ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Elektryczny trójkołowiec
Autor Wiadomość
bolek93
[Usunięty]

  Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   Elektryczny trójkołowiec

Witam, jestem studentem i na uczelni budujemy trójkołowiec elektryczny.
Jestem odpowiedzialny za wybór silnika. Napięcie jakie mnie interesuje to 48v, a moc 500w.
Chciałbym zasięgnąć pomocy na tym forum w sprawie:
-jakie silniki polecacie
-jakie firmy
Generalnie chodzi mi o pomoc wyborze jak najbardziej wydajnego silnika, coś około 95%.

Pozdrawiam.

PS. budżet to coś około 5tyś. na silnik
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

http://www.ebikes.ca/simulator/
Wedle tej strony typowy BLDC rowerowy ma efektywność max 83%
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 30 Paź, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bolek93
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

Generalnie mamy taką wizję żeby nie montować silnika w kole tylko umieścic go w konstrukcji a napęd przenieść paskiem na tylnie koło.

Silnik

Znalazłem coś takiego, pozycja 10. Tylko ciekawi mnie jaką ma sprawność (pewnie coś około 85%), ale chciałbym znaleźć jakąś wydajniejszą jednostkę. Niestety szukając na forach i w polskich sklepach nic lepszego nie znalazłem. ;/
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

Jeżeli w projekcie ważna jest sprawność nie samego silnika, lecz całości - to wydaje mi się, że rozwiązanie z paskiem bardzo ją obniży.
 
 
bolek93
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

pasek oczywiscie z poprzecznym żebrowaniem, więc bedzie działał jak łancuch a przy tym mniej ważył
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

Ja bym nie liczył na pasek zębaty - na pewno łańcuch jest lepszy. To jest stare, sprawdzone rozwiązanie.
Tu uwaga (na wszelki wypadek): przy silnikach małe mocy stosuje się często łańcuch "drobniejszy" od rowerowego.
Dla rozeznania w rynku silników katalog (raczej pseudo-katalog) firmy z Allegro: Magma
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

A jestem zwolennikiem pasków zębatych. Miałem pojazdy na paskach i na łańcuchach i komfort jazdy jest dużo lepszy na pasku. Cicho, bezproblemowo. Łańcuchy, jakby ich nie mocować rozciągają się z czasem i niemiłosiernie dzwonią. Pasek wyciąga się w niewielkim stopniu. Nie wycierają się kółka zębate. Jeśli dobierzemy odpowiedni pasek pod kątem przenoszonych mocy, to ja bym się nawet nie zastanawiał.
Ale każdy może wybierać, co mu pasuje ;)
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

To co napisałeś zmienia mój pogląd na sprawę. Czy według Ciebie dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie paska (takiego jak w hulajnodze) do pierwszego stopnia przekładni? Rzeczywiście te drobne łańcuszki bardzo hałasują. Czy może inny pasek? Jaki?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Paź, 2013   

Ja używałem pasków HTD moduł 5mm i szerokości 15 mm. Do mocy rzędu 500W wystarczają. Powyżej jednak trzeba dać szerszy, 20 - 25mm. Będzie na parę lat spokój ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 31 Paź, 2013   

zeeltom napisał/a:
Ja używałem pasków HTD moduł 5mm i szerokości 15 mm. Do mocy rzędu 500W wystarczają. Powyżej jednak trzeba dać szerszy, 20 - 25mm. Będzie na parę lat spokój ;)


Kwestia odpowiedniego napięcia - na pasku o szerokości 25 mm to już kilka kW pociągniesz... Wiem z autopsji..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
bolek93
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lis, 2013   

No więc ktoś poleci jakiś sklep lub osobe która handluje takimi silnikami?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lis, 2013   

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1780
 
 
bolek93
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lis, 2013   

Fajny silniczek, ale za mocny zdecydowanie i nie takie volty
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lis, 2013   

Mocy nigdy za wiele ;)
Łączysz akumulatory równolegle i masz 24V zamiast 48 ;)
 
 
greg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lis, 2013   

tas napisał/a:
Wedle tej strony typowy BLDC rowerowy ma efektywność max 83%

Nie biorą tam pod uwagę sposobu sterowania tym silnikiem, a mogą być różne.
Tutaj w miarę sensownie to jest opisane:
( Careful designers get the most from brushless DC motors http://www.ecnmag.com/art...hless-dc-motors )
A wynika z tego to min.:
Cytat:
"You can increase system efficiency even further by not using PWM at all," according to Dave Wilson, technical lead for Texas Instruments Motor Solutions Group. "Instead, use 100-percent duty cycle all the time and only switch the inverter transistors at the commutation boundaries. To control the motor’s speed, simply change the DC voltage driving the inverter transistors. This approach reduces the switching losses to almost zero on all phases, and it mitigates high frequency losses inside the motor."

Jak kupujesz sterownik u Chińczyka to czasami nie masz pojęcia jak on działa, a straty na przełączaniu PWMa obniżają tą sprawność silnika BLDC, więc autorzy sugerują powyżej... w ogóle nie używać PWMa jak to możliwe, tyle że w tych sterownikach co ma większość praktycznie nie możliwe, ale jak widać co niektórzy eksperci od silników mają sposoby jak z silnika wycisnąć więcej i ten symulator tego nie uwzględnia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group