ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Dobór silnika
Autor Wiadomość
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   Dobór silnika

Witam, planuje zakup roweru GIANT REVIVE i zaplesc silnik w przednie kolo. Chcialbym sie poradzic jak dobrac silnik do takiego roweru.
Z jednej strony nie ma co sie pchac w wielka moc bo sylwetka jest w pozycji wyprostowaniej. Wydaje mi sie, ze rozsadne predkosci to max 35km/h bez pedalowania.
Z kolei w tym ulozeniu ciala ciezko jest mocno pedalowac. Ciezko bedzie rowniez podniesc ciezkie przednie kolo...

Rower bedzie do czestego uzytku zamiast samochodu/skutera

10_Giant_Revive_24_1024x768.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1300 raz(y) 343,78 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Szczuglant coś podobnego robi ;)
 
 
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

nikt nic?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

Takie powiedzenie jest:
Powiedz jaki masz budżet,a powiem ci co z tego zbudujesz :P

A tak poważnie, 35km/h max to nie jest skomplikowana konstrukcja. Silnik 500W + sterownik 500W 36V (lub lepiej 48V) spełnią swoje zadanie bardzo dobrze.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   

Co prawda nie mam jeszcze większego doświadczenia z EV ale koleś z rowerowego nie zalecał mi montażu silnika w przednim kole z tego powodu, iż wtedy przednie koło ciągnie cały rower i pasażera. Z czasem wyrobi się "support" (o ile dobrze ogarniam) a nawet mogą powstać luzy na ramie w kierownicy. W przypadku silnika na tył nie różni się to prawie niczym od zwykłego pedałowania i nie ma wpływu na zużycie elementów.
 
 
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   

Tez myslalem o 500w 48v, zastanawialem sie czy nie troche wiecej.
Montaz na tyl odpada bo wazne jest jeszcze wywazenie konstrukcji roweru. Myslalem zeby zrobic jeszcze silnik mid drive i wtedy bym zyskal na mocy w podjazdach pod wieksze wzniesienia bo mozna dostosowac lepsze przelozenia.
 
 
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

Kupic silnik 500w48v czy 350w36v i przewoltowac go na 48? Oczywiscie zakladajac dobranie odpowiednich przelozen/obrotow.
Pytam bo zalezy mi na malej wadze i bardziej sklaniam sie do drugiego rozwiazania.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

Ma Zeeltom rację, bawię się półpoziomami już 10 lat. Doświadczenia, praktyczne opisy na stronie jak niżej.
Ludzie piszą durnoty o wadach silników zaplecionych w przednim kole. Jest super. Nic się nie wybija i to bez amortyzacji. W rowerze typu Giant Revive silnik musi być w przednim kole, determinuje to geometria pojazdu. No może jeszcze przy mechanizmie korbowym tak jak to zrobiono w odmianie Spirita Revive z 2005 roku. Poza tym mamy praktycznie napęd na dwie osie. Silnik fenomenalnie wciąga cyklistę na krawężniki i tym podobne przeszkody. Tak powinno być.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Znalazłem ciekawy filmik ukazujący zmianę obrotów silnika w zależności od głębokości magnesów na kole.

 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

To samo można uzyskać stosując elektromagnesy zamiast magnesów lub magnesy dowzbudzane prądem. Podobnie działają silniki sepex (obcowzbudne). Pisałem już wielokrotnie że silniki bldc (odpowiednikiem jest PM) średnio się nadają do pojazdów z dużymi zmianami obciążenia.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

gienek333 napisał/a:
To samo można uzyskać stosując elektromagnesy zamiast magnesów lub magnesy dowzbudzane prądem.


Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Nostusek napisał/a:
Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność :)
Pod warunkiem zastosowania uP za dwa dolary oraz wsparcia programem opracowanym w MIT :mrgreen:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

tomasz_kombi napisał/a:
Nostusek napisał/a:
Czyli wychodzi na to że dobrze wysterowany alternator samochodowy pracujący jako silnik będzie mieć genialną sprawność :)
Pod warunkiem zastosowania uP za dwa dolary oraz wsparcia programem opracowanym w MIT :mrgreen:


Mam 2 złote bo nie zarabiam w dolarach tylko w złotówkach - ale to widać za mało, a w MIT-y nie wierzę jakoś :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 05 Lis, 2013   

Alternator z założenia jest generatorem, a nie silnikiem (różnica taka jak picie w Szczawnicy, a sz...ie w piwnicy). Można zastosować inny wirnik i wówczas może być silnikiem BLDC, BLDC z regulowanym wzbudzeniem lub indukcyjnym.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group