ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Sty, 2007   Akumulatory

Witam, właściwie to pytanie do fachowców od akumulatorów trakcyjnych..ale zaciekawiło mnie to:

Akumulatory 10 sztuk 12V/200Ah za 3600zł czyli 24kWh przy 540kg
http://www.allegro.pl/ite..._10_sztuk_.html

A za 3700zł można kupić tylko ok 13,5kWh w postaci akumulatorów Trojan 10x 6V/225Ah po 370zł . Aby uzyskac to co na wyżej wymienionych Leopardach , trzeba ok 20 akumulatorów trojan za ok 7400zł....

Tylko czy można te akumulatory tak porównywac....? Oczywiście dla mnie to by były do pojazdu e-samochodu....:)

Pozdrawiam

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Sty, 2007   

A tu link do trojan : http://www.allegro.pl/ite...elex_225ah.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 19 Sty, 2007   

Te aku. LEOPARD, to są aku. rozruchowe. One starczą na ok. 10 cykli, może 20.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sty, 2007   

Zbyszek, porównując aku trakcyjne i żelówki - jaka jest przewaga tych pierwszych?

NIe wiem co do ołowiowych, ale na żelówkch dużo jezdziłem i one się nie zużywały jakoś widocznie i tez miały dobrą pojemność
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Sty, 2007   Co do różnic tradyc. i żel.

Podstawowa zaleta żelówek to antywstrzasowość. Separatory w postaci ściśle przylegającej waty mineralnej np szklanej swoim doleganiem do płyt podtrzymują mechanicznie pastę gąbczastą w oknach ramek płyt. To zapobiega odrywaniu się fragmentów pasty i opadania na dno co wystepuje w tradycyjnych akumlatorach przy wstrząsach które są nieuniknione w pojazdach.
Chcąc np zastosować tradycyjne akumy w pojazdach typu rower, lub inny sztywniej zawieszony pojazd, trzeba takie akumlatory zawieszać na sprężynach, aby umniejszyć wstrząsy.
Zalety tradycyjnych to lepsze możliwości regeneracji przez odsiarczanie i np możliwość wymiany elektrolitu po odsiarczeniu.
Poza tym to istotnych różnic nie ma. Żelówki, to wg mnie zwykłe akumlatory zaprojektowane na bezobsługowość poprzez zakaz nadużywania "gazowania"(nieprzekraczalność 15V) i z programowanym stopniowym zagęszczaniem elektrolitu wraz z jego objętościowym ubywaniem podczas procesu eksploatacji.
W szczegóły zapraszam do moich stwierdzeń w poście pt. Akumlatory 12Ah i 14 Ah różnica tylko w nazwie.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Sty, 2007   

Różnica w cenie, cyklach.
Inna sprawa rower, a inna auto.
Rower ma najczęściej zasięg tylko 25km i ma pedały. Auto potrzebuje większy zasięg, większe prądy, więcej cykli.
GłowaSkrzydlowa ma wiele racji.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Sty, 2007   Sprawy wokół akumlatorów

Panie Zbyszku, ma się rozumieć, że AGM oznacza uwięzienie elektrolitu w chłonnym separatorze. Pisał Pan jeszcze o dodatku żelu. Czy rzeczywiście oprócz elektrolitu klasycznego jest jeszcze tam coś dodane? Nie miałem okazji widzieć konstrukcji czysto żelowego z żelem. Rozbierałem natomiast z ciekawości kiedyś taki AGM. Czy czysto żelowa konstrukcja ma też tak ściśle upakowane separatory jak w AGM?
Drugie pytanie: Co Pan natomiast powie na mój sposób przedłużania życia akumlatorów AGM opisany w poście na temat "Akumlatory 12Ah i 14Ah różnica tylko w nazwie" przesunięty obecnie na drugą podstronę.
W praktyce okazała się skuteczna i stosuję ją nadal.
Trzecie pytanie: Jak należy rozumieć tą rekombinację o której tam wspomniałem? Czy wiadomo coś Panu na ten temat?
Które zdaniem Pana jeśli chodzi o te z żelem i AGM są lepsze do e-skuterków jeśli chodzi o wielkości 12Ah.
Czwarte pytanie: Czy z racji tych pewnych wad akumlatorów AGM VRLA nie lepiej zastosować w moim skuterku zwykłych akumlatorów ołowiowych z elektrolitem takich motocyklowych? Np w ofercie Poznańskiej Centry są E50-N18L-A o zasobności 20Ah i gabarytach 206 x 91 x 164 i cenie 124 zł. 3 szt mogłyby się wymieścić na ramie mojego skuterka OMEGI w miejscu wymiennej kasety, podnosząc jedynie nieznacznie poziom, gdzie stawia się nogi podczas jazdy. Skuter ma amortyzację, a i akumlatory możnaby zawiesić na sprężynach w inaczej skonstruowanej też wymiennej kasecie.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 26 Sty, 2007   

Substancja ta wygląda jak żel., elektrolit jest w tym uwięziony (rozpuszczony) i nie wycieka, chociaż pęknie obudowa.
VRLA wszystkie typy są podobne, ważne są różnice: odporność na przeładowania, trwałość (żelowe na ok. 20 lat - oczywiście w odpowiednich parametrach).
12Ah i 14Ah różnią się pojemnością i wagą (objętość może być ta sama).
Czas eksploatacji i cykliczność są te same, można te parametry tylko skrócić (temperatura, obciążalność itp.).
Za wiele analiz chemicznych (rekombincja gazów w nadciśnieniu, H2 i O2 - powstaje H2O), najważniejsze są parametry elektryczne.
Przypominam, że wPolsce jest wiele używek z "Zachodu" sprzedawanych jako nowe i te błyskawicznie siądą.
Aku klasyczne do skutera trzeba samemu rozważyć i można je użyć jedynie na swoją odpowiedzialność. One są dość dobre, ale wstrząsy; w spalinowym jest jeden i to nisko nad ziemią; może chlapać, ale są tańsze.
Aku najlepiej umieścić pod udami i pod siedzeniem, muszą być osłonięte z zewnątrz, głównie od góry.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

Co do tej opini Pana odnośnie tych rzekomo nowych a używanych to mogę powiedzieć, że ostatnio kupiłem akumlatory w firmie EMU z Gdańska. Firma wydaje mi się wiarygodna. Akumlatory w wersji do cyklicznego ładowania.
Wg mnie to czy akumlator jest nowy, czy używany można poznać po mikro śladach na końcówkach, które pozostawiają zaciski konektorowe w postaci rys. Co do tego to były one zupełnie czyste. Od końca lata do dzisiaj akumlatory te mają już 50% nominału. (codziennie jest jazda i związane z tym razładowanie od 60 do 80 %), dlatego ponownie wracam myślą do rozwiązania na tradycyjne akumlatory jaką miałem na początku, bo zasięg skutera wydawał mi się zawsze za mały. Zestaw 20Ah nie podlegałby tak dogłębnemu wyładowaniu.
To jasne, że konstrukcję zrobiłbym tak, aby żadna woda deszczowa i błotna nie bryzgała na powierzchnię wierzchnią akumlatorów, a i przyłącze musiałoby być szczelne. Wyjmowalną ramo-obudowę z uchwytem do przenoszenia tych trzech spiętych akumlatorów zawieszałbym w skuterze np na czterech spiralnych rozciągalnych sprężynach, a całość wisiałaby wokół elastycznych odbojników. Ten amortyzujący ruch kompensacyjny byłby w zakresie od 1cm do 2cm. Robiąc tą przeróbkę robiłbym ją tak, abym mógł alternatywnie korzystać zarówno z orginalnej kasety, jak i z tej odmiennej dodatkowej.
Zrobię to napewno, jak kłopoty z tą zasobnością akumlatorów 12V 12Ah będą trwle się powtarzać na różnych egzemplarzach.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

Cytat:

Od końca lata do dzisiaj akumlatory te mają już 50% nominału. (codziennie jest jazda i związane z tym razładowanie od 60 do 80 %)


To jakieś wyjątkowo słabe te aku. Jezdziłem na akumulatorach haze cały rok(1000km) i wyładowywałem je 100% tzn pod małym obcizeniem do 11V raz nawet zagotowałem przy ładowaniu a prawdemowiac nie zauwazylem w ogole utraty pojemnosci, zasieg mi nie spadł.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

Pisałem, że pewnie to są używki i szybko padają.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

To gdzie kurczę najlepiej kupować żeby były dobre?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

Każdy musi sam podjąć dezyzję.
Teraz jest o tyle łatwiej, bo jest z czego wybrać, wiadomo do czego to służy i wiadomo gdzie kupić.Jak ja zaczynałem przerbkę auta, to nic nie było i nigdzie, a informacje były nieosiągalne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

GłowaSkrzydlowa:

A napisz jakie masz prądy wyładowania w swoim pojezdzie i jaka baterie (napiecie i Ah) ?

Napisz też jaki masz konstroler mniej wiecej silnika ?

Co do uzywanych akumulatorów można je kupowac z tym że trzeba patrzyc na date produkcji, to normalne że jak sie kupi akumulator z 1999-2002 to on nam nie pochodzi za długo, a takie najczesciej sprzedajo te ściagane z zachodu, ale mozna i dostać takie z 2005 trzeba tylko popytac.... ja najprawodopodobniej takie kupie do mojej elektrowni, zielone yuasy EN lub nawet NPLki takie z max 2005 roku, ewentualnie to:

http://allegro.pl/item156...wy_od_mana.html
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Sty, 2007   

zakup uzywek nie ma sensu, popatrzcie jakie są ceny
http://allegro.pl/item158...0_lat_usa_.html
taki akumulator kupilem okolo 2 lata wstecz za 110PLN... I to byla dobra cena, ale placic za uzywkę taką cenę to juz sie w ogole nie pyli
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group