ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalanie samochodu w Zimę
Autor Wiadomość
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Panowie.. mozecie sobie gadac swoje dyrdymały na temat aku. Jedno jest pewne.. Akumulator samochodowy dobrze trzyma przez pierwsze 2-3 lata a później drastycznie spada pojemnosc lub zaczynają sie rozwarstwiac płyty

Wniosek : koszt aku 12v 55Ah - ok 200zł . podzielic to na 4 lata eksploatacji wychodzi 50zł rocznie co daje 4,10zł miesiecznie .. czy to tak wiele ??? co niektórzy to więcej przepijają w barze dziennie ,,.,, i nei rozumiem w czym wy szukacie problemu...

4 lata i aku wypierdzielam na recykling. Rozumiem zeby kosztował majątek ale taka inwestycja to pikuś,. jak sie doładowywuje na czas aku, w szczegolnosci zimą to zbędne sa bostery i inne pierdoły

Sam mam dwa auta i jak dla mnie 3 lata jak aku wytrzyma to jest dobrze wiecej nie musi
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

szalony napisał/a:
Panowie.. mozecie sobie gadac swoje dyrdymały na temat aku. Jedno jest pewne.. Akumulator samochodowy dobrze trzyma przez pierwsze 2-3 lata a później drastycznie spada pojemnosc lub zaczynają sie rozwarstwiac płyty

Wniosek : koszt aku 12v 55Ah - ok 200zł . podzielic to na 4 lata eksploatacji wychodzi 50zł rocznie co daje 4,10zł miesiecznie .. czy to tak wiele ??? co niektórzy to więcej przepijają w barze dziennie ,,.,, i nei rozumiem w czym wy szukacie problemu...

4 lata i aku wypierdzielam na recykling. Rozumiem zeby kosztował majątek ale taka inwestycja to pikuś,. jak sie doładowywuje na czas aku, w szczegolnosci zimą to zbędne sa bostery i inne pierdoły

Sam mam dwa auta i jak dla mnie 3 lata jak aku wytrzyma to jest dobrze wiecej nie musi


W 90% się zgadzam - choć nie ukrywam - zdarzają się sztuki które dają radę 8 -11 lat i padają. Żeby daleko nie szukać - dziś wyjąłem od klienta z auta Vartę jeszcze z pierwszego montażu która miała nabitą datę produkcji i był to 36 tydzień 2002 roku - i jeszcze trzymała tak że dawało się odpalać diesla. Ale po 4 dniowym postoju padała.

Co do cen - 100Ah akumulator to wydatek ok. 500 zł - licząc że potrzyma ze 4 lata przeważnie jeśli jest dobrze używany - daje to miesięcznie ok. 10,40 zł czyli licząc dalej - ok 35 groszy dziennie ! Za tyle nieraz się bułki kajzerki nie kupi! Czasem warto miesięcznie nie wypić jednego 4-ro paka piwa i odkładać na nowy akumulator.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Nostusek napisał/a:
dziś wyjąłem od klienta z auta Vartę jeszcze z pierwszego montażu która miała nabitą datę produkcji i był to 36 tydzień 2002 roku - i jeszcze trzymała tak że dawało się odpalać diesla. Ale po 4 dniowym postoju padała.

Może VARTA L2 400/640A ? :wink: Mam taką (fabryczna) i już tej zimy nie da rady, ale prawie 10 lat i jeszcze w lecie spokojnie odpalała.
Widocznie to nie przypadek i te VARTY fabryczne tak mają.
Te sklepowe chyba raczej nie wytrzymają tyle czasu...
Coś sensownego na zamiennik VARTY do diesla 1.4 HDI podobnego do tej bateryjki jest do dostania?
I tak trzeba będzie doładowywać bo mało spalinowcem się jeździ teraz ale byłoby dobrze za 3y lata nie wymieniać znowu jakiegoś tandetnego akumulatora...
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Znam pacjenta co na wapniowym 5 letnim aku wciągał rozrusznikiem pasata na podjazd.. .. ten aku zyje do dzis... nabija mu 6 rok juz.. wapie ze przetrwa ta zime... ale zdarzają sie wyjątki...
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

A mam takie pytanie do osób które używają LiPo. Jak pakiet 4s naładuję do niższego napięcia np 14V albo 15V to czy będzie to miało jakiś negatywny skutek dla niego ? Będzie miał mniejszą pojemność ????
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

logiczne ze tak. Obserwowałeś kiedys jak ładowarka laduje?? najpierw do osiągniecia 4,2V i później dalej alduje ale zm,niejsza natężenie... OK 15% TRACISZ na takim ładowaniu nie do pelna
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Jeśli pakiet 4s naładujesz do 14V to będzie mieć max 10% pojemności :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

tas teraz patrze co ja napisałem jak zobaczyłem twoj post < hahaha> mialem napisac 15% pojemnosci a reszte tracisz.. wogole jakos po chinsku napisałem przeciez 14V dzielone na 4 to 3,5V na cele
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Ładujesz do 16.8V jak to podłączysz do aku popłynie prąd ładujący od kilku do kilkudziesieciu A (zależy to od wielu czynników temp, pojemności obu aku itd), który powoduje wzrost ,,ruchliwości " elektrolitu (dlatego trzeba odczekać 2-3 min) i wówczas jak samochód jest sprawny, to odpali, a napięcie nie przekroczy 16V co niczemu nie grozi. Jeżeli napięcie byłoby 12.6V to nie będzie ładowało aku zasadniczego. Ja od czasu kiedy zamieszkałem opodal skupu złomu nie kupuję nowych aku, zawsze coś wybiorę po ,,fachowcach", którzy jak samochód nie odpali zaczynają od wymiany aku (często wywalając jakieś markowe, a kupuja nówkę np firmy frajerline). Teraz np używam futurę zakupioną za ok 50pln (3pln/kg), a w innym (espace 2.2dci) jest Varta, ale nie wiem z którego roku (samochód kupiłem z nią w 2008r).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

Poczekaj az natkniesz sie na aku np po mnie... bede go płukał 3 razy zaleje świerzym kwasem poladuje i wywnioskuje ze nadaje sie na złom ty go wezmiesz i ocenisz ze w super stanie a tu zonk...

czysta teoria oczywiscie...

Kiedys tak sie zalatwiłem... pisałem o tym na forum.. aku martwy płukałem go kilka razy lałem świerzy kwas ładowałem rozładowywałem , cała operacja trwała ponad tydzien po czym osobowke dało rade zapalic 4-5 razy z rzędu. i aku padał... pojechał na złom a po tygodniu sie dowiedziałem ze moj znajomy tez go odkupil po cenie złomu do cieniasa... pierwsze wrazenie super pali jezdzi.. Okazało sie ze po 3 dniach stania trup... jak kolega przyjechał do mnie i pyta czy da rade cos z tym zrobic bo kupił na złomie i słabo kreci ze moze da sie go przepłukać,.,...to zrobiłem wielkie oczy i w śmiech.. dowiedzialem sie o w/w sytuacji od niego.. zapłacił chyba 30zł...i tez aku był super bo koles ze złomu mowił ze jak zapala to ok....
Taka zabawa jest an krótką mete i ja tego nei praktukuje...
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

Nie dotykam aku które ktoś rozkręcał. Ładuję go, zostawiam na dobę lub więcej (sprawdzenie upływności, napięcie nie może być niższe niż 12.6V) i rozładowywuję. Jak 45 wytrzyma 3 h z dwoma halogenami 60W to jest ok, a jak nie to to się nie zastanawiam. Elektrolit wymieniam tylko w aku z płytami pancernymi, a nie pastowane. Dodam że przy dużych mrozach możemy wyjąć aku i włożyć na 10-15 minut do miski z ciepłą wodą, też pomaga.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

Dawno temu, miałem malucha i w zimie, przy ostrych mrozach, brałem z domu wiadro z gorącą wodą i polewałem rozrusznik, skrzynię i akumulator i zawsze mi odpalał :D
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

szalony napisał/a:
Poczekaj az natkniesz sie na aku np po mnie... bede go płukał 3 razy zaleje świerzym kwasem poladuje i wywnioskuje ze nadaje sie na złom ty go wezmiesz i ocenisz ze w super stanie a tu zonk...

czysta teoria oczywiscie...

Kiedys tak sie zalatwiłem... pisałem o tym na forum.. aku martwy płukałem go kilka razy lałem świerzy kwas ładowałem rozładowywałem , cała operacja trwała ponad tydzien po czym osobowke dało rade zapalic 4-5 razy z rzędu. i aku padał... pojechał na złom a po tygodniu sie dowiedziałem ze moj znajomy tez go odkupil po cenie złomu do cieniasa... pierwsze wrazenie super pali jezdzi.. Okazało sie ze po 3 dniach stania trup... jak kolega przyjechał do mnie i pyta czy da rade cos z tym zrobic bo kupił na złomie i słabo kreci ze moze da sie go przepłukać,.,...to zrobiłem wielkie oczy i w śmiech.. dowiedzialem sie o w/w sytuacji od niego.. zapłacił chyba 30zł...i tez aku był super bo koles ze złomu mowił ze jak zapala to ok....
Taka zabawa jest an krótką mete i ja tego nei praktukuje...


Druga sprawa - napięcie powyżej 15,5V powoduje wytrącanie się masy czynnej z płyt - najczęściej dodatnich co skutkuje tym że elektrolit robi się brązowy albo czarny. Owszem - zgadzam się - można dać na chwilkę wyższe napięcie na akumulator ale taki W PEŁNI NAŁADOWANY aby przemieszać w nim poprzez gazowanie elektrolit. Po drugie to co ja zauważyłem sam ze swoich badań... Na rynku jest ogromnie dużo ładowarek automatycznych które po osiągnięciu górnego poziomu naładowania automatycznie kończą ładowanie i albo odcinają dopływ prądu (80% ładowarek na rynku) albo obniżają napięcie do 13,7V. Powiem Wam z doświadczenia że przytrzymanie akumulatora na minimalnym prądzie ( do ok. 0,5A max ) i napięciu 14,9V przez 2-3 godzinki skutkuje tym że elektrolit łapie solidną gęstość. Druga sprawa - czasami trzeba zwracać uwagę na gęstość elektrolitu w obcokrajowych markach - ja np. mam swoją starą Centrę kupioną pod logiem Feuvert (brandowany akumulator) i żebym się skichał i na rzęsach chodził - nie idzie jej doładować tak by miała więcej niż 1,20g/cm3 gęstość elektrolitu - poprostu jest stworzona do pracy w innym klimacie - gdzie gęstość elektrolitu powinna być niższa...

Szkoda prądu i czasu w reanimowanie starego trupa... Możecie mi wierzyć - kiedyś z ciekawości się bawiłem złomami przeznaczonymi do utylizacji - 9 na 10 wróciło do skrzyni ze złomem spowrotem - szkoda prądu i czasu...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

gienek333 napisał/a:
Jak 45 wytrzyma 3 h z dwoma halogenami 60W to jest ok, a jak nie to to się nie zastanawiam.

Te halogeny to wpięte równolegle rozumiem czyli 120W? Wychodzi wtedy prąd rozładowania ok. 10A.
Przez "wytrzyma" masz na myśli nie spadnie poniżej 12.6V ?

Z ciekawości chcę sprawdzić jaką pojemność ma ta stara Varta,
ale to raczej chyba lepiej watomierzem sprawdzić z automatycznym odcięciem rozładowania jak spadnie poniżej jakiegoś napięcia....
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 05 Paź, 2013   

Napięcie 12.6V powinno być na aku naładowanym, bez obciążenia natomiast rozładowanie do 10,5v (po odłączeniu żarówek powinno dojść do 12V). Jak wyżej napisałem nie wymieniam elektrolitu w aku pastowanych, natomiast do wózka widłowego kosztuje kilka lub kilkanaście tyś (do melexa ok 3), może dla niektórych to grosze, ale ja wolę się pobawić. 60 ah×15V daje 900Wh ok 60gr, a ja dodatkowo oświetlam garaż.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group