ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalanie samochodu w Zimę
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 02 Paź, 2013   

dezmol napisał/a:
Ile taki pakiecik 3S ma po naładowaniu ? Czy taki pakiecik 3S 5000mAh 20/30C TURNIGY wystarczy czy może lepiej wziąć 40/50C ??

4,2V x 3 = 12,6V czyli tyle co naładowany aku... Ciekawi mnie co będzie jak dostanie strzała od alternatora na 14,4V...

5Ah x 30C = 150A Z takim prądem to malucha będzie ciężko odpalić...
5Ah x 50C = 250A - tyle silnik 1,4 potrzebuje żeby zaskoczyć. Diesel raczej nie zapali z tego.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 02 Paź, 2013   

To może pakiet 3S2P to już będzie 500A. Poza tym jak nie będę odłączać akumulatora rozruchowego to może 3S1P wystarczy ?

A może lepszy będzie pakiecik 4S?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 02 Paź, 2013   

Notusek, pamiętaj co oznacza 30C. Można więcej tyle że nie bez szkody. Odpalałem 1,8 benzynę z rozładowanym całkowicie ( nie przekręcił nawet wałem korbowym) akumulatorem z żelówki 12V 12Ah. Oczywiście podłączałem równolegle.
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Paź, 2013   

Nostusek napisał/a:
5Ah x 30C = 150A Z takim prądem to malucha będzie ciężko odpalić...

Jak policzyłem szacunkowo ile mają energii te 6 kondensatorów 2V 350F , to wychodzi jest tam 4.2kJ, czyli 2.1kW w 2 ie sekundy, co by dawało jakieś 175A przy 12V,
ale na początku rozładowania ten prąd będzie chyba większy i może dzięki temu kolechowi udaje się na tych 6iu kondkach odpalić tę nie tak małą brykę :???:
Ale ma to jakieś realne wartości i szacunkowo realne się wydaje i chyba działa jak widać na tamtych filmach...
Badanie ladowania i rozladowania kondensatora
Czyli na początku będzie walnięcie spore prądem i będzie ten prąd malał bo U malej ewykładniczo na rozładowywanym kondensatorze ze stałą RC, więc być może to wystarcza, bo na początku jest spory prąd a później zaskakuje i już napięcie nie spada dalej bo alternator zaczyna doładowywać....
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 02 Paź, 2013   

Z takiego lipola potrafi iść duuuuuuużo więcej jak 30C. Dużo dużo więcej :)
No ale systematyczne przeciążanie go skończy się szybko jego degradacją.
Poza tym Lipol + elektroda = spawarka :razz:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 02 Paź, 2013   

Chciałem przeprosić fachowców iż ośmieliłem się wypowiedzieć na temat wszak prawo jazdy mam od 3 tygodni, a samochód od dwóch, a te kilka ton aku na mojej posesji to ktoś mi chyba podrzucił. Nostusek podaj nr tel. jak ktoś nie odpali, to zadzwoni po nowe aku, bo to marne grosze przecież.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Śro 02 Paź, 2013   

@Pir-serwis , czekam na twoją opinie. Z tego co napisałeś wnioskuje, że masz taki pakiecik 3S. Napisz jak długo ci on służy ? Jakoś go zabezpieczasz przed ładowaniem z alternatora ?Jak dokładnie go podłączasz? Z akumulatorem czy bez ?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

gienek333 napisał/a:
Nostusek podaj nr tel. jak ktoś nie odpali, to zadzwoni po nowe aku, bo to marne grosze przecież.


Proszę - 609-208-808 - telefon do mnie bezpośrednio na sklep...
[i]
ODBIERAM W GODZINACH OD 9 DO 17
[/i]


Akumulatory samochodowe mam od 150zł do 790 zł za największe "okazy" do Ciężarówek.. Pir-serwis i kolega od elektrycznego trabanta potwierdzą ile aku mam w sklepie bo widzieli :D

Druga sprawa - a wpadł ktoś na pomysł że w aucie z tego filmu jest rozrusznik z przekładnią planetarną? Tam nie potrzeba więcej niż kilkadziesiąt Amperów. Dowiedziałem się o takich kwiatkach rozbierając kiedyś rozrusznik z Suzuki Swifta. Silnik rozrusznika nie był większy niż 250W/24V z magmy - może troszkę mniejszej średnicy ale dłuższy. odrobinę. Nie tak dawno robiłem takiego swifta i rozruchów silnika nawet nie zliczę ile wykonałem bo ciągle gasł ale 45Ah akumulator wystarczał na pół dnia odpalania co kilkadziesiąt sekund :D
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Od siebie mogę polecić 'centra futura', chociaż czytałem, że jakość spadła, to kupiłem i jestem bardzo zadowolony, w porównananiu do innych jakie miałem.
1. Pamiętajmy o doładowaniu akumulatora w zimie i nie tylko, jeśli stoi kilka dni, bo wtedy nie dobijemy go wysokimi prądami, gdy jego chemia będzie w kiepskiej kondycji.
2. Warto pod aku podłożyć grubą gąbkę, bo aku nienawidzi wstrząsów, które obsypują mu cele i prowadzą do zwarć.
3. W zimie aku zaizolować termicznie.
4. Kupić kwasomierz jeśli akumulator obsługowy.
Dodatkowy aku lipoly, czy litjon może służyć do podładowania, zamiast prostownika, a nie do odpalania samochodu!
pozdrawiam
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Szymek napisał/a:
Od siebie mogę polecić 'centra futura', chociaż czytałem, że jakość spadła, to kupiłem i jestem bardzo zadowolony, w porównananiu do innych jakie miałem.


Centra futura to świetnej jakości akumulator - jeden z lepszych zwłaszcza jeśli chodzi o prąd rozruchowy. Jakość wcale nie spadła - jest taka sama - jedyne co mogę dodać od siebie jako człowieka który tym handluje - te modele bardziej lubią dłuższe jazdy niż częste rozruchy dużych silników Diesla. Mam całą gamę Centry u siebie w sklepie zresztą..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Nostusek napisał/a:
Mam całą gamę Centry u siebie w sklepie zresztą..

A kiedy będziesz miał te BoostCap'y Maxwell'a moduły rozruchowe do silników spalinowców?

W niemczech najbliżej chyba są do dostania już.
Pobieżne obliczenia potwierdzają możliwość stosowania ultrakondensatorów do rozruchu i wygląda na to że te zabawy na tych filmach to nie przypadek i komercja już to sprzedaje.
Obecne sterowniki EV też czeka przeróbka-więc dobrze mieć swoje bo będzie taniej dopasować je pod te BoostCap'y a nie kupować nowych, jak się sprzedadzą te co leżą teraz w magazynach z tym kiepskim odzyskiem <10% :wink:
Tyle że wydłużają zywotność akumulatora, więc dla handlowca bateriami to chyba "niepoprawne politycznie" , ale mogłyby się przydać w EV bo mają w okolicy 1000000 cykli :lol:
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Dzięki za informację jak dbać o akumulator - na pewno się przyda. A teraz niech ktoś mi napiszę jaki LiPo do podładowywania, albo do wspomagania startu gdyby był mróz -30 i akumulator nie chce zakręcić. Lepiej 3S czy może 4S ładowany np do 16V ? Czy ktoś wie jakim prądem będzie ładował się akumulator rozruchowy gdy różnica będzie wynosić 4 V lub 2,5V ??

Czy rozrusznik wytrzyma takie napięcie ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Ja mam dwa akumulatory do pontonu elektrycznego w sumie 12V 40Ah, żele i stoją sobie w garażu. Jak trzeba, to podpinam krokodyle i odpala bez problemu. Po co się pchać w jakieś kombinacje z litami? ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

adamcebo napisał/a:
A kiedy będziesz miał te BoostCap'y Maxwell'a moduły rozruchowe do silników spalinowców?


Jak zamówisz u mnie tego paletę albo więcej i odpowiednio zadatkujesz zamówiene to będę mieć w ciągu kilku może kilkunastu dni. Dla 1 czy 5 szt. nawet mi się nie chce strony otwierać :D Towar praktycznie nie do sprzedania zwykłemu klientowi...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Paź, 2013   

dezmol napisał/a:
Czy ktoś wie jakim prądem będzie ładował się akumulator rozruchowy gdy różnica będzie wynosić 4 V lub 2,5V ??

Zawsze możesz ładować przez... nieśmiertelną żarówkę jak nie masz jakiegoś innego ogranicznika prądu :idea:
Np. H4 12V-zwykle padają światła krótkie a długie są dobre, więc ich nie wyrzuca się. Ma moc ok. 50W, czyli przy 12V prąd jest ok. 5A.
Dwie równolegle i płynie wtedy ok. 10A przy 12V, więc z prawa Ohma opór rzędu 1 Ohma będzie.
Tyle, że przy 4V jak żarówka jest nierozgrzana bedzie mieć sporo mniejszy opór i 4y takie H4 połączone szeregowo "na zimno" dają opór ok. 1 Ohma.

R=U/I -> I=U/R

4V/1 ohm= 4A

Itp. itd.

Zależy jakim prądem chcesz traktować ten akumulator rozruchowy i w jakim jest stanie, czyli jaki ma opór wewnętrzny.

Wiadomo najprościej jak się ma ogranicznik prądowy.
Po sukcesach z mikroprocesorową wersją na Halotronie SS495A, teraz będę w pełni analogowe (albo upgrade do komunikacji przez I2C i zmiana tych prądów online) wersje robił do mosfetowych switchy AC, bo często jest potrzeba ograniczyć prąd w obu kierunkach na inne wartości maksymalne i te moje układy mają możliwość wybrania innego maksymalnego prądu rozładowania i ładowania akumulatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group