavus sparta i błąd e0014
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

Nie mam takiego silnika, ale rezystancja mierzona miedzyfazowo powinna być zdecydowanie ponizej Ohma.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

Jeśli miernik pokazuje jakąś oporność (7 ohm) to raczej znaczy, że albo miernik jest uszkodzony,albo pomiar nie jest dokonywany prawidłowo, gdyż taka oporność wskazuje, ze mierzone jest coś innego niż oporność międzyfazowa a raczej jakiś "bocznik". Mówiąc o mierniku mam również na myśli kable pomiarowe które lubią się "złamać" podobnie jak kable prądowe silnika (żyła wewnątrz zewnętrznej izolacji).
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

Adam Wysokiński napisał/a:
To musisz dostać się do wnętrza, bezpośrednio podłaczyć sterownik pod wejścia 3 faz. Dodatkowo podłączyć halle do sterownika (chyba, że podłaczysz bezczujnikowy)


witam ponownie
w końcu powoli zabrałem sie powoli do tego silniczka i mam pytanie
na zdjęciu od strony gdzie jest czujnik halla wychodza z osi silnika 3 cienkie kabelki
zielony-czerwony-żółty, co to w ogóle jest?
nie chodzi mi o 5 kabelków wychodzących z czujnika
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

Z osi to wychodzi zasilanie i sterowanie. Chodzi o kable wychodzące na zewnątrz silnika?
Masz zdjecie?
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

nie mam zdjęcia, 3 kable wchodzą w oś i są dokładnie w miejscu pod czujnikiem halla
te kabelki są tak samo cienkie jak te z czujnika
główne fazowe jak sądzę są po drugiej stronie silnika i są 3 razy grubsze
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

O ile pamiętam to tam był jeszcze chyba tensometr na osi silnika i te kabelki to może od niego.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

Może czujnik ilości obrotów, albo jakiś czujnik temperatury? Tak sobie gdybam, czegoś takiego jeszcze nie spotkałem w silniku. A jakie mają kolory?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

te kabelki? To tensometr. Nie kombinuj tylko to wszystko won.

2012-07-02_19-55-38_356.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 745 raz(y) 983,94 KB

 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

problem był w przewodzie zasilającym multimetr. Rezystancja ma 0.6 Ohm w tej sparcie. Silnik praktycznie nie działa ze sterownikami 350W. Po podlaniu bocznika cyną jakoś jedzie :)
Docelowo trzeba kupić sterownik 9mosfetów na 36V i będzie ok.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 07 Mar, 2015   

Pytanie jakie sterowniki stosujecie do takiego silnika? Do jakich napięć dobrze się silniczek sprawuje?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

walka powoli trwa
wieczorem udało się wyprowadzić wszystkie przewody na zewnątrz (masakra jakaś z miejscem)
przydała się pomoc małżonki :mrgreen:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Kabelek trzymała? :D ;)
 
 
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

pojawia się następne pytanie, co trzeba zrobić aby silnik z tej sparty przerobić na 36 volt,
czy można po prostu podać na niego 36 volt?
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Tak.
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Tylko trzeba pamiętać przy pierwszych jazdach o kontroli temperatury silnika. Jak nie będzie parzył, to spoko, można jeździć ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group