|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
GlowaSkrzydlowa [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2007
|
|
|
Ma się rozumieć, że miałem pod pojęciem bezobsługowości to uzupełnianie wody do nich, a nie całość zagadnień, jak dbanie o pozostałe parametry obsługi zwiazane z ładowaniami i temperaturami pracy. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 09 Lut, 2007
|
|
|
Piszą, że teraz już elektryczne wyprą na stałe spalinowce.
Samochód elektryczny z ogniwem paliwowym do wytwarzania prądu zamiast akumulatorów z bardzo lekkimi butlami (stop platyny i niklu jest 90 razy lżejszy):
http://www.dziennik.pl/De...ArticleId=30112 |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DNF [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007
|
|
|
W artykule jest blad. Oczywiscie chodzi o kationy H+ i aniony O- a nie elektrony i protony. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007
|
|
|
Akurat tu chodzi o elektrony i protony, bo to jest ogniwo paliwowe do wytwarzania prądu. Kationy i aniony są tylko ich przewoźnikiem. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DNF [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2007
|
|
|
No to nie zrozumialem tematu. Przepraszam. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2007
|
|
|
Ogniwo paliwowe zawsze służy do wytwarzania prądu, wspiera lub zastępuje akumulatory do napędu silnika elektrycznego w samochodzie.
Tak zawsze było, tylko gazety nie rozumieją tematu i tak piszą, że ludzie potem źle kojarzą.
To samo jest z fotoogniwami, nikt nie wkłada słońca w auto, ale światło w fotoogniwach zamienia się w prąd, a ten ewentualnie napędza auto. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2007
|
|
|
Wydaje mi się , że o elektronach możemy mówic dopiero w obrębie przewodników, czyli od elektrody ogniwa paliwowego do silnika i z powrotem do elektrody dodatniej ogniwa paliwowego. Protony nie uczestniczą w tym procesie ( nie ma wolnych protonów, są wolne elektrony w metalu) Natomiast w roztworach za przewodnictwo odpowiedzialne są kationy i aniony, byc może występują tutaj akurat w takim ogniwie paliwomym wolne elektrony..ale nie wolne protony..bo to są juz zjawiska energetyki jądrowej;)
Wiesiek |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2007
|
|
|
Tak więc kolego DNF masz częsciowa racje...nie ma tam protonów, tylko jony wodoru o potencjale dodatnim i wolne elektrony. Protonów na 100% tam nie ma. Protony sa składnikiem jader atomowych i aby je uwolni jako swobodne cząstki trzeba te jądra rozbijac np. w akceleratorze....Natomiast elektrony lubią sobie pojedyńczo latac..np w obrębie przewodnika:)
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2007
|
|
|
Elektrolity też są przewodnikami. W ogniwie paliwowym tlen jest przy elektrodzie i oddaje elektron, wodór jest przy drugiej elektrodzie i pobiera elektron; potem te pierwiastki się łączą w wodę i się oddalają.
Ważne jest, że ogniwo paliwowe wytwarza prąd do napędu auta elektrycznego.
Wielu ludzi myśli, że ogniwo paliwowe to jakiś specjalny silnik, który spala wodór, a nie rozumieją, że to chodzi o samochód elektryczny. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2007
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Elektrolity też są przewodnikami. W ogniwie paliwowym tlen jest przy elektrodzie i oddaje elektron, wodór jest przy drugiej elektrodzie i pobiera elektron; potem te pierwiastki się łączą w wodę i się oddalają.
Ważne jest, że ogniwo paliwowe wytwarza prąd do napędu auta elektrycznego.
Wielu ludzi myśli, że ogniwo paliwowe to jakiś specjalny silnik, który spala wodór, a nie rozumieją, że to chodzi o samochód elektryczny. |
Odwrotnie to wodór oddaje elektron.. No mozna powiedziec że wodór sie spala..utlenianie to inaczej spalanie;)
pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11 Lut, 2007
|
|
|
Przepraszam, pomerdało mi się.
Ale najważniejsze jest to, że ogniwo paliwowe tylko zastępuje lub wspomaga akumulator w samochodzie elektrycznym. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2007
|
|
|
Dość spadły ceny akumulatorów Ni-MH.
Biorąc pod uwagę ich zalety (brak efektu pamięci, duża ilość cykli, wysoki prąd rozładowania, niska waga) można by się zacząć zastanawiać nad ich zakupem.
Do lekkiego pojazdu wystarczy silnik 250W. Standartowo stosowane są wtedy 2 akumulatory 12V/12Ah.
1 taki żelowy (AGM) waży 4.5kg i kosztuje ok. 70zł (+ koszt wysyłki)
Może go zastąpić 10 szt Ni-Mh 1.2V/11Ah w cenie 30zł/szt o wadze prawdopodobnie ok. 1-1.5kg (nie znalazłem wagi).
Z ładowaniem nie ma problemów- ładowarek do wyboru i koloru.
Jeszcze jedna zaleta tych R20, to możliwość interesującego ich rozmieszczenia w pojeździe (np. można je ukryć w lekko pogrubionej ramie).
Jakby ktoś był zainteresowany, to tu można je kupić:
http://www.euroelektro.pl...w&id_product=44
http://allegro.pl/item165...iwach_sony.html
Można też taniej z zagranicy:
http://www.web-tronics.com/d11hicanireb.html (tu cena wychodzi jedynie 2 x wyższa niż za "żelówkę") |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2007
|
|
|
Owszem to interesujące akumulatory, trzeba tylko zwrócic uwage na maksymalny prad rozładowania bo może byc wcale nie wysoki i nie porównywalny do takiej samej pojemnosci akumulatora żelowego...wiec trzeba odpowiednio zwiekszyc ilosc NiMH. Masa tych akumulatorów jest chyba ok 2-3 krotnie mniejsza od zelowych. A jezeli weźmiemy pod uwage ilośc cykli ładowania to chyba NiMH maja dwukrotnie lepsze parametry....wiec..staja sie odpowiednio tańsze...i mozna powiedzie, ze te co podałes z ostatniego linku..sa w tej samej cenie co żelówki.
Ale wszystko zależy od rodzaju i marki akumulatorów...czasem co innego pisza na etykiecie, a co innego wychodzi;)
pozdr
Wiesiek |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2007
|
|
|
Akumulatory żelowe są sprawdzone i dobrej jakości.
Akumulatory li-ion te tanie z allegro tez sprawdziłem - kilka cykli - do 5 i po akumulatorach.
Akumulator do komorki li-jon z allegro nie wytrzyma roku.
Inwestycja w ogniwa zlinka moze byc tez ryzykowna - jeśli juz takie to przynajmniej Forever, Camelia a najlepiej Sanyo. W noname nie ma co sie bawic |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007
|
|
|
No własnie...jak ktoś chce to tu najtaniej.... : http://allegro.pl/item163...2700_mah_.html, cztery takie to mamy 10800mAh za 7,92 zl..zamiast tamtych R20 11000mAh za 30 zł..waga pewnie porównywalna....ale nie wierzę w dobre parametry tych akumulatorów.
Za to widze, że sa AA NiCd Pannasonic ok 2200mAh...itd..itp..trzeba szukac..NiCd maja zalete..duze prady..ale efekty pamieciowe...
Wiesiek
PS...Ale trzeba sledzic...może cos wypatrzymy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|